První vítězství pro BMW získal v Rijádu Antonio Felix da Costa

Lando Norris Primergy  |  17. 12. 2018 13:59

Vandoorne na 17. fleku...na to je zvyklej z Mekáče, takže žádná změna Prostě lopata.

Těžko v tuto chvíli hledat pro závodění v elektrice pozitiva! Současný divák trpí. Motorový sport asi čekají těžké časy. https://www.facebook.com/Jaguar/videos/31233993627...

Sebastian Vettel Boshanek  |  16. 12. 2018 15:03

Na FE mi přijde naprosto nezajímavé hlavně to, že všichni maj stejný šasi a motor v závodě limitovaný 200kw. No a městské okruhy tomu taky moc nepomáhají, aby mi to přišlo zajímavé. Na zvuk bych si zvykl sledovat to častěji, ale "závody ve vývoji" mi tam chybí.
Závod co sem viděl (posledních 20 minut) byla zábava sledovat (akorát sem u přenosu trošku nepochopil to množství penalizací), ale jestli bych si měl vybrat, jestli sledovat "éčka" nebo "efjedničku" tak F1 na plné čáře. FE jako výplň na zimní pauzu super, ale přednost před F1 bych jí nedal.

FantomasMan  |  16. 12. 2018 14:23

Za mňa to bolo OK. Bodaj by sme v F1 mali takéto súboje. Neviem čo stále tu niektorý rieša zvuk. Proste je to elektrika a tá nikdy nebude znieť ako spalovací motor. Každopádne FE vedú "amatéri". A masívnym vstupom automobiliek (peňazí a hľadaním výkonu) to prestanú vzládať. To bolo vidieť ako udelovali tresty. A to sme len na začiatku. Škoda lokácie. Organizátorom išlo len o peniaze ale celkovo to vyzeralo ako okresný závod..

Oganesson  |  16. 12. 2018 13:39

Je až zarážející jak moc ovlivňuje vnímání ten zvuk . Není to jen o tom a dávat tomu tak velkou váhu je strašně primitivní , ale já tomu musím dát za pravdu

Pierre Gasly 2bep  |  16. 12. 2018 13:43

Tak ono i u běžného auta mají lidi tendenci spojovat "Víc to řve" = "Víc to jede"

Oganesson  |  16. 12. 2018 13:49

To je jedna věc , jenže navíc tady ten zvuk strašně otravuje . Je to nepříjemný . Jedna jízda ve scifi filmu by byla v pohodě , poslouchat to celý závod je strašný zážitek .

Pierre Gasly 2bep  |  16. 12. 2018 14:19

Já se naštěstí s FE nedostal dál, než na pár krátkých střihů na YT a není to pro mě

Ayrton Senna czepelin  |  16. 12. 2018 06:51

sledoval jsem to celý, když už se nejede F1 ani MotoGP. Říkal jsem si že to zkusím, i kvůli novým autům, Massovi s vandoornem a tak. Ale nezafungovalo to ani jako placebo, i díky otřesnýmu nezvuku. Už se na to dívat nebudu.

Pepan A1  |  16. 12. 2018 09:03

Jsi hrdina týdne. Já bych to nedal.

Pepan A1  |  16. 12. 2018 00:04

Jsem zvědavý, jak se bude této sérii dál dařit. Podle mě má klesající sledovanost. Ze začátku byl zájem o novou věc, pak diváci zjistili, že to není až tak atraktivní disciplina a zájem opadl. Loni dokonce v Montrealu pořadatelé rozdali několik desítek tisíc vstupenek, aby vůbec měli na tribunách nějáké diváky.

FoxPw  |  15. 12. 2018 16:55

Byl to dost chaotický závod. Nikdo nevěděl, proč tolik jezdců dostalo penalizaci a když se na trati něco dělo, tak tam hned hodili reklamu, abychom se pak v klidu mohli dívat na kroužení za SC. Jak to má být prý "skvělá" série, tak režie závodu a přenosu byla vysloveně amatérská vč. live timmingu, kde není skoro vůbec nic, stejně jako v F1.

Pierre Gasly Ferda.  |  15. 12. 2018 17:10

Nediv se, když je Formule Ee na hranici krachu.
https://www.denik.cz/veda-a-technika/zavody-fo...

FoxPw  |  15. 12. 2018 21:53

Docela se divím té struktuře příjmů a nákladů. Když je to tak prestižní série pro výrobce, tak by si týmy měly zaplatit všechny náklady za poskytnutý materiál (asi šasi) a služby. A pokud by se závody konaly na zavedených okruzích, kde není nutné budovat svodidla, bariéry a kdoví co ještě, tak by náklady byly také daleko nižší a závody zajímavější.

Kimi Räikkönen Potooczech  |  15. 12. 2018 23:59

Dovedete si představit, jak pomalé by ty monoposty byly na klasických okruzích? Proto jezdí po městě na klikatých tratích. Na klasické trati by působily opravdu velmi pomalu, mají velmi nízkou trakci, nemají ani slicky, aero přítlak také jen minimum. Na klasické trati by to mělo co dělat, aby se to aspoň přiblížilo časům monopostů F4.

Na druhou stranu, pokud jsou po 5 letech v mínusu jen nějakých 115 milionů euro, tak to není zase tak strašné, pokud je hodnota šampionátu cca. 7x vyšší než dluh. Nicméně nakonec to bude muset někdo zalepit, to znamená, že budou muset někomu prodat podíl a příjmy z prodeje tu díru zalepí. Jde jen o to, co se bude zvětšovat rychleji, zda ten dluh nebo ta cena.

Pepan A1  |  16. 12. 2018 00:12

K těm důvodům pořádání v městech bych ještě přičetl důraz na "ekologii" těchto aut. Neprodukuje to spaliny a je to vlastně tiché, tak to doslova cpou divákům pod nos. A co se týče skutečné hodnoty šamionátu, je otázka, nakolik je reálná. Zájem o tuto disciplinu moc velký není a spíše se mi zdá že klesá. Na druhé straně je tlak z vyšších kruhů na ekologický provoz, tak se občas musí něco zašumlovat, aby divák nebyl postaven před krutou realitu. Ale to možná vyřeší čas. A nebo taky nevyřeší a i nadále to bude umělý organismus držený na hadičkách aby přežil.

Pierre Gasly Ferda.  |  16. 12. 2018 01:29

Neprodukuje to spaliny?
Dyť 80% všeho bordelu na světě vyprodukují elektrárny. A to včetně všech aktívních sopek, lodí, letadel, aut, požárů a továren.


Kdo se o tento kyselinový Ekoterorismus alespoň trochu zajímá, tak ví, že při plné elektrofikaci v dopravě by muselo být elektráren dvojnásobně více a to počítám pouze osobní vozidla bez nákladní a autobusové dopravy.

Pepan A1  |  16. 12. 2018 09:09

Výfuk je jinde a na to ty pseudoekologické projekty spoléhají. Že se při výrobě baterií používají jedovaté sloučeniny, že není řešena jejich likvidace a je spousta dalších problémů, které je nezajímají, to je v pohodě. Je to ekoterorismus v ryzí podobě.

Pierre Gasly Ferda.  |  16. 12. 2018 09:41

Jenže co naděláš, když jsou lidi hloupí, slepí a věří všemu co jim kdo nakuká.
Přitom je v dnešní době tak jednoduché si o kyselinách zjistit dostatečné množství informací.

Pepan A1  |  16. 12. 2018 12:06

Je jednodušší se nechat vést, třeba i na porážku, než si hledat svoji cestu. O tom je celá EU a vlastně i celá společnost.


1 2

Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

18:00 | Dobrá zpráva: F1 bude vysílat živě první předsezónní testy. Špatná zpráva: V rámci F1TV, která není v ČR dostupná.
15:33 | Takhle si McLaren představuje F1 budoucnosti odkaz
22. ledna | Zdá se, že Ticktum má smůlu. Účastní se zimní asijské F3, ale body za super licenci podle Autosportu nedostane. FIA totiž požaduje, aby měla série alespoň 5 závodů a tato má jen 3.
22. ledna | Kuan-jü Čou bude vedle závodění ve F2 pracovat jako vývojový jezdec Renaultu. Čínský závodním prošel Jezdeckou akademií Ferrari.