První desítka bude i nadále startovat na opotřebovaných pneumatikách

Jezdci, kteří se dostanou do třetí části kvalifikace, budou i nadále startovat na pneumatikách, na kterých se do této části kvalifikace dostali.
První desítka bude i nadále startovat na opotřebovaných pneumatikách

Už od roku 2010 platí pravidlo, podle kterého jezdci, kteří postoupili do Q3, startují do závodu na opotřebovaných pneumatikách.

Do roku 2014 to byly pneumatiky, na kterých zajeli nejrychlejší kolo v poslední části kvalifikace. Nyní je to sada pneumatik, na které zajeli nejrychlejší kolo v prostřední části kvalifikace.

Diskutovalo se o možnosti, že by bylo toto pravidlo zrušeno. V letošním roce jsme měli jezdce, kteří v prostřední části kvalifikace vyjeli jen na jedno neměřené kolo nebo nevyjeli vůbec. Bylo výhodnější do Q3 nepostoupit a startovat z 11., 12. pozice na nové a tvrdší směsi.

„Bylo navrženo zrušit pravidlo, které ukládá, že první desítka startuje na pneumatikách použitých v kvalifikaci, ale nebylo to schváleno,“ řekl Mario Isola pro RaceFans.

Isola připomenul, že v této fázi roku je nutné pro změny pravidel jednomyslný souhlas všech týmů. A ten se nenašel.

Místo názvů čísla. Pirelli vybralo směsi pro první čtyři závody

Místo názvů čísla. Pirelli vybralo směsi pro první čtyři závody

Povinné zastávky? Pirelli není jednoznačně proti

V poslední době se diskutuje také o tom, jak zvýšit počet zastávek v závodě. Na stole byla i možnost zavedení dvou povinných zastávek.

„Nejsem si jistý, zda je to správné řešení, protože existuje velké riziko, že všichni zastaví ve stejném nebo přibližně ve stejném kole,“ vysvětluje Isola.

„V podstatě jen vytváříte kratší stinty, ve kterých na to jezdci pravděpodobně mohou více tlačit. Mohou použít nejměkčí dostupné směsi, protože stinty jsou kratší, ale neexistovaly by strategie.“

„To neznamená, že by to bylo horší. Mohlo by to být dobré, nevíme. Požádali jsme týmy, aby provedly nějaké simulace, aby pochopili, jak mohou reagovat na změnu pravidel.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (14) Další článek: Hamilton má nejlepší auto a tým jede na něj, říká Verstappen
18:00 | Dobrá zpráva: F1 bude vysílat živě první předsezónní testy. Špatná zpráva: V rámci F1TV, která není v ČR dostupná.
15:33 | Takhle si McLaren představuje F1 budoucnosti odkaz
22. ledna | Zdá se, že Ticktum má smůlu. Účastní se zimní asijské F3, ale body za super licenci podle Autosportu nedostane. FIA totiž požaduje, aby měla série alespoň 5 závodů a tato má jen 3.
22. ledna | Kuan-jü Čou bude vedle závodění ve F2 pracovat jako vývojový jezdec Renaultu. Čínský závodním prošel Jezdeckou akademií Ferrari.