Původ problémů s pneumatikami je třeba hledat v nastavení vozů

Tvrdí do dodavatel pneumatik Bridgestone.
Dodavatel pneumatik Bridgestone přiveze do Šanghaje stejné směsi jako do Melbourne, tedy super měkkou a medium. I když nevylučuje problémy s drolením pneumatik, domnívá se, že je lze korigovat nastavením vozu. Týmy mají s novými monoposty málo zkušeností a to Japonci považují za hlavní příčinu občasných potíží s obutím.

"V Austrálii byl specifický problém s drolením super měkké pneumatiky. Nicméně, toto drolení bylo u týmů různé, na přední a zadní nápravě, což znamená, že je stále třeba najít správné kompromisní nastavení u těchto nových vozů," řekl ředitel vývoje závodních pneumatik Hirohide Hamašima.

Okruh v Šanghaji je na pneumatiky náročný a Bridgestone očekává drolení levé přední pneumatiky, zejména kvůli zátěži v druhé a třinácté zatáčce. Drolením by mohly trpět i zadní pneumatiky. Přesto by problémy měly být menší než v Melbourne.

"Očekáváme, že týmy budou mít v Číně méně problémů s drolením, protože svým vozům rozumí lépe než v prvním závodě. Navíc Šanghaj je permanentní závodní okruh, takže povrch trati by měl být lepší než v Albert Parku, kde se závodí jen jednou za rok," dodal Hamašima.
Další článek: Návrat F1 do Ameriky je možný jen při větším počtu závodů

11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.