Německý pilot Maximilian Günther prožil v indonéské Jakartě téměř dokonalý závodní víkend elektrické formule E. K sobotnímu třetímu místu přidal nedělní triumf.
Pětadvacetiletý Günther bude na letošní zastávku elektrického mistrovství světa v Indonésii vzpomínat velmi dobře. V sobotu triumfoval v kvalifikaci a v následné dramatické EPrix vybojoval třetí místo za vítězným Wehrleinem a druhým Dennisem.
Neděli odstartoval německý pilot Maserati jako přes kopírák, opět totiž získal pole position. Během druhé víkendové EPrix poté Günther po celý závod bojoval ve skupince pilotů usilujících o vítězství, kterou kromě německého závodníka tvořili ještě Jake Dennis (Andretti) či Mitch Evans (Jaguar). Ten chtěl po sobotním vyřazení ze závodu ze strany parťáka Sama Birda posbírat co nejvíce bodů, aby se udržel ve hře o titul.
Nakonec to byl právě Maximilian Günther, kdo závěr závodu zvládl nejlépe. Německý pilot porazil druhého Dennise o necelé tři sekundy a získal první vítězství pro Maserati v elektrické sérii. Zároveň se jedná o první triumf značky s trojzubcem ve znaku v monopostech od GP Německa 1957, kterou vyhrál Juan Manuel Fangio. Třetí skončil v Jakartě za Güntherem a Dennisem sobotní nešťastník Evans s Jaguarem.
Závod pokazil Nick Cassidy s monopostem Envision. Novozélandský závodník až příliš ambiciózně zaútočil v šestnácté zatáčce na Pascala Wehrleina, poškodil si svůj vůz a byl klasifikován až jako osmnáctý. Právě Wehrlein, který se svým Porsche dojel šestý, převzal vedení v šampionátu se 134 body.
Jake Dennis u týmu Andretti rovněž spoléhá na pohonnou jednotku Porsche pod kapotou a jako druhý muž průběžného pořadí aktuálně ztrácí pouhý bod na Wehrleina. Třetí Cassidy má bodů 128, čtvrtý Evans 109 a pátý Vergne je nyní na 97 bodech.
V týmovém šampionátu vede tovární Porsche s 212 body před druhým Envisionem (190 b.) a třetím Jaguarem (171 b.).
Sezona elektrické formule E bude pokračovat 24. června na nové trati v americkém Portlandu.
Výsledky
P |
Jezdec |
Tým |
Čas / zráta |
Kol |
1 |
Max Günther |
Maserati |
44:57.285 |
38 |
2 |
Jake Dennis |
Andretti |
2.822 |
38 |
3 |
Mitch Evans |
Jaguar |
18.498 |
38 |
4 |
Sacha Fenestraz |
Nissan |
19.307 |
38 |
5 |
Norman Nato |
Nissan |
19.924 |
38 |
6 |
Pascal Wehrlein |
Porsche |
20.108 |
38 |
7 |
A.F.da Costa |
Porsche |
20.521 |
38 |
8 |
Edoardo Mortara |
Maserati |
20.996 |
38 |
9 |
Stoffel Vandoorne |
DS Penske |
26.630 |
38 |
10 |
Sébastien Buemi |
Envision |
27.273 |
38 |
11 |
Dan Ticktum |
NIO |
28.614 |
38 |
12 |
Nico Müller |
Abt Cupra |
28.787 |
38 |
13 |
Robin Frijns |
Abt Cupra |
29.125 |
38 |
14 |
Lucas di Grassi |
Mahindra |
29.530 |
38 |
15 |
René Rast |
McLaren |
30.670 |
38 |
16 |
Jean-Éric Vergne |
DS Penske |
56.598 |
38 |
17 |
Roberto Merhi |
Mahindra |
1'06.645 |
38 |
18 |
Nick Cassidy |
Envision |
1'06.879 |
38 |
- |
Jake Hughes |
McLaren |
|
36 |
- |
David Beckmann |
Porsche |
|
5 |
- |
S.Sette Câmara |
NIO |
|
0 |
- |
Sam Bird |
Jaguar |
DNS |
0 |