První desítka bude i nadále startovat na opotřebovaných pneumatikách

Jezdci, kteří se dostanou do třetí části kvalifikace, budou i nadále startovat na pneumatikách, na kterých se do této části kvalifikace dostali.
První desítka bude i nadále startovat na opotřebovaných pneumatikách

Už od roku 2010 platí pravidlo, podle kterého jezdci, kteří postoupili do Q3, startují do závodu na opotřebovaných pneumatikách.

Do roku 2014 to byly pneumatiky, na kterých zajeli nejrychlejší kolo v poslední části kvalifikace. Nyní je to sada pneumatik, na které zajeli nejrychlejší kolo v prostřední části kvalifikace.

Diskutovalo se o možnosti, že by bylo toto pravidlo zrušeno. V letošním roce jsme měli jezdce, kteří v prostřední části kvalifikace vyjeli jen na jedno neměřené kolo nebo nevyjeli vůbec. Bylo výhodnější do Q3 nepostoupit a startovat z 11., 12. pozice na nové a tvrdší směsi.

„Bylo navrženo zrušit pravidlo, které ukládá, že první desítka startuje na pneumatikách použitých v kvalifikaci, ale nebylo to schváleno,“ řekl Mario Isola pro RaceFans.

Isola připomenul, že v této fázi roku je nutné pro změny pravidel jednomyslný souhlas všech týmů. A ten se nenašel.

Místo názvů čísla. Pirelli vybralo směsi pro první čtyři závody

Místo názvů čísla. Pirelli vybralo směsi pro první čtyři závody

Povinné zastávky? Pirelli není jednoznačně proti

V poslední době se diskutuje také o tom, jak zvýšit počet zastávek v závodě. Na stole byla i možnost zavedení dvou povinných zastávek.

„Nejsem si jistý, zda je to správné řešení, protože existuje velké riziko, že všichni zastaví ve stejném nebo přibližně ve stejném kole,“ vysvětluje Isola.

„V podstatě jen vytváříte kratší stinty, ve kterých na to jezdci pravděpodobně mohou více tlačit. Mohou použít nejměkčí dostupné směsi, protože stinty jsou kratší, ale neexistovaly by strategie.“

„To neznamená, že by to bylo horší. Mohlo by to být dobré, nevíme. Požádali jsme týmy, aby provedly nějaké simulace, aby pochopili, jak mohou reagovat na změnu pravidel.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Hamilton má nejlepší auto a tým jede na něj, říká Verstappen

15:52 | Sainz dostal novou pohonnou jednotku. Tak jako tak odstartuje poslední...
16. listopadu | Incident mezi Pérzem a Grosjeanem bez trestu....
16. listopadu | Pérez a Grosjean předvoláni před sportovní komisaře kvůli incidentu v posledním tréninku.
16. listopadu | Nové pneumatiky, jedno rychlé kolo. Podle Norrise kvalifikace maskují problémy McLarenu. V kvalifikacích je to dobré, závodní tempo je ale na úrovni Renaultu a Racing Pointu.

GP Brazílie 2019

Pátek 15. listopadu 2019
1. trénink Albon (1:16.142, mokro)
2. trénink Vettel (1:09.217)
Sobota 16. listopadu 2019
3. trénink Hamilton (1:08.320)
Kvalifikace Verstappen (1:07.508)
Neděle 17. listopadu 2019
Závod 18.10