Sauber představil první vůz v barvách Alfy Romeo. Čím je C37 zajímavý po technické stránce?
Tým Sauber v posledních letech trápily vážné finanční problémy, v jejichž důsledku vývoj a výroba nových dílů uvízla na mrtvém bodě a postupně přicházel i o množství klíčových zaměstnanců.
Za vše hovoří výsledky na trati a pouze sedm bodů získaných za poslední dva roky. V zjevně bezvýchodné situaci přišla v roce 2016 do týmu investice, která umožnila opět nastartovat vývoj a získat nové personální posily.
V roce 2017 se k týmu přidal nový technický ředitel Jörg Zander, nový šéf týmu Frédéric Vasseur a celá řada nových vedoucích v jednotlivých vývojových odděleních.
Sauber v průběhu minulého roku nabral množství lidí a samozřejmě chtělo to jistý čas, dokud se v novém prostředí nezapracovali a dokud se celý tým „nesehrál“.
Ačkoliv loňskému modelu C36 chyběl přítlak, což je pochopitelný důsledek podfinancování vývoje, principiálně jeho koncept nebyl špatný a Sauber se rozhodl na něm stavět i aktuální vůz.
Model C37 je tak evolucí předchůdce doplněnou o několik odvážných inovativních řešení. Velkou vzpruhou pro něj bude i nejnovější pohonná jednotka Ferrari. Loni si Sauber totiž musel vystačit jen s rok starým pohonným ústrojím, které navíc ani nebylo stavěno na zátěž generovanou vozy designovanými podle nových aerodynamických pravidel.
Nosový kužel je do značné míry podobný loňskému, ale dostal navíc dvojici „nozder“.
Novinkou oproti předchůdci je i přítomnost S-potrubí (jeho výstupní otvor je vidět nad logem Pirelli na obrázku níže).
Horní A-ramena přední nápravy jsou položena mnohem výše než před rokem, což dokazují i jejich vnější úchyty vyčnívající vysoko nad ráfek kola. Inspirací v této oblasti byl loňský Mercedes, respektive Toro Rosso.
Zajímavým prvkem je také dvojice lopatek vyrůstající z vnějšího konce horního ramene přední nápravy.
Možná jste si už všimli, že autu při představení chyběly přední brzdové kanálky, takže mohli mnohem lépe vyniknout jednotlivé části těhlic.
Unikátním prvkem, kterým se asi bude Sauber od ostatních lišit, jsou bočnice. Ty mají dva páry vstupních otvorů. Jeden konvenční pod bočními nárazovými strukturami a druhý menší nad ním mírně posunutý směrem vzad. Na obrázku níže je vidět právě detail horního vstupního otvoru bočnice.
Soustava deflektorů a bočnicových křídel vychází z verze vyvinuté v průběhu minulé sezóny.
Ochranná struktura při převrácení, která si pro svůj specifický tvar vysloužila název „čepelová“, zůstala zachována.
Novinkou je přidání dalších vstupních otvorů chlazení. Malý otvor bezprostředně za hlavovou opěrkou s nimi nesouvisí – je to jen obyčejné oko na provlečení tažného lana.
První bližší pohled na nový Sauber zakončíme nejdiskutovanější změnou aktuálních technických pravidel. Aerodynamický kryt svatozáře doplňuje dvojice lopatek v podobném stylu, jako jsme to viděli loni v Abú Zabí u McLarenu.
Foto: Alfa Romeo Sauber