První tři týmy? Ne, v paddocku se mluví nejvíce o Haasu!

V prvním tréninku obsadil Grosjean sedmé místo. Jezdci ale jezdili na různých pneumatikách a věnovali se testování nových dílů a nastavení.
První tři týmy? Ne, v paddocku se mluví nejvíce o Haasu!

Ve druhém tréninku skončil Grosjean šestý a získal tak pomyslné „pole position“ zbytku světa za jezdci Mercedesu, Ferrari a Red Bullu. Grosjean sice překonal i Ricciarda, ale tomu pokazily rychlé kolo červené vlajky.

Rychlost Haasu není náhodná. Americký tým na sebe upozornil už během testů.

„Věděli jsme, že Haas bude překvapením, protože je to skoro replika loňského ferrari, které tady vyhrálo,“ okomentoval situaci Alonso. „Z tohoto důvodu víme, že v první části šampionátu budou rychlí a doufáme, že k nim budeme blízko. Haas je velmi rychlý a jsou hned za vedoucími týmy.“

Další Španěl na startovním roštu jde ve svém hodnocení Haasu ještě dál. „Bohužel to vypadá, že Haas je o půl kroku před zbytkem středu pole,“ řekl Sainz. „Byli rychlí během celých testů. Doufám, že se rychle vzchopíme.“

První technická analýza vozu Haas VF-18

První technická analýza vozu Haas VF-18

Samotný Haas byl před sezónou opatrný. Magnussen mluvil o sedmém místě v šampionátu, šéf týmu o účasti v Q3. Na druhou stranu lidé z Haasu připouštěli, že v týmu vládne opatrný optimismus. Pokora je ale neopustila ani po pátku.

„Zimní testování je jedna věc a závodění druhá,“ řekl Grosjean. „Bude to těsné. Budeme bojovat s některými velkými týmy, což je v našem třetím roce úžasné.“

„Soustředíme se na vlastní práci, aniž bychom se snažili dělat plány pro dosažení Marsu, Jupiteru, Neptunu nebo čehokoliv.“

„Jsme menší než většina ostatních týmů a naše zdroje jsou omezené, ale učíme se je využívat tím nejlepším způsobem. Všichni naši dodavatelé – Ferrari a Dallara – dělají skvělou práci, která nám pomáhá a dělá nás lepšími.“

Šéf týmu Haas je před sezónou opatrný, ale optimistický

Šéf týmu Haas je před sezónou opatrný, ale optimistický

„Pokud jde o Ferrari, každý mluví o motoru, což je velká část. Ale zavěšení, hydraulika, převodovka... to vše je velkou částí našeho vozu. Když Gene říká, že chce být do půl sekundy za Ferrari, tak si nemyslím, že je to nerealistické.“

Austrálie je ale jen prvním z 21 víkendů, což si uvědomuje i Grosjean. „Myslím, že jednou z největších výzev pro Haas v tomto roce je udržení vývoje, což byla v posledních dvou letech naše slabina. Od května loňského roku jsme pro rok 2017 neměli nic nového.“

Foto: Getty Images / Clive Mason 

Diskuze (61) Další článek: Alonso: Problém s výfukem nás nezbrzdil
10. prosince | Zajímavé. Podle webu odkaz míří bývalý šéf Porsche v LMP1 Andreas Seidl do vedení McLarenu.
7. prosince | Oprava: Gala FIA zdá se už teď. odkaz
6. prosince | Toto Wolff prozradil, že si při oslavách titulu poranil přední zkřížený vaz.
6. prosince | Jak se vám líbila letošní sezóna? Oznámkujte ji jako ve škole