Prvních deset jezdců na roštu bude opět v nevýhodě, kvůli pneumatikám

Ve snaze zatraktivnit kvalifikace a závody schválily týmy pravidlo, které donutí prvních deset jezdců na startovním roštu nastoupit do závodu s pneumatikami, s kterými zajeli své nejrychlejší kolo v kvalifikaci.

Jedná se o podobné strategické znevýhodnění, jaké bylo v minulých letech aplikováno na prvních deset jezdců v kvalifikaci v oblasti tankování. Do závěrečné části kvalifikačních bojů nastupovali s množstvím paliva pro závod, které už nesměli po kvalifikaci doplnit. To letos samozřejmě neplatí, jelikož se během závodů tankovat už nebude.

Pokud nové pravidlo o pneumatikách schválí Komise F1 a Světová rada motorsportu, bude prvních deset jezdců znevýhodněno při volbě strategie s pneumatikami. Na rozdíl od soupeřů nebudou smět startovat do závodu s jiným obutím, než s kterým zajeli nejlepší kolo kvalifikace.

Týmy budou muset v závěrečné části kvalifikace zvažovat několik faktorů. Rychlejší pneumatika na jedno kolo mívá zpravidla menší výdrž na delší vzdálenosti. Pokud jí jezdec v kvalifikaci použije, může mít následně problémy s opotřebením v prvním úseku závodu. A naopak, s tvrdší směsí bude obtížnější zajet konkurenceschopný kvalifikační čas.

Další článek: Red Bull Racing oznámil datum představení nového vozu

14:51 | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.