Prohlášení týmů po kvalifikaci na GP Španělska

Prohlášení týmů po kvalifikaci na GP Španělska

Prohlášení všech jedenácti týmů po sobotním programu na pátý podnik letošní sezóny formule 1, Velkou cenu Španělska.

Mercedes

Red Bull 

Lotus

Ferrari

 

Williams 

Úspěšnou kvalifikaci na Velkou cenu Španělska má za sebou Williams, když se oběma jeho pilotům podařilo potřetí v řadě probojovat až do nejlepší desítky.

Valtteri Bottas čtvrtým místem vyrovnal svůj výsledek z Bahrajnu. „Zatím to pro nás byl docela těžký víkend,” hodnotí Bottas. „Od třetího tréninku jsme udělali nějaké změny v nastavení, které fungovaly. V závodě to ale bude ještě lepší. Předjíždění je tu obtížné, takže je kvalifikace velmi důležitá.”

Jeho týmový kolega Felipe Massa se sice probojoval do závěrečné části, ovšem po chybě ve svém pokusu skončil s dvousekundovou ztrátou devátý. „V desáté zatáčce jsem po brzdění ztratil kontrolu nad zadní částí auta. Vůz za to nemůže, byla to moje chyba. Ve zbytku kvalifikace se mi dařilo dobře, takže jsem naštvaný, že tomu tak nebylo i v době, kdy šlo o hodně.”

Šéfinženýr Williamsu Rob Smedley si pak pochvaluje vylepšení, která tým do Španělska přivezl: „Jsem velmi spokojen s průběhem kvalifikace. Rychlost vozů byla skvělá. Tahle trať vyžaduje velký přítlak a vylepšení, která jsme přivezli, nám opravdu pomohly.”

McLaren

Force India

Force India Piloti týmu Force India zůstali těsně před branami třetí části kvalifikace, když Nico Hülkenberg odstartuje z jedenácté a Sergio Pérez z dvanácté pozice.

„Mé kolo bylo velmi dobré a jsem spokojen s tím, co jsme v kvalifikaci předvedli,” řekl Hülkenberg. „Od třetího tréninku dnes ráno jsme udělali nějaká vylepšení v oblasti ovládání a nastavení vozu, i přesto jsme ale nepostoupili do třetí části. S autem nejsem po většinu víkendu úplně spokojeni.”

Pérez se domnívá, že postup do třetí části byl z jeho pohledu možný, ovšem už v zahřívacím kole pro jeho závěrečný pokus se objevily první problémy, které šance zhatily: „Byl tam velký provoz a moje pneumatiky nebyly zahřáté, což byl důvod, proč jsem se rozhodl vzdát své kolo a ušetřit sadu pneumatik.”

„Oba piloti se během tréninku potýkali s hledáním správného vyvážení vozu. Očekáváme, že budeme mít podobnou závodní rychlost jako spousta vozů kolem nás a zvolit správnou strategii proto bude klíčové k tomu, abychom si v závodě polepšili,” dodal šéf týmu Vidžaj Mallya.

Toro Rosso

Daniil Kvjat se potřetí v řadě kvalifikoval na třináctou pozici, jak sám ale říká, není nereálné se z této příčky v závodě probojovat na bodovaná umístění.

„Už v minulosti jsme viděli, že i po startu ze třinácté pozice můžeme přivézt body. Myslím, že jsme z našeho balíku dnes dostali maximum, i když některé věci jsme mohli udělat lépe.” Jean-Éric Vergne vůbec nenastoupil do druhé části kvalifikace, a proto obsadil až šestnáctou pozici.

„Nevyjet ve druhé části bylo součástí strategie, ušetřit novou sadu pneumatik a připravit se na zítřejší závod. Bylo to podle mě rozumné rozhodnutí. Vůz je po celý víkend trochu obtížný na řízení, při delších jízdách je to ale lepší, takže doufám zítra v dobrý závod.”

Hlavní závodní inženýr Phil Charles pak připomněl, že Vergne si do závodu veze penalizaci odsunu o deset míst za to, že mu v pátečním tréninku z vozu na trati upadlo nesprávně nasazené kolo. „Vzhledem k Vergneho penalizaci odsunu o deset míst jsme věděli, že kvalifikace bude obtížná. Daniil ale odvedl skvělou práci na tvrdší směsi pneumatik, z té měkčí jsme dnes nedostali maximum. Bude startovat z třinácté pozice a stále je tu šance na dobrý výsledek, takže si dnes večer dobře promyslíme strategii.

Sauber

„Tohle je maximem, kterého jsme dnes mohli dosáhnout. Když uvážím problémy, které jsme měli včera, tak tým odvedl skvělou práci, aby dal věci pro dnešní den do pořádku. Stále však máme problémy, které musíme vyřešit. Motivuje nás ale fakt, že jsme blíže soupeřům. S dnešním výkonem nejsme úplně spokojeni, když ale budeme pracovat, podaří se nám najít tu poslední desetinu, abychom byli v nejlepší desítce,” domnívá se Esteban Gutiérrez.

Se sobotou není příliš spokojený jeho týmový kolega Adrian Sutil, který skončil sedmnáctý. „Ve třetím tréninku jsem měl problém zahřát pneumatiky, v kvalifikaci se naopak hodně přehřívaly. Zjistili jsme to po druhé jízdě a pro poslední pokus jsme se to pokusili vylepšit. Do určité míry se nám to podařilo, většina nastavení ale už byla hotová a my toho moc nemohli změnit.” Sutil se domnívá, že právě tohle jej stálo téměř sekundu na kolo a tím pádem spoustu pozic. „Nicméně, něco jsme se dnes naučili, jsem pozitivní a věřím, že z pozice, na které jsem, můžeme stále něčeho dosáhnout.”

Šéfka týmu Moniša Kaltenborn i hlavní závodní inženýr Giampaolo Dall'Ara jsou nicméně spokojeni, že se Sauberu podařilo stáhnout ztrátu na týmy ze středu pole. „Bylo nám nicméně jasné, že se to neprojeví na našem postavení na roštu. Je zřejmé, že musíme doladit jisté věci, což uděláme v testech tady v Barceloně příští týden,” říká Kaltenborn.

Dall'Ara dodává: „Zatím nemáme úplně správné vyvážení vozu. Je také jasné, že aerodynamický balíček má v sobě více potenciálu, potřebuje to ale ještě doladit. Nepomohla nám ani skutečnost, že směsi pneumatik jsou tady docela tvrdé.”

Marussia

Marussia v kvalifikaci potvrdila to, co ukázaly volné tréninky, a to fakt, že ve Španělsku má v minisouboji s Caterhamem navrch.

„Jsem opravdu spokojen. Kvalifikace ukázala, že jsme s našimi vylepšeními udělali krok vpřed. Není pochyb o tom, že jsme blíže sauberům a také druhé části kvalifikace, a že jsme odskočili caterhamům,” pochvaluje si zlepšení Max Chilton.

Jules Bianchi, který zajel devatenáctý čas, ale na roštu bude stát díky penalizacím soupeřů osmnáctý, řekl: „Je to velká škoda. Mé druhé rychlé kolo bylo opravdu dobré a v prvních dvou sektorech jsem se hodně zlepšil, do desáté zatáčky jsem ale začal brzdit později a vyjel jsem mimo trať. Zkrátka jsem až moc tlačil, měli jsme ale vůz na to, abychom se přiblížili druhé části kvalifikace.”

Slova o Bianchiho chybě potvrzuje také šéf týmu John Booth: „Byla to opravdu smůla, jelikož tím kolem bychom se výrazně přiblížili sauberům. Max si také vedl dobře a co je nejdůležitější, oba naše vozy skončily v poklidu před caterhamy.”

Caterham

Marcusi Ericssonovi se v páté letošní kvalifikaci podařilo poprvé porazit svého týmového kolegu z Caterhamu Kamuje Kobajašiho. „Jsem spokojen, že jsem se letos poprvé kvalifikoval před svého týmového kolegu, celkově ale nejsme příliš šťastní z toho, jak jsme na tom výkonnostně. Vůz se po většinu kola chová nepředvídatelně a je proto těžké zajet čisté kolo.”

Kobajašiho dnes trápily stejné problémy s přilnavostí jako ve včerejších trénincích. „Pro třetí trénink jsme na voze udělali pár změn, ale pořád to dostatečně nepomohlo, takže do kvalifikace jsme nastupovali s nastavením, u kterého jsme věděli, že se s ním budeme trápit. V kvalifikaci jsme se rozhodli na dvě jízdy po jednom rychlém kole. První byla dobrá, ovšem v rychlém kole ve druhém pokusu jsem ztratil trochu času za Bianchim a měl jsem stejné problémy s vyvážením jako v trénincích. Možná s úplně čistým kolem bych byl o pár desetin rychlejší, ne ale dost na to, abychom byli tam, kde chceme být.”

 

Doporučujeme

Články odjinud