Jezdci, kteří se dostanou do třetí části kvalifikace, budou i nadále startovat na pneumatikách, na kterých se do této části kvalifikace dostali.
Už od roku 2010 platí pravidlo, podle kterého jezdci, kteří postoupili do Q3, startují do závodu na opotřebovaných pneumatikách.
Do roku 2014 to byly pneumatiky, na kterých zajeli nejrychlejší kolo v poslední části kvalifikace. Nyní je to sada pneumatik, na které zajeli nejrychlejší kolo v prostřední části kvalifikace.
Diskutovalo se o možnosti, že by bylo toto pravidlo zrušeno. V letošním roce jsme měli jezdce, kteří v prostřední části kvalifikace vyjeli jen na jedno neměřené kolo nebo nevyjeli vůbec. Bylo výhodnější do Q3 nepostoupit a startovat z 11., 12. pozice na nové a tvrdší směsi.
„Bylo navrženo zrušit pravidlo, které ukládá, že první desítka startuje na pneumatikách použitých v kvalifikaci, ale nebylo to schváleno,“ řekl Mario Isola pro RaceFans.
Isola připomenul, že v této fázi roku je nutné pro změny pravidel jednomyslný souhlas všech týmů. A ten se nenašel.
Povinné zastávky? Pirelli není jednoznačně proti
V poslední době se diskutuje také o tom, jak zvýšit počet zastávek v závodě. Na stole byla i možnost zavedení dvou povinných zastávek.
„Nejsem si jistý, zda je to správné řešení, protože existuje velké riziko, že všichni zastaví ve stejném nebo přibližně ve stejném kole,“ vysvětluje Isola.
„V podstatě jen vytváříte kratší stinty, ve kterých na to jezdci pravděpodobně mohou více tlačit. Mohou použít nejměkčí dostupné směsi, protože stinty jsou kratší, ale neexistovaly by strategie.“
„To neznamená, že by to bylo horší. Mohlo by to být dobré, nevíme. Požádali jsme týmy, aby provedly nějaké simulace, aby pochopili, jak mohou reagovat na změnu pravidel.
Foto: Getty Images / Mark Thompson