První safety car vyjel jen kvůli zdramatizování závodu, míní Force India

Zástupce šéfa Force Indie Robert Fernley je přesvědčený, že byl první výjezd safety caru v Interlagosu neodůvodněný, situace šla vyřešit jinak.
První safety car vyjel jen kvůli zdramatizování závodu, míní Force India

Vedení závodu se rozhodlo vyslat safety car na trať v 22. kole kvůli tomu, aby traťoví komisaři mohli uklidit úlomky vozů, které ležely na trati.

V té době byli na čele závodu Nico Hülkenberg a Jenson Button s náskokem 48 sekund před zbytkem pole, a to protože se jako jediní nezalekli deště a vydrželi na trati na suchých pneumatikách.

"Myslím, že ten safety car byl vtip," stěžoval si Fernley v rozhovoru pro Autosport. "Myslel jsem si, že hrajeme NASCAR. Těch úlomků jsme se mohli zbavit pod dvojitými žlutými vlajkami."

"S Jensonem jsme měli vpředu velký náskok. Když se podíváte na podstatu problému z hlediska jezdce i týmu, zrušit ho (náskok) bylo rozhodnutí udělané s ohledem na podívanou."

Fernley byl také kritický k Heikkimu Kovalainenovi, jenž se přimíchal do souboje Hülkenberga s Hamiltonem, který skončil kolizí v první zatáčce.

"Nechápu to. Uprostřed trati se motal caterham, zatímco všude vlály modré vlajky. Zablokoval Lewise, ten neměl kam jet a Nico vycítil příležitost. Bojovali spolu o vedení."

"Je možné, že to byl riskantní manévr. Také se dá argumentovat, že byl Nico rychlejší a mohl si počkat déle, akceptoval bych i to. Ale především tam bylo uprostřed trati auto, které mělo uhnout. Pak by oba vedoucí jezdci mohli projet bez nehody."

Zatímco Hamilton po kolizi skončil s ulomeným kolem, Hülkenberg dokázal pokračovat a do cíle nakonec dojel jako pátý.

Diskuze (97) Další článek: Poškození Vettelova vozu byla vážná, dojetí do cíle nebylo jisté