Propad formy Lotusu zapříčinily odchody klíčových lidí

Tým se v roce 2014 musel vyrovnat s restrukturalizací na důležitých technických pozicích.
Propad formy Lotusu zapříčinily odchody klíčových lidí

Ztráta důležitých technických členů v roce 2013 je příčinou výrazného propadu formy týmu Lotus v následující sezóně. Takový je názor závodního šéfa stáje Alana Permaneho.

Před ročníkem 2014 tým směrem k Ferrari opustil technický ředitel James Allison, načež odešel také šéf aerodynamiky Dirk de Beer a několik dalších zaměstnanců.

Lotus se tak z vítěze závodů v roce 2013 stal týměm paběrkujícím na nižších pozicích. Pravidelně musel bojovat o postup z první části kvalifikace, na body pak za celou sezónu dosáhl pouze třikrát.

Byl to špatný rok, hodnotí sezónu 2014 Grosjean

Byl to špatný rok, hodnotí sezónu 2014 Grosjean

„V loňském roce jsme zažili poměrně divokou zimu, přišli jsme o spoustu lidí a také oddělení aerodynamiky bylo výrazně přeskupeno,“ řekl Permane v rozhovoru pro Autosport.

„Při vší úctě k (novému technickému řediteli) Nickovi (Chesterovi), James byl naprostým týmovým lídrem. Ztráta Jamese byla velkou ránou. Přišli jsme o Dirka, našeho šéfa aerodynamiky. Přišli jsme o vedoucího člena oddělení CFD (počítačem simulované proudění tekutin - pozn. redakce).

To všechno jsou schopní lidé. Nikdo není nenahraditelný, trvá to ale, když je nahradíte a začíná to znovu fungovat.

Předchozí skupina z oddělení aerodynamiky spolu pracovala pět nebo šest let a chrlila opravdu dobré věci. Když to znenadání zastavíte, všechno se naruší. Máme však v Enstone dobrý aerodynamický tunel a zázemí. Není důvod, proč bychom se neměli znovu dostat na správnou cestu.“

Propad Lotusu v číslech

Pozice v Poháru konstruktérů: 4. (2013) – 8. (2014)

Počet umístění na stupních vítězů: 14 – 0

Počet bodů: 315 – 10

Počet účastí v závěrečné části kvalifikace: 29 – 2

Permane dodal, že Lotus ví, ve kterých oblastech byl jeho loňský E22 slabý, přičemž dosavadní testy nového modelu vykazují podstatná zlepšení.

„Jsou tři nebo čtyři věci, které se podílejí na rychlosti auta, jednou z nich je aerodynamika a ta není silná (na loňském modelu), to skutečně ne,“ řekl Permane.

„My jsme si ale docela jistí, že víme, kvůli čemu není a není to něco, co bychom na tom autě mohli změnit. Upravili jsme to na novém autě a v aerodynamickém tunelu už zaznamenáváme výrazný posun, takže jsme poměrně optimističtí.

Netvrdíme sice, že vyjedeme a porazíme Mercedes a Red Bull, tyhle týmy zaměstnávají téměř dvojnásobek lidí co my, domníváme se však, že budeme znovu pravidelně zpátky ve třetí části kvalifikace a bojovat o stupně vítězů.“

Další článek: Životní poprvé Felipeho Massy

22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)