Prototypy Cadillac znovu ovládly Daytonu, Alonsovi se nedařilo

Prototypy Cadillac znovu ovládly Daytonu, Alonsovi se nedařilo

56. ročník závodu Rolex 24 at Daytona je minulostí. Stejně jako v loňském roce se v úvodním závodu šampionátu IMSA WeatherTech Sportscar Championschip nejlépe dařilo prototypům Cadillac DPi-V.R. Uplynulých čtyřiadvacet hodin závodění rovněž přineslo několik zápisů do historie.

Vítězství v závodě získal prototyp Cadillac DPi-V.R #5 v barvách Mustang Sampling, jehož posádku tvořili dva portugalští piloti Joao Barbosa a Felipe Albuquerque spolu s Brazilcem Christianem Fittipaldim, synovcem legendárního Emersona.

V hlavní kategorii P odstartovala do závodu hned čtveřice Cadillaců, kterým v úvodních hodinách tempem na trati konkurovaly jen vozy Acura ARX-05 DPi ze stáje Penske Racing. Jen dva ze čtyř Cadillaců však nakonec spatřily cíl a problémy se nevyhnuly ani Acurám.

Barbosa, Albuquerque a Fittipaldi společně sdíleli zřejmě nejspolehlivější z Cadillaců v letošním ročníku závodu v Daytoně. Během závodu nemusel jejich tým řešit téměř žádné potíže, jedinou výjimkou byla drobná závada na chladícím systému.

Fittipaldi a Barbosa získali v Daytoně své třetí vítězství, Albuquerque zde letos slavil při své páté účasti premiérově.

Na druhém místě závod dokončil Cadillac #31 v barvách Whelen Engineering, v jehož kokpitu se střídala čtveřice Felipe Nasr, Eric Curran, Mike Conway, Stuart Middleton. Vozy #5 a #31 patří týmu Action Express Motorsport, takže se vlastně jednalo o týmový double.

Po sérii technických problémů u konkurenčních týmů spadlo třetí místo do klína posádce vozu Oreca 07 Gibson #54 týmu Core Autosport. Pódiové umístění vybojovala tomuto vozu především dvojice hvězdných Francouzů Romain Dumas, Loic Duval. Ty za volantem nejlepšího „klasického“ prototypu třídy LMP 2 v cíli závodu doplnili ještě Američané Jonathan Bennett a Colin Braun.

Posádky prvních tří prototypů v cíli absolvovaly celkem 808 kol, čímž stanovily nový distanční rekord čtyřiadvacetihodinového závodu v Daytoně.

Smůla Alonsa, United Autosports a spol.

Čtyřiadvacetihodinovka v Daytoně rozhodně neproběhla bez potíží u týmu United Autosports, který do závodu nasadil dva prototypy Ligier JS P217 Gibson.

S prototypem #23 zahájil závod dvojnásobný mistr světa formule 1 Fernando Alosno, který v prvních stintech odváděl slušnou práci a dával zbytku své posádky naděje na umístění v nejlepší desítce, možná i v elitní pětce.

S nástupem noci se však začaly objevovat potíže. Mnoho týmů letos v Daytoně trápily pneumatiky Continental a řadu vozů postihlo abnormální množství defektů. Defekt se nevyhnul ani vozu #23 v momentě, kdy za jeho volantem seděl junior McLarenu Lando Norris.

Toho následně opět vystřídal Alonso, který ovšem po plánované zastávce boxech na trati příliš dlouho nevydržel. Na vině bylo selhání brzd, díky kterému nedokázal Španěl ani zpomalit do první zatáčky.

Pro následnou opravu musel být vůz zatlačen do garáže. „Třiadvacítka“ se poté vrátila na trať na dvaadvacátém místě v absolutním pořadí a naděje na dobrý výsledek se rozplývaly spolu s blížícím se svítáním.

Posádka Fernando Alonso, Phil Hanson, Lando Norris nakonec dokončila závod po dalších potížích až na osmatřicátém místě.

Smůla v závěru závodu postihla i sesterský Ligier #32. Bruno Senna se zhruba dvě hodiny před koncem závodu pohyboval dokonce na třetím místě absolutně, ale pódiové umístění z toho nakonec nebylo.

Po vyřešení technických potíží na boxové uličce se prototyp #32 posádky Senna, Di Resta, de Sadeleer, Owen vrátil na trať na čtvrtém místě, na kterém nakonec též závod dokončil se čtyřkolovou ztrátou na vítěze.

Double pro Ford v GTLM

V kategorii GTLM v průběhu celého závodu bojovaly na čele především vozy Chevrolet Corvette C7.R a Ford GT.

Po bezchybném výkonu se nakonec z vítězného doublu radoval tovární Ford, o jehož závodní operace se v IMSA WSC a ve FIA WEC stará tým Chipa Ganassiho.

První místo v cíli získala posádka Ryan Briscoe, Richard Westbrook, Scott Dixon s vozem Ford GT #67, na druhém místě dojel sesterský speciál #66 posádky Joey Hand, Dirk Müller, Sébastien Bourdais.

Posádky dvou Fordů doplnili na stupních vítězů Antonio Garcia, Jan Magnussen a Mike Rockenfeller, kteří se střídali v kokpitu vozu Chevrolet Corvette C7.R #3.

Oba vozy Ford na prvních dvou místech kategorie GTLM ujeli 783 kol, čímž stanovily nový distanční rekord závodu v Daytoně v této třídě.

Historické vítězství pro Lamborghini

Ve třídě GTD pro vozy GT3 zvítězila posádka Rolf Ineichen, Mirko Bortolotti, Rik Breukers, Franck Perera s vozem Lamborghini Huracan GT3 #11 týmu GRT Grasser Racing.

Jedná se o historicky vůbec první vítězství vozu Lamborghini ve čtyřiadvacetihodinovém závodě.

Výsledky

P Číslo Jezdci Vůz Kol
1 5 F.Albuquerque Cadillac 808
João Barbosa
C.Fittipaldi
2 31 Felipe Nasr Cadillac 808
Eric Curran
Mike Conway
Stuart Middleton
3 54 Jon Bennett ORECA/Gibson 808
Colin Braun
Romain Dumas
Loïc Duval
4 32 Will Owen Ligier/Gibson 804
Hugo de Sadeleer
Paul Di Resta
Bruno Senna
5 78 Ho-Pin Tung ORECA/Gibson 804
Alex Brundle
F.Habsburg
A.F.da Costa
6 85 Simon Trummer ORECA/Gibson 798
Robert Alon
D.Defrancesco
Austin Cindric
7 99 Chris Miller ORECA/Gibson 798
Stephen Simpson
M.Goikhberg
Gustavo Menezes
8 38 James French ORECA/Gibson 796
Patricio O'Ward
Kyle Masson
Joel Miller
9 7 H.Castroneves Acura 793
Ricky Taylor
Graham Rahal
10 6 Dane Cameron Acura 793
J.P.Montoya
Simon Pagenaud
11 67 Ryan Briscoe Ford 783
R.Westbrook
Scott Dixon
12 66 Joey Hand Ford 783
Dirk Müller
S.Bourdais
13 3 Jan Magnussen Chevrolet 781
Antonio García
M.Rockenfeller
14 4 Oliver Gavin Chevrolet 780
Tommy Milner
Marcel Fässler
15 37 Lance Stroll ORECA/Gibson 777
Felix Rosenqvist
Robin Frijns
D.Juncadella
16 62 Toni Vilander Ferrari 774
A.P.Guidi
James Calado
Davide Rigon
17 912 Laurens Vanthoor Porsche 774
Earl Bamber
Gianmaria Bruni
18 24 Jesse Krohn BMW 773
J.M.Edwards
Nicky Catsburg
Augusto Farfus
19 52 S.Saavedra Ligier/Gibson 771
Gustavo Yacamán
Roberto González
Nick Boulle
20 911 Patrick Pilet Porsche 753
Nick Tandy
F.Makowiecki
21 11 Rolf Ineichen Lamborghini 752
Mirko Bortolotti
Franck Perera
Rik Breukers
22 86 Katherine Legge Acura 751
Álvaro Parente
Trent Hindman
A.J.Allmendinger
23 48 Bryan Sellers Lamborghini 751
Madison Snow
A.Caldarelli
Bryce Miller
24 33 Ben Keating Mercedes 751
J.Bleekemolen
A.Christodoulou
Luca Stolz
25 64 Bill Sweedler Ferrari 751
Townsend Bell
F.Montecalvo
Sam Bird
26 44 John Potter Audi 750
Andy Lally
Andrew Davis
M.Winkelhock
27 29 S.van der Linde Audi 749
K.van der Linde
Jeffrey Schmidt
Christopher Mies
28 75 Kenny Habul Mercedes 745
Thomas Jäger
Maro Engel
Mikaël Grenier
29 15 Jack Hawksworth Lexus 744
David H.Hansson
Scott Pruett
Dominik Farnbacher
30 63 Cooper MacNeil Ferrari 744
A.Balzan
Gunnar Jeannette
Jeff Segal
31 93 Justin Marks Acura 741
L.Aschenbach
Mario Farnbacher
Côme Ledogar
32 71 Kenton Koch Mercedes 741
Robby Foley
Loris Spinelli
Juan Perez
33 19 Max van Splunteren Lamborghini 739
E.P.Companc
C.Engelhart
Christoph Lenz
Louis Machiels
34 96 Jens Klingmann BMW 733
Martin Tomczyk
Mark Kvamme
Don Yount
Cameron Lawrence
35 25 Alexander Sims BMW 731
C.De Phillippi
Bill Auberlen
Philipp Eng
36 14 Dominik Baumann Lexus 719
Kyle Marcelli
P.Frommenwiler
Bruno Junqueira
37 69 Chad Gilsinger Acura 719
Ryan Eversley
Sean Rayhall
John Falb
38 23 Phil Hanson Ligier/Gibson 718
Lando Norris
Fernando Alonso
39 82 Miguel Molina Ferrari 715
R.P.de Lara
Martin Fuentes
Santiago Creel
Matt Griffin
40 73 Patrick Lindsey Porsche 675
Jörg Bergmeister
Norbert Siedler
Tim Pappas
41 58 Patrick Long Porsche 666
C.Nielsen
Robert Renauer
Mathieu Jaminet
42 20 Marc Drumwright Riley/Gibson 642
Eric Lux
Alex Popow
Tomy Drissi
Brendan Gaughan
43 59 Steve Smith Porsche 637
Randy Walls
Hari Proczyk
Sven Müller
Matteo Cairoli
44 51 Paul Dalla Lana Ferrari 571
Pedro Lamy
Mathias Lauda
Daniel Serra
45 10 Jordan Taylor Cadillac 555
R.van der Zande
Ryan Hunter-Reay
46 55 J.Bomarito Mazda 541
Harry Tincknell
Spencer Pigot
47 77 Oliver Jarvis Mazda 530
Tristan Nunez
René Rast
48 22 J.van Overbeek Nissan 438
Pipo Derani
Nicolas Lapierre
49 2 Scott Sharp Nissan 338
Ryan Dalziel
Olivier Pla
50 90 Matt McMurry Cadillac 291
Tristan Vautier
Eddie Cheever

Doporučujeme

Články odjinud