Na úvod prvních předsezónních testů se nejlepším časem předvedl Kimi Räikkönen s Lotusem E20, následovali ho Paul di Resta a Nico Rosberg.
17:00 - konec
Poslední dvě hodiny jízd nepřinesly žádné větší změny na čele výsledkové listiny, Räikkönenovi zůstalo první místo před di Restou a Rosbergem. Zlepšil se Mark Webber, a zajistil tak Red Bullu čtvrtou pozici. Nahoru se posunul také Michael Schumacher, který po obědě vystřídal Rosberga a zajel šestý nejlepší čas.
McLaren a Ferrari podaly první den nenápadné výkony na konci první desítky, přičemž Buttona a Massu dělila více než sekunda. Tabulku uzavřelo trio jezdců Kovalainen, Maldonado a de la Rosa.
V závěru dne se objevily první technické problémy. Caterham si poškodil startovací zařízení vozu, takže musel předčasně skončit. Daniel Ricciardo zůstal stát před první zatáčkou kvůli problémům s tlakem oleje. A Kamuj Kobajaši odstavil auto na zadní rovince, protože mu došlo palivo. Byl to ale záměr ze strany Sauberu, jako vždy je u nového auta potřeba zkalibrovat senzory v nádrži.
Testy pokračují v Jerezu až do pátku. Bez Marussie, ta se zúčastní až v Barceloně.
FOTOGALERIE
Testy - Jerez, 7. 2. 2012
P. |
Jezdec |
Čas |
Ztráta |
Kola |
1 |
Kimi Räikkönen |
1:19.670 |
- |
75 |
2 |
Paul di Resta |
1:19.772 |
0.102 |
101 |
3 |
Nico Rosberg* |
1:20.219 |
0.549 |
56 |
4 |
Mark Webber |
1:20.496 |
0.826 |
54 |
5 |
Daniel Ricciardo |
1:20.694 |
1.024 |
57 |
6 |
Michael Schumacher* |
1:20.794 |
1.124 |
42 |
7 |
Kamuj Kobajaši |
1:21.353 |
1.683 |
106 |
8 |
Jenson Button |
1:21.530 |
1.860 |
62 |
9 |
Felipe Massa |
1:22.815 |
3.145 |
69 |
10 |
Heikki Kovalainen |
1:23.178 |
3.508 |
28 |
11 |
Pastor Maldonado |
1:23.371 |
3.701 |
25 |
12 |
Pedro de la Rosa* |
1:23.676 |
4.006 |
44 |
* vůz 2011
15:00
Na začátku odpoledne poutal největší pozornost Red Bull, protože Webber začal s novým RB8 konečně jezdit. Ke zdržení došlo podle vyjádření týmu proto, že se zpozdila zásilka se zadním křídlem. Kvůli mlze muselo být letadlo s ním odkloněno do Sevilly, takže pak následoval dvouhodinový transport autem na okruh. Technici samozřejmě pátrali, k čemu slouží otvor ve schodu na nose, který RB8 má. Šéfdesignér Red Bullu Adrian Newey řekl, že přivádí vzduch do kokpitu a chladí jezdce.
Na časomíře držel první místo stále Kimi Räikkönen, ale významně se mu přiblížil Paul di Resta. Ztrátu zmenšil také Nico Rosberg, poté předal vůz Michaelu Schumacherovi. Čtvrtý Ricciardo ztrácel už více než sekundu.
P. |
Jezdec |
Čas |
Ztráta |
Kola
|
1 |
Räikkönen |
1:19.670 |
- |
62 |
2 |
Di Resta |
1:19.772 |
0.102 |
69 |
3 |
Rosberg* |
1:20.219 |
0.549 |
56 |
4 |
Ricciardo |
1:20.694 |
1.024 |
50 |
5 |
Kobajaši |
1:21.353 |
1.683 |
67 |
6 |
Webber |
1:21.474 |
1.804 |
26 |
7 |
Button |
1:21.952 |
2.282 |
31 |
8 |
Massa |
1:22.815 |
3.145 |
51 |
9 |
Kovalainen |
1:23.178 |
3.508 |
28 |
10 |
Maldonado |
1:23.371 |
3.701 |
25 |
11 |
De la Rosa* |
1:24.209 |
4.539 |
32 |
12 |
Schumacher* |
1:24.908 |
5.238 |
7 |
12:00
Zatímco svět formule 1 dlouho marně čekal, až uvidí na trati nový Red Bull RB8, mohl studovat v akci třeba nový vůz Ferrari s Felipem Massou za volantem, nebo si prohlížet jediné dva loňské monoposty, které v Jerezu nastoupily, a to u Mercedesu a HRT. Techničtí analytici pak začali dumat nad zajímavými detaily, které postupně objevují. U Toro Rosso zatím zůstává záhadou zaslepený otvor vpředu ve spodní části bočnic (zřejmě slouží pro doplňování vzduchu do pneumatického systému motoru), zatímco technický šéf týmu Ascanelli přiznal, že výfukové plyny přehřívají zavěšení zadních kol STR7. U McLarenu bylo konečně k vidění reálné provedení výfuků, za jejich koncovkami tým využívá kanály pro směrování výfukových plynů. U Sauberu zaujaly otvory ve schodu na nose. Teprve pět minut před polednem vyjel poprvé na trať Red Bull RB8 s Markem Webberem za volantem.
Na poli časů i nadále úřadoval Räikkönen. Nový pilot Lotusu v druhé fázi dopoledne ještě zrychlil a svým časem 1.19,670 překonal loňský nejlepší čas z Jerezu 1:19,832, který si tehdy připsal Rubens Barrichello. Přitom finův Lotus E20 byl v tu chvíli obut ´jen´ do střední směsi pneumatik. Räikkönen tak uzavřel dopolední jízdy na čele, následovali ho Rosberg s loňským vozem, di Resta a Ricciardo.
P. |
Jezdec |
Čas |
Ztráta |
1 |
Räikkönen |
1:19.670 |
- |
2 |
Rosberg* |
1:20.219 |
0.549 |
3 |
Di Resta |
1:21.526 |
1.856 |
4 |
Ricciardo |
1:22.036 |
2.366 |
5 |
Kobajaši |
1:22.112 |
2.442 |
6 |
Button |
1:22.366 |
2.696 |
7 |
Massa |
1:23.391 |
3.721 |
8 |
Maldonado |
1:23.457 |
3.787 |
9 |
Kovalainen |
1:24.298 |
4.628 |
10 |
De la Rossa* |
1:25.535 |
5.865 |
11 |
Webber |
- |
- |
10:00
Jerez se probudil do mlhavého rána a první událostí dne byla prezentace nového Williamsu FW34. V 9 hodin se pak otevřela boxová ulička a vozy vyjely do letošní prvních společných testů. Jezdci nejdříve absolvovali první kontrolní jízdy a svět konečně poprvé spatřil skutečný Caterham CT01, který se během své lednové prezentace dočkal jen počítačových obrázků. První jízda McLarenu MP4-27 ukázala, že to tým z Wokingu s rovným nosem bez schodu myslel při představení vážně, zatím zůstává v tomto ohledu jediný.
Poté se jezdci vrhli na první měřená kola a s největším odhodláním se do nich pustil Kimi Räikkönen. Fin ihned nasadil vysoké tempo a brzy překonal loňský nejlepší čas prvního dne testů v Jerezu (druhé předsezónní testy 2011), který tehdy zajel Felipe Massa (1:20,709).
P. |
Jezdec |
Čas |
Ztráta |
1 |
Räikkönen |
1:20,514 |
|
2 |
Kobajaši |
1:22,112 |
1,598 |
3 |
Massa |
1:24,423 |
3,909 |
4 |
Ricciardo |
1:24,681 |
4,167 |
5 |
Di Resta |
1:35,200 |
14,686 |
6 |
Rosberg* |
1:41,939 |
21,425 |
7 |
Kovalainen |
- |
|
8 |
De le Rossa* |
- |
|
9 |
Button |
- |
|
10 |
Maldonado |
- |
|
* vůz 2011