Prototypy Cadillac ovládly testy v Daytoně, Alonso chce rychlejší vůz

Na Floridě včera skončilo tradiční lednové třídenní testování před slavným závodem Rolex 24 at Daytona, který se uskuteční na konci ledna. Posádky a týmy absolvovaly celkem sedm testovacích session a jednu kvalifikaci „nanečisto“.

Testům dominovaly týmy, které využívají prototypy značky Cadillac. Ty ve startovním poli nalezneme celkem čtyři. Vůz Cadillac DPi V.R na závodních tratích debutoval v loňské sezóně šampionátu IMSA WSC a včetně čtyřiadvacetihodinovky v Daytoně tento speciál postavený na podvozku Dallara LMP 2 vyhrál sedmdesát procent podniků ze závodního kalendáře.

Ve vrcholné třídě P byly zajety nejlepší časy víkendu v nedělní kvalifikaci, která rozhodla pouze o rozložení boxových stání pro závod. O složení startovního roštu se rozhodne až v další kvalifikaci během předzávodního týdne.

Nejrychlejší kolo víkendu zajel brazilský expilot formule 1 Felipe Nasr s Cadillacem DPi týmu Whelen Engineering Racing, jehož kokpit sdílí s velezkušeným Američanem Ericem Curranem, pilotem Toyoty ve WEC Mikem Conwayem a mladým Britem Stuartem Middletonem.

Nasrovo nejlepší kolo mělo hodnotu 1:35.806. Na druhém až čtvrtém místě se seřadily zbývající Cadillacy. O čtvrt sekundy za Nasrem zaostal na druhém místě Tristan Vautier s vozem týmu Spirit of Daytona.

Páté a šesté místo získaly v testech prototypy Acura DPi týmu Penske, který se letos po několika sezónách vrací na scénu sportscar. Vůz #6 posádky Dane Cameron, Juan Pablo Montoya, Simon Pagenaud porazil s časem 1:36.988 sesterský prototyp #7 (Castroneves/Rahal/Taylor) o necelé tři desetiny sekundy.

Potřebujeme zrychlit, ví Alonso

S nemalou ztrátou na čelo startovního pole se zatím potýkají „klasické“ prototypy třídy LMP 2, a to včetně dvou Ligierů JS P217 týmu United Autosports.

Lepším z dvojice Ligierů americko-britského týmu je zatím vůz #23 posádky Phil Hanson, Lando Norris, Fernando Alonso. O nejlepší čas prototypu #23 1:37.515 se postaral španělský dvojnásobný mistr světa F1 Alonso. Španělův čas je však o sekundu a sedm desetin pomalejší než nejlepší kolo Felipeho Nasra.

„Stále dochází ke drobným změnám nastavení, díky kterým naše auto postupně zrychluje. Jsem stále na začátku a jedná se jen o testování. Musíme ale najít způsob, jak zrychlit. Až se vrátíme do Daytony těsně před samotným závodem, tak již budeme, doufejme, více konkurenceschopní,“ řekl šestatřicetiletý Španěl pro motorsport.com.

Alonsův nejlepší čas zajetý v kvalifikaci stačil na devatenácté místo v kombinovaném pořadí všech víkendových session (jedná se o pořadí jezdců, ne celých posádek). O osmadvacátý nejlepší čas 1:37.779 se v sesterském voze #32 postaral Brazilec Bruno Senna. Ten se v kopitu střídá ještě se Hugem de Sadeleerem, Willem Owenem a Paulem di Restou.

Stroll zatím recept na Daytonu nenašel

Kromě Fernanda Alonsa se z aktivních pilotů formule 1 zúčastní letošní čtyřiadvacetihodinovky v Daytoně i Lance Stroll.

Pro kanadského pilota to bude již druhá účast, poprvé na Floridě závodil v roce 2016 s Fordem Riley DP týmu Chipa Ganassiho a společně s Wurzem, Hartleym a Priaulxem obsadil páté místo absolutně.

V letošním roce je Lance Stroll v Daytoně členem posádky vozu Oreca 07 Gibson #37 týmu Jackie Chan DC Racing, který se v loňské sezóně účastnil šampionátu FIA WEC a v Le Mans získal kromě doublu ve třídě LMP 2 i druhé a třetí místo v absolutním pořadí za vítězným týmem Porsche.

Devatenáctiletému Kanaďanovi se však během testů příliš nedařilo. Jeho nejlepší čas 1:38.423, který zajel během páté session, stačil až na třiačtyřicáté místo mezi všemi jezdci startujícími ve třídě P.

O nejlepší čas 1:37.697 posádky prototypu #37 se postaral bývalý nizozemský pilot Formule E Robin Frijns.

V GTLM na čele Ford

V kategorii GTLM bojovaly během testů na čele především tovární vozy Ford GT, Chevrolet Corvette C7.R a Porsche 911 RSR.

Tempu čela výsledkové listiny zatím příliš nestačí továrna BMW, která v Daytoně poprvé nasazuje zbrusu nový speciál M8 GTE (v USA označen jako GTLM). Dva tyto vozy budou startovat i ve třídě LMGTE – PRO světového vytrvalostního šampionátu FIA WEC, díky čemuž se BMW poprvé od roku 2011 vrátí do Le Mans.

O nejlepší čas víkendu 1:43.610 se během nedělní kvalifikace v kategorii GTLM postaral tovární pilot Fordu Joey Hand, který s vozem #66 o pouhých třicet tisícin sekundy porazil Olivera Gavina s Chevroletem Corvette #4. O desetinu sekundy zaostal na třetím místě Ryan Briscoe s Fordem #67.

Ineichen s Lamborghini nejrychlejší v GTD

Švýcar Rolf Ineichen zaznamenal již v první testovací session s vozem Lamborghini Huracan GT3 #11 týmu GRT Grasser Racing nejlepší čas kategorie GTD, který měl hodnotu 1:47.104.

Čeští fanoušci motorsportu si mohou Ineichena pamatovat z brněnského Masarykova okruhu, kde se v roce 2016 zúčastnil se stejným vozem závodu Hankook 24H Epilog Brno.

O pouhých jednadvacet tisícin sekundy zaostal za Ineichenem Ital se zkušenostmi z WEC Matteo Cairoli, který ve třetí testovací session zajel s vozem Porsche 911 GT3 R #59 týmu Manthey-Racing čas 1:47.125.

Foto: United Autosports

Diskuze (95) Další článek: Stroll reagoval na Villeneuva: on je vždy negativní
8:55 | Dnes slaví narozeniny: Jean-Éric Vergne (28) Giedo van der Garde (33) Felipe Massa (37)
20. dubna | Kvjat odjel 118 kol ve Fioranu v rámci testů pro Pirelli. Giovinazzi včera 124 kol. Testovalo se na mokré trati.
20. dubna | Kvjat ve Fioranu jezdí s Ferrari. Testuje pro Pirelli.
20. dubna | Williams Grand Prix Holdings klesly celkové tržby ze 167,4 mil. na 166,2 milionů a zisk z 15,5 na 10,8 milionů liber.
20. dubna | Tým Williams vloni vydělal 125,6 milionů liber (předloni to bylo 116,7 milionů). Za nárůstem jsou zřejmě peníze od… odkaz

GP Ázerbájdžánu 2018

Pátek 27. dubna 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 28. dubna 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. dubna 2018
Závod 14.10