Ve funkci ředitele závodu bude v Bahrajnu Niels Wittich, který se bude v roli střídat s Eduardem Freitasem. Ještě předtím, než se jezdci vydali na trať, učinil první zásadní rozhodnutí.
Za Michaela Masiho se poměrně hodně řešily traťové limity. Jejich definování a hlídání v konkrétních zatáčkách se občas měnilo i v průběhu víkendu.
Uvidíme, jak to bude pod novým ředitelstvím závodu. Mohlo by ale dojít ke zjednodušení. Naznačuje to první krok Nielse Wittiche.
Vloni byly problémy s traťovými limity především ve čtvrté zatáčce. Hamilton se tam dostal mimo trať, ale penalizován nebyl. Verstappen se při podobném výletu dostal v závodě před Hamiltona, ale musel mu vrátit pozici kvůli získání trvalé výhody.
Loňské tři odstavce v poznámkách ředitele závodu nahradil krátký pokyn: „V souladu s ustanoveními článku 33.3 definují okraje trati bílé čáry.“
Zmíněný článek sportovních pravidel uvádí, že jezdci musí vyvinout přiměřené úsilí k tomu, aby využívali trať a nesmí ji opustit bez zjevného důvodu.
Za opuštění trati bude považována situace, kdy žádná část vozu nezůstane uvnitř bílých čar.