PURE nikdy nebyl důvěryhodný, soudí Whitmarsh

PURE nikdy nebyl důvěryhodný, soudí Whitmarsh

Šéf McLarenu Martin Whitmarsh se nediví, že výrobce motorů PURE pozastavil svoji činnost. Tento krok dlouhodobě očekával.

PURE Craiga Pollocka vyvolal vlnu nevole mezi týmy, když při svém vzniku angažoval motoráře Gillesa Simona, který po svém angažmá u Ferrari působil u FIA. Vznikla obava, že by mohl zneužít informace, které získal od týmů při své práci pro federaci.

Nakonec se ale konkurence zřejmě nebude muset bát, protože PURE oznámil, že mu došly peníze, takže přestal pracovat na šestiválcovém motoru, který chtěl ve formuli 1 prodávat od roku 2014.

"Upřímně, já osobně jsem si nikdy nemyslel, že je PURE důvěryhodný, takže se domnívám, že situace, kterou popisujete (pozastavení činnosti), byla předvídána a předpokládána poměrně dlouho," řekl Whitmarsh pro Autosport.

A stejně tak se předpokládá, že šestiválce nebude dodávat ani Cosworth. Podle zákulisních informací tento britský výrobce motorů nový agregát nevyvíjí. To znamená, že pravděpodobně dojde na slova Norberta Hauga, který očekává, že v za dva roky budou pohonné jednotky dodávat jen jeho Mercedes, Ferrari a Renault.

"Renault je, pokud vím, ochotný dodávat až sedmi týmům," komentoval Whitmarsh. "Je možné, že Ferrari a Mercedes změní postoj (a budou ochotni dodávat více než třem týmům)."

Podle šéfa McLarenu by v každém případě bylo vhodné, aby formule 1 přijala pravidlo, které bude garantovat, že se dostane na všechny týmy. Už o tom diskutoval i s prezidentem FIA Jeanem Todtem.

"Dřív platilo, když tu byli dva dodavatelé pneumatik, že v případě potřeby museli být připraveni zásobovat 60 procent startovního roštu," připomněl. "Pokud byli tři, bylo to 40 procent nebo tak nějak."

"Podle mě by bylo zodpovědné říct: ´Taková je situace, máme povinnost zajistit, že se v našem šampionátu dostane na všechny (soutěžící).´"

Doporučujeme

Články odjinud