Po téměř bezproblémovém průběhu testů v Jerezu potkaly Lotus první větší potíže v předsezónních přípravách. V úterý musel brzy přestat jezdit.
Zatímco v Jerezu jezdil Lotus s prvním šasi nového vozu, do Barcelony přivezl druhé, při jehož stavbě evidentně chyboval.
"Odjeli jsme několik kol pro testování aerodynamiky a poté jsme začali s měřenými koly, ale rychle jsem zjistil, že auto nereaguje tak, jak by mělo," vysvětloval Romain Grosjean, který si ráno stihl připsat jen sedm kol.
Problémy byly tak závažné, že se tým rozhodl úterní testování předčasně ukončit a vrátit se k autu z prvních testů. "Dnes ráno jsme poprvé vyjeli s naším druhým šasi," uvedl provozní ředitel Alan Permane. "Jakmile vyjelo auto na trať, brzy vyšlo najevo, že vše není tak, jak by být mělo."
"Preventivně vracíme to šasi do Enstonu na další šetření. Šasi E20-1, které jsme používali v Jerezu, nám bylo posláno a předpokládáme, že s ním zítra vyjedeme na trať."
Jednotlivá šasi (podvozky) se od sebe konstrukčně nijak neliší. Každý tým postaví za rok několik šasi, pro začátek sezóny potřebuje minimálně dvě, aby každý jezdec měl své auto. Pro případ nehody je zvykem na závodní víkendy vozit jedno rezervní šasi.