Jean-Eric Vergne byl v mistrovském monopostu Red Bull RB7 nejrychlejší na úvod testů v Abú Zabí před Julesem Bianchim a Robertem Wickensem.
Vergne začal testy na Yas Marině tím nejlepším způsobem, protože usiluje o závodní sedačku u Toro Rosso a jeho výkony ovlivní rozhodování Red Bullu. Francouz byl nejrychlejší už dopoledne, v závěrečné hodině svůj čas pak ještě zlepšil.
S téměř sekundovou ztrátou obsadil druhé místo záložní jezdec Ferrari Jules Bianchi. Vergnův krajan se zaměřil na testování aerodynamiky maranellského monopostu. Třetí pozici obsadil pro Renault Robert Wickens. Fabio Leimer byl při své premiéře u Sauberu čtvrtý.
McLaren nasadil v prvním dni dva jezdce, zkušený testovač Gary Paffett se vystřídal s Oliverem Turveyem. Britům patřilo páté a osmé místo. Za šestým Maxem Chiltonem umístil svůj williams Valtteri Bottas. Fin testoval konfiguraci výfuků podle pravidel 2012, ale na delší dobu ho v garáži zdržely problémy s převodovkou.
Tabulku uzavřela dvojice jezdců Virginu. Charles Pic, jenž bude pro ruský tým příští rok závodit, jezdil odpoledne a skončil předposlední před Adrianem Quaife-Hobbsem.
Testy - Abú Zabí, 15. 11. 2011
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
1. |
Jean-Eric Vergne |
Red Bull-Renault |
1:40,011 |
|
83 |
2. |
Jules Bianchi |
Ferrari |
1:40,960 |
0,949 |
85 |
3. |
Robert Wickens |
Renault |
1:42,217 |
2,206 |
78 |
4. |
Fabio Leimer |
Sauber-Ferrari |
1:42,331 |
2,320 |
67 |
5. |
Gary Paffett |
McLaren-Mercedes |
1:42,912 |
2,901 |
41 |
6. |
Max Chilton |
Force India-Mercedes |
1:43,016 |
3,005 |
81 |
7. |
Valtteri Bottas |
Williams-Cosworth |
1:43,118 |
3,107 |
71 |
8. |
Oliver Turvey |
McLaren-Mercedes |
1:43,502 |
3,491 |
35 |
9. |
Sam Bird |
Mercedes GP |
1:43,548 |
3,537 |
51 |
10. |
Rodolfo Gonzalez |
Lotus-Renault |
1:44,022 |
4,011 |
87 |
11. |
Stefano Coletti |
Toro Rosso-Ferrari |
1:45,278 |
5,267 |
87 |
12. |
Dani Clos |
HRT-Cosworth |
1:45,329 |
5,318 |
68 |
13. |
Charles Pic |
Virgin-Cosworth |
1:46,930 |
6,919 |
30 |
14. |
Adrian Quaife-Hobbs |
Virgin-Cosworth |
1:47,292 |
7,281 |
32 |