Prohlášení týmů po neděli: Lotus má první body, McLaren odjíždí s prázdnou

Lotus si ve Španělsku dojel pro první body. McLaren naproti tomu opět odjíždí s prázdnou.
Prohlášení týmů po neděli: Lotus má první body, McLaren odjíždí s prázdnou

Mercedes

Rosbergovi k předjetí Hamiltona chybělo jediné kolo

Rosbergovi k předjetí Hamiltona chybělo jediné kolo

Red Bull

Vettel: Tohle byla větší zábava než pouštět ostatní před sebe

Vettel: Tohle byla větší zábava než pouštět ostatní před sebe

Williams

Bottas: Vytěžil jsem maximum  

Bottas: Vytěžil jsem maximum  

Ferrari

Ferrari se musí zlepšit, volá Alonso

Ferrari se musí zlepšit, volá Alonso

Lotus

Romainu Grosjeanovi se až na pátý pokus podařilo za volantem problematického E22 dosáhnout na body. V kvalifikaci vybojoval slibné páté místo, potíže s pohonnou jednotkou však komplikovaly situaci při bránění pozic.

„Byl to náročný úkol, dostat nás letos na body a tohle byl rozhodně jeden z nejtěžších závodů, které jsem za dlouhou dobu odjel. Dělal jsem, co jsem mohl, abych vykompenzoval problémy s pohonnou jednotkou, což mi rozhodně ztěžovalo situaci, když jsem bojoval s ostatními.

Je dobré pro celý tým na trati i v Enstone, že za všechnu svou tvrdou práci konečně dostali odměnu. Je ještě spousta oblastí, ve kterých se můžeme zlepšit a auto dnes rozhodně nebylo tak rychlé jako včera, změnily se podmínky na trati a měli jsme ještě další problémy. Ve Švýcarsku je dnes Den matek, takže tenhle věnuji své mamince.”

Grosjean se potýkal s vadným senzorem

„Šlo o závadu senzoru, ta přivodila další potíže. Myslím, že jsme jeli někdy na pět, někdy na šest válců, podle toho, co si zrovna senzor usmyslel. Auto se trochu klepalo a nebylo moc výkonné na rovinkách, ale celkově můžeme být na svůj víkend hrdí, je dobré získat první body.”

Na nedostačující pohonnou jednotku si postěžoval také Pastor Maldonado, který kvůli špatné maximální rychlosti neměl po startu z chvostu pole příliš šancí probít se vpřed.

„Co se rychlosti auta týče, udělali jsme o tomto víkendu krok vpřed, bylo o dost lepší než na patnácté místo, ale nedostatečná maximální rychlost znamenala, že jsme nebyli schopni zaútočit, i když jsme měli rychlejší auto než ti okolo nás. Dnešní výsledek je trochu zklamáním, ale můj závod byl pokažený už tím, že jsem startoval z konce pole. Aspoň jsme ale dojeli do cíle a posbírali další data pro tým.”

Force India

Tým Force India na základě výsledků z volných tréninků očekával, že závod ve Španělsku pro něj bude velmi obtížný. Nakonec však oba jeho piloti dokázali dojet na bodech.

„Měl jsem docela dobrou rychlost a opotřebení pneumatik bylo dobré, takže myslím, že jsme mohli ke strategii klidně přistoupit trochu agresivněji. Možná kdybychom zastavili dříve, mohl jsem se dostat před více vozů, protože moje rychlost byla dobrá. Věděli jsme, že tohle pro nás bude těžký test, takže tento výsledek jsme více méně očekávali. Možná i sedmé a osmé místo bylo reálné,” lamentuje po závodě devátý Sergio Pérez.

„Opotřebení pneumatik bylo velké a nebylo příliš jednoduché vůz ovládat, myslím ale, že ke konci závodu se trápili všichni. Myslel jsem, že budeme muset zajet ještě jednou do boxů, naštěstí ale pneumatiky držely a já tak mohl bodovat,” řekl Nico Hülkenberg.

Šéf týmu Vidžaj Mallya přidává statistický pohled na závod. „Letos jsme bodovali zatím v každém závodě. Stejně jako všichni ostatní jsme se potýkali s velkým opotřebením pneumatik a bylo celkem obtížné správně načasovat zastávku v boxech. Měl jsem pocit, že jsme ke strategiím u obou vozů přistupovali docela agresivně, s odstupem času ale můžu říct, že jsme možná mohli posunout náš limit ještě dále.

McLaren

Piloti McLarenu už ve třetím závodě v řadě vyšli bodově na prázdno, když ve Španělsku dojel Jenson Button jedenáctý a Kevin Magnussen dvanáctý.

Button po závodě litoval zejména nepovedené druhé zastávky v boxech. „Vsadili jsme na brzkou druhou zastávku, jelikož jsme mysleli, že bychom se mohli dostat před jednu z force indií, Daniil (Kvjat) z Toro Rosso ale zajel se mnou a kvůli tomu, že jsem musel čekat, než kolem mě projede v boxech, jsem se u mechaniků zdržel o pár sekund déle.”

Smůla však Buttona neopustila. Na trať totiž vyjel před vedoucím Lewisem Hamiltonem, kterého musel pustit. Jelikož však jel jeho bývalý týmový kolega na opotřebovanějších pneumatikách, byl Button zdržován. Button se zúčastní také nadcházejících testů, které se v Barceloně uskuteční příští týden. „Test by měl být užitečný, možná ne pro Monako, ale určitě pro následující dva až tři závody.”

 

Těsný ale čistý souboj obou pilotů

 

Magnussen prožil horkou chvilku v prvním kole, kdy bojoval nejprve s Buttonem a následně se Sebastianem Vettelem z Red Bullu. „Ve 13. zatáčce jsem jel bok po boku s Jensonem a vyjel jsem až mimo stopu na žmolky. Když jsem se vracel na trať, tak mě Sebastian neviděl a málem jsme kolidovali. Pokud bychom startovali tam, kde jsme měli, nebýt problémů v kvalifikaci, tak myslím, že jsme dnes měli na body.”

„Jejich souboj v prvním kole byl těsný, ale čistý,” komentoval úvod závodu šéf týmu Eric Boullier. „Pak si ale oba vedli velmi dobře. Víme, že naše cesta k plné konkurenceschopností nebude krátká, je ale jasné, že jdeme správným směrem.”

Toro Rosso

„Chyběla nám rychlost, i když musím říct, že v prvním stintu to vypadalo dobře a zdálo se, že bychom mohli bojovat o nějaké body. Nakonec se ale ukázalo, že opotřebení pneumatik bylo příliš velké, což v kombinaci s nedostatkem rychlosti činilo závod obtížným. Do konce prvního stintu jsem dokázal předjet pár vozů a dokonce se i přiblížit k force indiím. I když jsem ale v závěru nasadil čerstvou měkčí sadu pneumatik a předjel několik aut, na body to dnes nestačilo,” řekl v cíli čtrnáctý Daniil Kvjat.

Jean-Éric Vergne do závodu vyjížděl kvůli penalizaci z tréninku za nesprávně upevněné kolo až z poslední řady. „První stint byl docela obtížný, jelikož jsem měl problém s levou přední brzdou, kvůli které se mi blokovala přední kola. Rychlost na měkčí směsi se ale zdála být dobrá, můj závod ale ukončil problém s výfukem.”

Toro Rosso bude chtít na víkend co nejrychleji zapomenout, což potvrdil i šéf týmu Franz Tost. „Tady v Barceloně jsme se trápili po celý víkend a nebyli jsme schopni dosáhnout rychlosti, jakou jsme očekávali.”

Sauber

Pro Sauber skončil závod zklamáním. Oba jeho piloti si přitom stěžovali na špatnou přilnavost pneumatik. „Měl jsem dobrý start a získal jsem pár pozic. Pak jsem se ale začal propadat. Během závodu bylo velmi těžké udržet pneumatiky v optimální formě a mít dobrou rychlost na rovinkách,” zhodnotil závod Esteban Gutiérrez.

„Výkonnost mého vozu nebyla bohužel dobrá a trápila mě špatná přilnavost,” doplnil svůj pohled Adrian Sutil. „Oba stinty na střední směsi pneumatik byly obtížné, myslím, že tvrdá sada fungovala lépe. Stále máme velký problém s přilnavostí, obzvlášť při průjezdu zatáčkami. Musíme na tom zapracovat.”

„Výsledek samozřejmě není uspokojivý. Existuje ještě celá řada oblastí, ve které to ještě není tak dobré, jak by mělo být. Navíc musíme ještě přijít na to, jak co nejlepším způsobem vytěžit maximum z pneumatik,” zkonstatovala šéfka týmu Monisha Kaltenborn a doplnila, že díky balíku vylepšení, které Sauber do Španělska přivezl, se tým přiblížil soupeřům před sebou.

Marussia

Marussia ve Velké ceně Španělska porazila svého největšího soupeře Caterham, když Jules Bianchi skončil osmnáctý před svým týmovým kolegou Maxem Chiltonem.

„Na startu jsem se dokázal dostat před svého týmového kolegu, což byl můj první cíl. Ten další byl zůstat před caterhamy. Dalším cílem bylo bojovat se saubery, rychlostně jsme na ně sice stačili, ale ztráta na ně byla příliš velká na to, abychom získali jejich pozice. Ta chvíle ale přijde. Možná závod v Monaku nám dá lepší příležitost,” řekl Bianchi.

Výkonnostní pokrok, kterého Marussia dosáhla, kvituje také Chilton. „Získali jsme opravdu velkou výhodu oproti caterhamům a saubery už jsou v našem hledáčku, takže dobrá práce od týmu. Z osobního hlediska je také skvělé, že jsem si udržel svůj rekord v počtu dojetých závodů a teď je to 24/24.”

Šéf týmu John Booth zhodnotil závod z pohledu strategie. „Plánovali jsme strategii dvou zastávek v boxech. Po dobrém startu obou pilotů Jules dobře odjel a navyšoval náskok na vozy za sebou. Bohužel Max se v prvním stintu zdržel za Kobajašim a s cílem pokusit se ho překonat jsme se rozhodli u Maxe pro třízastávkovou strategii. Ta nebyla tak efektivní jako dvě zastávky u Julese, ale podařilo se nám překonat Kobajašiho.”

Caterham 

„Můj start byl docela dobrý a po prvním kole jsem byl osmnáctý poté, co jsem předjel Chiltona. Vergneho a Maldonada jsem za sebou ale neudržel a do pěti kol mě předjeli. Vůz byl dobrý, ale měl jsem stejné problémy s trakcí jako po celý víkend. Úroveň opotřebení na střední směsi byla ale dobrá, a proto jsem mohl jet velmi dlouhý první stint. Do boxů jsem zajel až ve 23. kole. Ve 44. kole jsem měl ale horkou chvilku v první zatáčce, kdy selhala levá přední brzda a já se jen těsně vyhnul zdi. Tím pro mě skončil závod a celý obtížný víkend,” řekl po závodě jeden ze dvou odstoupivších pilotů Kamuj Kobajaši.

„V nájezdu do třinácté zatáčky mě Maldonado docela tvrdě trefil. Riskoval tím vyřazení nás obou ze závodu, naštěstí ale bylo auto v pořádku a mohl jsem pokračovat, i když jsem se propadl na 22. místo. V rychlých zatáčkách byl vůz nedotáčivý, v pomalých zase přetáčivý, což znamenalo, že jsem nemohl moc tlačit,” komentoval svůj pátý závod kariéry ve formuli 1 Marcus Ericsson.

„Do Monaka přivezeme nějaká vylepšení, která pomohou s ovladatelností a hospodařením energie,” řekl za Renault Cedrik Staudohar.

 

Další článek: Bottas: Vytěžil jsem maximum

22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)