Po dvou desítkách let se formule 1 vrátila do Mexika. Na zrekonstruované trati 2200 metrů nad moře to jezdcům pořádně klouzalo...
Kapitoly článku:
Nico Rosberg (6./1.)
Němec po pátečních trénincích na Velkou cenu Mexika prozradil, že Mercedes používá specifikaci zadního křídla pro Monako i přesto, že zde piloti dosahují vyšších maximálních rychlostí než v italské Monze.
„Je to výzva, z pohledu brzd jsme tady opravdu na limitu,“ řekl Rosberg. „Když hodně chladíte brzdy, tak ztrácíte výkonnost a přítlak, takže jedete pomaleji. Vždy se snažíte jet na hraně, tady je to ale obzvlášť těžké, protože jsme docela vysoko - jako v nějakém lyžařském středisku v Evropě!“
„Vzduch je tu velmi řídký, takže příliš dobře neobtéká kolem vozu. Na voze jsme měli zadní křídlo z Monaka s vysokým přítlakem, a přesto jsme dosahovali rychlostí jako v Monze, což je docela působivé.“
Samotný okruh si však Rosberg velmi pochvaluje. „Je skvělé učit se novou trať v nové zemi, odvedli dobrou práci. Je dobrá na řízení, připomíná mi to mládí, je to jako motokárová trať s pomalými zatáčkami. Dnes to pro mě byl dobrý den, tím pádem i dobrý začátek.“
Lewis Hamilton (11./4.)
Novopečený trojnásobný mistr světa tentokrát nebyl nejrychlejší v ani jednom z pátečních tréninků. Naopak si postěžoval na to, jak kluzký okruh Hermanose Rodrigueze je.
„Je šílené, jak to tu klouže. Jelikož se to nachází v tak vysoké nadmořské výšce, tak je tu mnohem horší přilnavost než v Monze, kde už tak je přilnavost docela nízká,“ řekl Hamilton.
„Pořád vám to tu klouže, je to trochu jako motokárová trať. Všichni se budou potýkat s přetáčivostí a bude jim to klouzat. Je to o stabilitě.“
„Jelikož je to nová trať, tak povrch ještě není nagumovaný, tím pádem je tu mnohem menší přilnavost. Nicméně se to postupně zlepšuje.“
Foto: Getty Images / Mark Thompson