První technická analýza vozu Sauber C37

Sauber představil první vůz v barvách Alfy Romeo. Čím je C37 zajímavý po technické stránce?

Tým Sauber v posledních letech trápily vážné finanční problémy, v jejichž důsledku vývoj a výroba nových dílů uvízla na mrtvém bodě a postupně přicházel i o množství klíčových zaměstnanců.

Za vše hovoří výsledky na trati a pouze sedm bodů získaných za poslední dva roky. V zjevně bezvýchodné situaci přišla v roce 2016 do týmu investice, která umožnila opět nastartovat vývoj a získat nové personální posily.

V roce 2017 se k týmu přidal nový technický ředitel Jörg Zander, nový šéf týmu Frédéric Vasseur a celá řada nových vedoucích v jednotlivých vývojových odděleních.

Sauber v průběhu minulého roku nabral množství lidí a samozřejmě chtělo to jistý čas, dokud se v novém prostředí nezapracovali a dokud se celý tým „nesehrál“.

Ačkoliv loňskému modelu C36 chyběl přítlak, což je pochopitelný důsledek podfinancování vývoje, principiálně jeho koncept nebyl špatný a Sauber se rozhodl na něm stavět i aktuální vůz.

Model C37 je tak evolucí předchůdce doplněnou o několik odvážných inovativních řešení. Velkou vzpruhou pro něj bude i nejnovější pohonná jednotka Ferrari. Loni si Sauber totiž musel vystačit jen s rok starým pohonným ústrojím, které navíc ani nebylo stavěno na zátěž generovanou vozy designovanými podle nových aerodynamických pravidel.

Klepněte pro větší obrázek

Nosový kužel je do značné míry podobný loňskému, ale dostal navíc dvojici „nozder“.

Novinkou oproti předchůdci je i přítomnost S-potrubí (jeho výstupní otvor je vidět nad logem Pirelli na obrázku níže).

Klepněte pro větší obrázek

Horní A-ramena přední nápravy jsou položena mnohem výše než před rokem, což dokazují i jejich vnější úchyty vyčnívající vysoko nad ráfek kola. Inspirací v této oblasti byl loňský Mercedes, respektive Toro Rosso.

Klepněte pro větší obrázek

Zajímavým prvkem je také dvojice lopatek vyrůstající z vnějšího konce horního ramene přední nápravy.

Možná jste si už všimli, že autu při představení chyběly přední brzdové kanálky, takže mohli mnohem lépe vyniknout jednotlivé části těhlic.

Klepněte pro větší obrázek

Unikátním prvkem, kterým se asi bude Sauber od ostatních lišit, jsou bočnice. Ty mají dva páry vstupních otvorů. Jeden konvenční pod bočními nárazovými strukturami a druhý menší nad ním mírně posunutý směrem vzad. Na obrázku níže je vidět právě detail horního vstupního otvoru bočnice.

Klepněte pro větší obrázek

Soustava deflektorů a bočnicových křídel vychází z verze vyvinuté v průběhu minulé sezóny.

Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Ochranná struktura při převrácení, která si pro svůj specifický tvar vysloužila název „čepelová“, zůstala zachována.

Novinkou je přidání dalších vstupních otvorů chlazení. Malý otvor bezprostředně za hlavovou opěrkou s nimi nesouvisí – je to jen obyčejné oko na provlečení tažného lana.

Klepněte pro větší obrázek

První bližší pohled na nový Sauber zakončíme nejdiskutovanější změnou aktuálních technických pravidel. Aerodynamický kryt svatozáře doplňuje dvojice lopatek v podobném stylu, jako jsme to viděli loni v Abú Zabí u McLarenu.

První technická analýza vozu Red Bull RB14

První technická analýza vozu Red Bull RB14

První technická analýza vozu Haas VF-18

První technická analýza vozu Haas VF-18

První analýza vozu Williams FW41: inspirace u Mercedesu a Ferrari

První analýza vozu Williams FW41: inspirace u Mercedesu a Ferrari

Foto: Alfa Romeo Sauber 

Další článek: Force India by mohla změnit majitele

16:10 | Verstappen doufá, že se letos vyhne penalizacím za překročení komponent pohonné jednotky.
24. února | Problém na motoru, který potkal Vettela během testů, podle Ferrari nebyl vážný. V Maranellu zjistili, že šlo o problém s mazacím systémem.
22. února | Zandvoort před pěti dny. Za pár dní má být hotovo... odkaz
22. února | Podle Lea Turriniho Binotto a Ferrari neblafují. Aerodynamický balíček SF1000 nefunguje. Stále trpí problémy z loňského roku, nedotáčivostí a horším výkonem. Na příští týden chystá tým změny.

Předsezónní testy

První
19. února Hamilton (1:16.976)
20. února Räikkönen (1:17.091)
21. února Bottas (1:15.732)
Druhé
26. února 09.00–18.00
27. února 09.00–18.00
28. února 09.00–18.00