První analýza vozu Williams FW41: inspirace u Mercedesu a Ferrari

První technický pohled na nový vůz stáje Williams pro rok 2018.
První analýza vozu Williams FW41: inspirace u Mercedesu a Ferrari

Loňské personální změny začínají přinášet své ovoce. FW41 je prvním vozem Williamsu vznikajícím plně pod taktovkou bývalého technického ředitele Mercedesu Paddyho Lowa a bývalého šéfa aerodynamiky Ferrari Dirka De Beera.

Právě tyto dvě klíčové postavy přetavily své bohaté zkušenosti z bývalých působišť do změn designu a odklonu od osobité filozofie, kterou Williams dosud prosazoval.

Kubica se zúčastní prvního tréninku poprvé ve Španělsku

Kubica se zúčastní prvního tréninku poprvé ve Španělsku

Jednou z věcí, které se snažil Lowe po převzetí odpovědnosti za vedení technického týmu změnit, je nekonzistence výkonů na různých typech okruhů.

Nový Williams si pochopitelně vzal za vzor Mercedes i Ferrari a v tomto článku se podíváme na několik prvků, které od obou týmů převzal.

Spodní část nosového kužele je vytvarována do tvaru „pláště“ podobného loňskému nosu Mercedesu.

Toto řešení nahrazuje klasické lopatky pod nosem a také se stará o to, aby víření vytvořená předním křídlem dorazila k okrajům podlahy v co nejlepší kondici.

Podobnost s Mercedesem v přední části auta pokračuje deflektory se sérií ostrých hrotů na úrovni podlahy. Není pochyb o tom, že spolu se spodní částí nosu fungují oba prvky jako jeden složitý systém.

Klepněte pro větší obrázek

Karoserie v přední části bočnic zase vychází z loňského designu Ferrari. Mohutná bočnicová křídla obklopují celou náběhovou hranu bočnic. Na obrázku výše je vidět, jak se rozvětvují a spojují jednak s horizontálními křídly vycházejícími z okrajů kokpitu a jednak s lopatkou ve stylu Mercedesu vycházející z boční stěny šasi

.

Bočnice byly meziročně výrazně zkráceny, což je skvěle vidět na dalších dvou obrázcích. Běžně totiž začínají právě tam, kde se v současnosti nachází vodorovná část bočnicových křídel.

Boční nárazové struktury jsou také položeny níže, což možná částečně kompenzuje zvýšení polohy těžiště v důsledku zavedení svatozáře.

Samotná svatozář je zatím bez komplexnějšího aerodynamického obalu. Za zmínku stojí snad jen obal její předního úchytu, který byl doplněn o drobnou Gurneyho klapku.

Klepněte pro větší obrázek

V zadní části vozu i po sestřižení ploutve zůstalo zachováno spodní T-křídlo a novinkou je přechod od jednoduchého nosníku zadního křídla k dvojitému.

Klepněte pro větší obrázek

Bohužel, počítačové rendery, které Williams dosud zveřejnil, postrádají množství detailů (dokonce na obrázcích chybí i výfukové koncovky potrubí obtokového ventilu).

Technické změny ve F1 v roce 2018

Technické změny ve F1 v roce 2018

V průběhu předsezónního testování si však na toto auto posvítíme lépe, protože určitě ještě skrývá řadu zajímavých detailů. Obzvláště zvědaví jsme na to, zda pod taktovkou nového technického ředitele Williams změnil svou, ve startovním poli unikátní, odlévanou hliníkovou převodovou skříň a osvojil si řešení kazetové převodové skříně Mercedesu, která kombinuje vnější obal z uhlíkových vláken s kovovou vnitřní vložkou.

První technická analýza vozu Haas VF-18

První technická analýza vozu Haas VF-18

Další článek: Mercedes považuje za vážné soupeře i McLaren a Renault

16:10 | Verstappen doufá, že se letos vyhne penalizacím za překročení komponent pohonné jednotky.
24. února | Problém na motoru, který potkal Vettela během testů, podle Ferrari nebyl vážný. V Maranellu zjistili, že šlo o problém s mazacím systémem.
22. února | Zandvoort před pěti dny. Za pár dní má být hotovo... odkaz
22. února | Podle Lea Turriniho Binotto a Ferrari neblafují. Aerodynamický balíček SF1000 nefunguje. Stále trpí problémy z loňského roku, nedotáčivostí a horším výkonem. Na příští týden chystá tým změny.

Předsezónní testy

První
19. února Hamilton (1:16.976)
20. února Räikkönen (1:17.091)
21. února Bottas (1:15.732)
Druhé
26. února 09.00–18.00
27. února 09.00–18.00
28. února 09.00–18.00