Proti úpravám pneumatik je také Force India, Mercedes dává opozici za pravdu

Paul di Resta považuje současné pneumatiky za dobré pro závodění ve formuli 1, a proto on ani jeho tým nechce, aby se měnily. Mercedes uznal, že je možné řešit jen bezpečnost.
Proti úpravám pneumatik je také Force India, Mercedes dává opozici za pravdu

Bývalý šéfinženýr Williamsu Mark Gillan předpověděl, že by případné úpravy pneumatik poškodily nejvíce Ferrari, Lotus a Force Indii. Evidentně měl pravdu, protože se přesně tyto tři týmy ozvaly s kritikou záměru pneumatiky změnit.

"My zastáváme stejnou pozici jako Ferrari a Lotus, co se současné situace týče," řekl Paul di Resta pro Autosport. Force India podle něj v zimě pracovala s velkým soustředěním na pneumatiky. "A vyplácí se to. Takže změna by byla nepříjemná."

FIA ale nakonec Pirelli upozornila, že žádné změny pneumatik, které se nebudou týkat výhradně zvýšení bezpečnosti, nepovolí. Sportovní šéf italského výrobce Paul Hembery pak řekl pro Reuters: "Snažíme se najít kompromis, to teď děláme. Zdá se, že nutné změny budou menší, než se původně předpokládalo."

Týmy, které umí s pneumatikami zacházet dobře, by tedy neměly ztratit tolik, jak se zdálo. Podle sportovního šéfa Mercedesu Tota Wolffa je to tak správně.

"Pokud se trápíte s pneumatikami, což je náš případ, nemůžete očekávat, že FIA změní pravidla ve váš prospěch," uvedl. "Kritický aspekt je bezpečnost. Viděli jsme pneumatiky ztrácet běhoun a nikdo z nás nechce problémy s bezpečností. Dokud budou pneumatiky bezpečné, jsem dost sportovec na to, abych řekl, že je jen na nás, aby nám auto fungovalo s pneumatikami lépe. Obavy mám z bezpečnosti."

Paul di Resta dodal, že pneumatiky, jaké byly doposud, podle jeho názoru přispívají k atraktivnějšímu závodění. "Na čele je to možná nuda, ale není to nuda, když celý závod bojujete o pozice."

"Dokonce i 11 kol před koncem poslední Grand Prix jsme bojovali o pozice na trati, protože jsme věděli, že jedeme na čtyři zastávky a že se musíme dostat před určité vozy jedoucí na tři zastávky. Je to velká věc."

"Je příjemné, že se věci během závodu mění a opotřebení zlepšuje. Na některých Grand Prix máte v pátek strach, že pojedete na hodně zastávek, ale v neděli to mají inženýři vyřešené."

Další článek: BMW a Toyota nemají v plánu následovat Hondu zpět do formule 1

13:27 | Haas potvrdil, že Schumacher je v pořádku. Prošel kontrolou v lékařském centru. Při nárazu dosáhlo přetížení 30 G.
13:17 | Podle Steinera se Schumacher po nehodě v posledním tréninku nezúčastní kvalifikace.
11:30 | Stále se jedná o termínech a místech předsezónních testů. Podle posledních informací by mohl být první test v Barceloně od 23. do 25. února a další v Bahrajnu od 11. do 13. března.
9:54 | Ještě dodatek: Ferrari porušilo večerku kvůli výměně pohonné jednotky ve voze Sainze.

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink Verstappen (1:17.555)
2. trénink Bottas (1:17.012)
Sobota 31. července 2021
3. trénink Hamilton (1:16.826)
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00