Prosadí se letos Ferrari agresivním přístupem?

Ferrari chce využít změn pravidel a vrátit se zpět na vrchol. Pomůže mu k tomu agresivní přístup?
Prosadí se letos Ferrari agresivním přístupem?

Ferrari v roce 2020 zažilo nejhorší sezónu za poslední desítky let. Vloni to bylo už lepší a letos...? Uvidíme. Nová pravidla mohou zamíchat kartami. Velmi důležitý ale bude také vývoj v průběhu sezóny, i když ho bude trochu brzdit rozpočtový strop.

Podle italského deníku Gazzetta dello Sport zvolilo Ferrari agresivní přístup – podobně jako při vývoji vozu pro rok 2017. A tehdy brány Maranella opustil solidní vůz. Z prvních šesti závodů sezóny vyhrál Sebastian Vettel tři, v dalších třech pak skončil druhý. Slibný začátek však Ferrari nakonec nedotáhlo do sladkého konce a z titulu se radoval Hamilton.

„Vůz pro rok 2022 je nejagresivnější, pokud jde o přístup, za poslední roky,“ řekl deníku zdroj z Maranella.

Cílem Ferrari bude alespoň v některých závodech bojovat o vítězství

Cílem Ferrari bude alespoň v některých závodech bojovat o vítězství

Mattia Binotto chtěl, aby jeho tým čelil nové výzvě s větší otevřeností než v minulosti a prozkoumal v rámci výzkumu více cest.

Nová pravidla jsou v oblasti aerodynamiky restriktivní, ale na voze jako takovém se dá najít mnoho odlišných věcí oproti konkurenci – především v rozložení všech součástí uvnitř vozu. Nebo v oblasti podlahy. Do jisté míry se vrací ground effect, o kterém většina inženýrů jen četla, ale v reálné praxi ve F1 ho nepoužila. O to cennější mohou být rady slavného jihoafrického inženýra. Rory Byrne se měl podílet na vývoji letošního vozu, který uvidíme někdy okolo 16. a 18. února.

Další článek: Máme první datum. Aston Martin představí svůj vůz už 10. února

10:19 | Podle Motorsport Italia Red Bull neprošel nárazovými testy. Přední část šasi bude muset být posílena.
15:51 | Podle webu RacingNews365 se ve čtvrtek 3. února uskuteční mimořádné zasedání Světové rady motorsportu. Zřejmě kvůli sportovním pravidlům (formát víkendu, sprinty aj.).
27. ledna | Test Ferrari s vozem SF71H ve Fioranu: Sainz 59 kol, Leclerc odpoledne 48 kol.
27. ledna | Jacques Villeneuve je znovu otcem. Syn dostal jméno Gilles (po dědečkovi?).