Red Bull potvrdil v Monaku svoji dominanci, náskok má především v oblasti aerodynamiky. A v této oblasti ztratilo Ferrari kvůli systému zadního křídla podle McLarenu, což se snaží před závodem v Turecku vyřešit.
"Musíme pokračovat v rychlém vývoji, to je jisté," konstatoval šéf Ferrari Stefano Domenicali. "Musíme pracovat na zlepšení aerodynamické efektivnosti, to je to nejdůležitější, na co se musíme soustředit."
"Například pro Turecko je naším cílem zajistit, aby náš systém zadního křídla, který jsme přivezli do Barcelony, byl skutečně funkční a efektivní a nepřinášel žádná negativa. Když jsme analyzovali data, vypadalo to, že jsme použitím tohoto křídla ztratili na celkové úrovni přítlaku. A to by se v budoucnu stávat nemělo."
Křídlo s průduchem nasadilo Ferrari doposud jen ve Španělsku, v Monaku nebylo kvůli krátkým rovinkám zapotřebí. Red Bull RB6 ho možná nebude mít ani v Istanbulu. A i když je od začátku sezóny nejrychlejší, nemají jezdci ani tým z Milton Keynes v šampionátu velký náskok. Letos se totiž všichni potýkají s menšími či většími problémy.
"Pokud nějaké auto získá šest pole position, je velmi silné," přiznal Domenicali. "Ale na druhé straně získali jen dvě dvojitá vítězství. My jsme ve hře v obou šampionátech, protože rozdíl mezi prvním a druhým v poháru konstruktérů je menší než 25 bodů, mezi jezdci je ještě menší."
"To znamená, že je šampionát opravdu těžký pro všechny. Budeme pracovat velmi, velmi tvrdě. Víme, kde se potřebujeme zlepšit. Ale nechci na nikoho zapomínat, tento víkend to neměl snadné McLaren, ale očekávám, že se vrátí zpět na okruzích, jako je Turecko."