První vůz postavený zcela v novém aerodynamickém tunelu očekává McLaren v roce 2025

První vůz postavený zcela v novém aerodynamickém tunelu očekává McLaren v roce 2025

McLaren je jedním z týmů, který investuje do své infrastruktury. Vše ale vyžaduje čas. Efekt nových nástrojů uvidíme za dva až tři roky.

„Nečekal jsem, že se pořadí v žebříčku při vstupu do nové éry formule 1 nějak výrazně změní,“ řekl Andreas Seidl v rozhovoru pro Racingnews365.

„Proč? Protože týmy, které jsou v tuto chvíli lepšími týmy, mají zavedené organizace, infrastrukturu, nástroje, které používají a není důvod, proč by neměly odvést lepší práci ve srovnání s námi při přípravě na tuto novou éru. A právě to vidíme.“

Seidl se také domnívá, že omezení rozpočtu mělo vliv na týmy za McLarenem, protože jim umožnilo zmenšit ztrátu ve středu pole.

„Neměli bychom také zapomínat, že všechny týmy, které jsme v minulosti převyšovali, protože jsme byli čtvrtým největším týmem, jsou najednou také v boji ve středu pole.“

„Některé z těchto týmů, jako Alpine nebo Alfa Romeo, už jsou vybaveni nejmodernější infrastrukturu. Proto se musíme smířit s tím, že si mohou vést stejně dobře jako my, možná nás dokonce v tuto chvíli předstihují, což není situace, která by nás těšila, ale taková je realita, ve které se nacházíme.“

Podle Seidla McLaren dělá pokroky – například v zastávkách v boxech nebo v produktivitě práce. 

„To je pro mě nejdůležitější, že i v tak náročné sezóně, jako je ta letošní, děláme jako tým stále nějaké kroky, protože to je pro mě klíčové, abychom byli za tři roky v pozici, kdy budeme opět pravidelně bojovat o vítězství v závodech.“

Aston Martin staví novou továrnu. McLaren sice novou továrnu nestaví, ale investuje do nástrojů.

„Plánujeme, že aerodynamický tunel bude hotový do poloviny příštího roku, což znamená, že část vývoje vozu pro rok 2024 bude už těžit z nového tunelu. První vůz, který bude kompletně vyvíjen v tunelu, bude vůz pro rok 2025.“

„Pokud jde o simulátor, plánujeme dokončit nový na přelomu letošního a příštího roku, kde pak snad uvidíme nějaké přínosy již v příštím roce, nebo v roce 2024. Pracuje se i na dalších novinkách.“

„V oblasti CFD jsme také provedli velké modernizace. Intenzivně se zabýváme také modernizací všech našich výrobních zařízení, což se musí dít souběžně s tím, jak se zlepšujeme jako tým.“

Doporučujeme

Články odjinud