Auto Motor und Sport přinesl přehled maximálních rychlostí z prvních předsezónních testů.
Údaje je potřeba brát s rezervou. Týmy měly odlišné programy, různě pracovaly s pneumatikami – Mercedes například nenasadil žádnou z měkkých směsí. Honda a zřejmě také Ferrari nejezdili s finální podobou pohonné jednotky a zapomínat nesmíme ani na aerodynamiku. Mercedes nasadil několik zajímavých novinek, Ferrari bude mít nové díly možná během druhých testů a zbytek v Austrálii.
Podle inženýrů navíc není maximální rychlost zcela reprezentativním ukazatelem výkonu motoru.
Auto Motor und Sport ale přináší také jiný docela zajímavý údaj – zrychlení. V tomto případě konkrétně rozdíl mezi rychlosti na cílové čáře a v místě měření asi 400 metrů dál.
V případě Mercedesu byl tento rozdíl do značné míry konzistentní: 50,6 km/h (pondělí) 53,2 km/h (úterý) 52,6 km/h (středa) a 49,3 km/h (čtvrtek). Tým patrně neprováděl žádné větší změny v nastavení vozu či motoru.
U Ferrari byl rozdíl po většinu dní také relativně konstantní: 42,4 km/h (pondělí) 42,8 km/h (úterý) a 42,8 km/h (čtvrtek). Ve středu to ale bylo 47,0 km/h.
Top Speed
Tým |
Rychlost |
Mercedes |
339,6 km/h |
Williams |
338,5 km/h |
Sauber |
338,5 km/h |
HaasF1 |
337,5 km/h |
Force India |
336,4 km/h |
Manor |
335,4 km/h |
Renault |
332,3 km/h |
Ferrari |
331,2 km/h |
Toro Rosso |
327,3 km/h |
Red Bull |
325,3 km/h |
McLaren |
324,3 km/h |
První sektor
Tým |
Rychlost |
Force India |
284,9 km/h |
Ferrari |
283,4 km/h |
Red Bull |
281,9 km/h |
Williams |
281,2 km/h |
Renault |
281,2 km/h |
McLaren |
279,0 km/h |
HaasF1 |
275,5 km/h |
Mercedes |
275,5 km/h |
Sauber |
275,5 km/h |
Manor |
271,3 km/h |
Toro Rosso |
- |
Druhý sektor
Tým |
Rychlost |
Force India |
281,2 km/h |
Ferrari |
275,5 km/h |
Red Bull |
274,8 km/h |
McLaren |
274,1 km/h |
HaasF1 |
272,7 km/h |
Renault |
272,7 km/h |
Mercedes |
270,6 km/h |
Williams |
269,3 km/h |
Manor |
265,3 km/h |
HaasF1 |
262,1 km/h |
Toro Rosso |
- |
U Toro Rosso měli problém s transpondérem, takže některá data nejsou k dispozici.
Foto: Getty Images / Clive Mason