První zatáčky budou v chladnějších podmínkách problém, varuje Gasly

První zatáčky budou v chladnějších podmínkách problém, varuje Gasly

Od letošního roku jsou zadní pneumatiky předehřívány na 80 místo dřívějších 100 stupňů Celsia. Podle Gaslyho to bude především v chladnějších závodech znamenat rozdíl.

Pneumatiky se desítky minut před nasazením na vůz předehřívají. Od letošního roku ty zadní na 80 místo dřívějších 100 stupňů Celsia. Podle Gaslyho to může být problém. Už během testů v Barceloně jsme viděli řadu smyků po výjezdu z boxů. Souvislost oficiálně potvrzena nebyla. 

Gasly si myslí, že kvůli chladnějším zadním pneumatikám ztratil v Austrálii po výjezdu z boxů pozici. Dostal se před něj Kvjat.

„Jo, v podstatě jsem brzdil a už v první zatáčce jsem cítil, že mám téměř zablokovaná kola,“ řekl pro Motorsport.com. „Pak jsem přijel do třetí zatáčky, snažil jsem se brzdit později a trochu jsem zablokoval kola vpředu. Myslím, že teplejší pneumatiky mu (Kvjatovi) pomohly v předjetí.“

Podle Gasly má nižší teplota pneumatik vliv na průjezd prvními několika zatáčkami. „Myslím, že je to trochu obtížnější, i když v Austrálii bylo tepleji. V chladných podmínkách to nebude snadné.

Podobný názor má také Kevin Magnussen, ale naopak Lewis Hamilton rozdíl nepoznal. „Výjezdové kolo nepředstavovalo problém,“ řekl. „Pneumatiky fungují v této oblasti obecně docela dobře. Teploty zahřívacích dek, které jsme měli v minulosti, byly zřejmě příliš vysoké.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud