Prohlášení týmů po sobotě v Monaku: sestřelený Massa i trápení McLarenu

Přinášíme prohlášení všech týmů po kvalifikaci na Velkou cenu Monaka.
Prohlášení týmů po sobotě v Monaku: sestřelený Massa i trápení McLarenu
Rosberg: Nevěděl jsem, kde Lewis je  

Rosberg: Nevěděl jsem, kde Lewis je  

Ricciardo porazil Vettela, spokojen ale není  

Ricciardo porazil Vettela, spokojen ale není  

Alonsa výsledek kvalifikace nepřekvapil, Räikkönen nebyl spokojen

Alonsa výsledek kvalifikace nepřekvapil, Räikkönen nebyl spokojen

Toro Rosso

Jean-Éric Vergne (7.)

„S výsledkem dnešní kvalifikace jsem velice spokojený. Moje poslední kolo na superměkkých gumách bylo ovlivněno žlutými vlajkami, ale to první bylo dost dobré na sedmé místo, což je docela dobrá pozice pro start zítřejšího závodu. Když se všechno podaří, věřím, že můžeme mít oba vozy na bodech. Budu rozhodně tlačit, abych alespoň udržel to sedmé místo.”

Daniil Kvjat (9.)

„Tohle byla ta nejdivočejší kvalifikace mé kariéry. V první části mi náhle utekla záď a já trefil zeď, takže jsem musel do boxů pro nové křídlo. Okamžitě jsem ale získal svou jistotu a zajel dvě dobrá kola v Q2. Ve třetí části jsem měl bohužel trochu smůlu, protože jsem nemohl zajet pořádné kolo. V tom prvním jsem jel na použitých gumách, ve druhém jsem musel zvolnit kvůli žlutým vlajkám.”

James Key

Technický ředitel Toro Rosso byl potěšen přínosem nových dílů z vývoje: „Myslím, že můžeme být spokojení, že máme obě auta v Q3, v to jsme po čtvrtečních trénincích doufali. Máme na autě spoustu nových věcí, nějaké mechanické změny, které, jak se zdá, všechny fungují dobře a tohle je pouze první pozitivní krok v našem vývojovém plánu na další podniky.”


McLaren

Kevin Magnussen (8.)

Dánský nováček obsadil ve všech třech částech kvalifikace osmou pozici „S osmou pozicí na startu nejsem úplně spokojen. Kdybych víc zatlačil, bylo možná reálné i sedmé místo. Nicméně vůz se zdá být opravdu dobrý, když se ale podíváte na časy, je to frustrující, jelikož to vypadá, že bychom měli být výše.”

Jenson Button (12.)

Brit se letos potřetí v kvalifikaci nedostal mezi nejlepší desítku. „V prvním kole mé závěrečné jízdy ve Q2 jsem u bazénu předjel jednoho pilota Toro Rosso. Myslím, že mě neviděl. Pak se mě snažil předjet v další šikaně, pro dva vozy tam ale nebylo dost místa.”

Eric Boullier

Šéf McLarenu takový výsledek v kvalifikaci očekával. „Dnes jsme reálně očekávali, že dostaneme jeden vůz do nejlepší osmičky. Kevin odvedl skvělou práci, celý víkend jezdí s obrovskou jistotou, nedělá chyby a zvládá momenty, kdy se to počítá.”

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Force India

Sergio Pérez (10.)

Mexičan sice postoupil do závěrečné části, se svou pozicí však spokojený příliš není. „Moje rychlé kolo v Q3 bylo docela obtížné a v nájezdu do Nouvelle Chicane jsem probrzdil, takže tady jsem mohl ještě získat. Jednou z nejtěžších věcí bylo dostat pneumatiky do optimálních podmínek a nemyslím, že se nám to dnes úplně podařilo.”

Nico Hülkenberg (11.)

Postup do třetí části o desetinu unikl jeho týmovému kolegovi, který odstartuje z jedenácté pozice. „Necítím se ale příliš zklamaný, jelikož se svým kolem v Q2 jsem velmi spokojen. Tým si dobře poradil s provozem na trati a ačkoliv jsem měl nějaký provoz jak v Q1, tak v Q2, nebylo tomu tak v důležitých momentech.”

Vidžaj Mallya

Šéf týmu Force India je s kvalifikací spokojen. „Naše startovní pozice znamenají, že oba naši piloti mají velmi dobrou šanci zítra získat body.”


Williams

Valtteri Bottas (13.)

Fin měl dnes problémy zahřát přední pneumatiky „Vůz se choval dobře, neměl jsem ale takovou přilnavost, jakou jsem chtěl. Musíme na tom zapracovat, abychom to pro zítřek vyřešili.”

Felipe Massa (16.)

Pro Massu skončila kvalifikace už na konci první části, když do něj narazil Marcus Ericsson z Caterhamu. „V první části jsem udělal vše, co šlo, na konci do mě ale Ericsson vrazil a to zničilo mou kvalifikaci. Doufal jsem v dobrou startovní pozici, jelikož vůz se zdál být dobrý.”

Rob Smedley

„Střed pole byl velmi vyrovnaný a bohužel kvůli charakteristice okruhu jsme byli spíše v jeho zadní části, než v pro nás obvyklejší pozici mezi nejrychlejšími ze středu pole.”


Lotus

Romain Grosjean (14.)

„Bohužel jsme nebyli dost rychlí. Doufali jsme, že by nám dnes teplejší podmínky mohly pomoct, jenže to se nestalo. Byla to náročná kvalifikace, přestože auto bylo vyvážené celkem slušně, ale myslím si, že vůz má trochu problémy v pomalých zatáčkách, což je něco, čeho jsme se obávali. Musíme na tom zapracovat.”

Pastor Maldonado (15.)

„Po dobrých testech v Barceloně jsme dnes doufali v lepší výsledek. Tahle trať nám ale zatím nesedí. Máme problémy dostat pneumatiky na správnou teplotu, zdá se, že pro Monako jsou příliš tvrdé. Já měl také problémy s provozem na trati, což mi s teplotou nebo rychlým kolem nepomohlo.”

Alan Permane

Technický ředitel Lotusu potvrdil trápení monopostu E22 na pomalé monacké trati: „Jsme zklamaní, tady zkrátka nejsme dost rychlí v pomalých zatáčkách. Bohužel, tady je pomalých zatáček docela dost, což znamená, že jsme se v porovnání se soupeři trápili a čtrnácté a patnácté místo je výsledek.”


Sauber

Tým Sauber má za sebou dosud nejhorší kvalifikaci sezóny, když se ani jednomu z jeho pilotů nepodařilo postoupit už z první části.

Esteban Gutiérrez (17.)

„Pro tým to nebyla dobrá kvalifikace, takže nemůžeme být spokojeni,” řekl Esteban Gutiérrez. „Dnes bylo těžké zajet čisté kolo. Několik kol zabralo také zahřátí pneumatik na optimální teplotu, což také nebylo moc ideální.”

Adrian Sutil (18.)

Němec bude na roštu stát v deváté řadě vedle svého týmového kolegy. „První jízda byla docela dobrá, měli jsme zkrátka smůlu se dvěma žlutými vlajkami na konci první části kvalifikace. Je to smůla, ale to se v Monaku může stát.”

Monisha Kaltenborn

„Žádný z jezdců nebyl příliš spokojen s nastavením svého vozu. Není pochyb o tom, že to pro nás bude obtížný závod.”


Caterham 

Kamuj Kobajaši (21.)

„První jízda byla dobrá, ale pro druhou jsem chtěl ještě trochu víc od předního křídla, jenže dnes už jsme nebyli dost rychlí na to, abychom se zlepšili, takže jsem skončil jednadvacátý. Teprve zítřek se ale počítá a pokud se předpověď počasí neplete a bude pršet, může se stát cokoliv.”

Marcus Ericsson (22.)

„Ve svém posledním kole jsem v páté zatáčce dojel Massu a on vyjel z ideální stopy, takže jsem musel změnit brzdný bod. Zablokoval jsem kola a spolu s ním jsem vletěl do bariéry, což byla moje chyba. Je smůla, že jsem vyřadil i jeho, ale vypadá to, že auto je v pořádku, takže to teď chci hodit za hlavu a soustředit se na závod.”

Cedrik Staudohar

Inženýr zastupující Renault Sport F1 řekl: „Znovu jsme posunuli limity pohonné jednotky, abychom z ní bez jakýchkoliv potíží dostali maximum. Jsme připraveni zítra bojovat.”

 

Ericsson byl za incident s Massou penalizován a odstartuje z boxů. 

 

Marussia

Jules Bianchi (19.)

Bianchi je s kvalifikací velmi spokojen a v zítřejším závodě doufá v boj s jezdci Sauberu. „Myslím, že dostat se do Q2 by bylo těsné, ale možné. Ve druhé jízdě jsem byl zdržen žlutými vlajkami a následně provozem, což mě stálo asi půl sekundy. Pozitivní je, že jsme byli 0,6 sekundy za saubery, takže když vezmeme v potaz ten ztracený čas, jsem s naší rychlostí spokojen.”

Max Chilton (20.)

Na závod se těší také jeho týmový kolega Max Chilton. „V porovnání s třetím tréninkem došlo na voze k velkému zlepšení. Myslím, že pro zítřek máme dobrý vůz a do závodu můžeme vstupovat s optimismem.”

John Booth

Šéf týmu pak dodal. „Celkově vzato je smůla, že jsme neměli šanci ukázat náš pravý potenciál v kvalifikaci, která je obvykle tou nejdůležitější v sezóně.”

Další článek: Ricciardo porazil Vettela, spokojen ale není

14:33 | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.
10:43 | 45. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec Williamsu či McLarenu a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya... toho času v Le Mans.
19. září | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10