Prohlášení týmů po GP Monaka

Prohlášení týmů po Velké ceně Monaka 2014. McLaren konečně na bodech, Maldonado ani neodstartoval.
Prohlášení týmů po  GP Monaka

Mercedes

Hamilton musel ke konci jezdit se zavřeným okem

Hamilton musel ke konci jezdit se zavřeným okem

Red Bull

Vettel se ve voze cítil bezmocně, Ricciardo stíhal Mercedesy

Vettel se ve voze cítil bezmocně, Ricciardo stíhal Mercedesy

Ferrari

Smíšené pocity u Ferrari, Alonso na víc neměl, Räikkönen doplatil na kolize

Smíšené pocity u Ferrari, Alonso na víc neměl, Räikkönen doplatil na kolize

McLaren

Jenson Button (6.)

Brit dnes vydělal na odstoupení a penalizacích soupeřů a po startu z dvanácté pozice skončil na šesté příčce. „Tohle byla typická Velká cena Monaka, samý chaos, jezdci dělali chyby, všude byla auta, museli jste zůstat soustředění, držet se balíku jezdců a starat se o pneumatiky. V závěru jsem se nemohl dostat před Nica (Hülkenberga). On se trápil s pneumatikami, ale i když jsem tlačil, tak jsem se trápil i já, takže jsem se ho nedokázal pak držet.”

Kevin Magnussen (10.)

Dán má za sebou obtížný závod. „Měli jsme řadu drobných incidentů, tým Jeana-Érica (Vergneho) zřejmě ne úplně správně vypočítal jeho vypuštění, tohle nikdy není jezdcova chyba, prostě se to stává. Je také smůla, že jsem nemohl dokončit svůj souboj s Nicem (Hülkenbergem), šetřil jsem své pneumatiky v očekávání, že se Nico bude trápit, ale pak mě postihl problém s pohonnou jednotkou, který mě zbrzdil.”

Eric Boullier (šéf týmu)

„Šestá a desátá pozice není to, kde chceme být, musíme být ale realisté a uznat, že to byl dobrý výkon, jak od týmu, který pracoval skvěle, tak od jezdců.”


Williams

Felipe Massa (7.)

Brazilec díky odlišné strategii po startu ze 16. pozice skončil sedmý. „Zariskoval jsem, když jsem při safety caru změnil strategii a musel své gumy úplně zničit, což jsem udělal. Vytěžil jsem maximum z příležitostí, které jsem měl díky chybám a odstoupením ostatních vozů.”

Valtteri Bottas (nedokončil)

Finský jezdec letos poprvé nedojel do cíle. „Měli jsme problémy s pohonnou jednotkou, což je frustrující. Vyšetřujeme to, abychom zjistili, co se stalo. Po startu jsem byl rychle na bodech, takže to mohl být dobrý víkend.”

Rob Smedley (hlavní závodní inženýr)

„Felipeho strategie byla riskantní, ale vyplatila se, jelikož jsme se během zastávek v boxech nezdrželi za ostatními vozy. Jeho závod byl dobrý, vyhnul se všem problémům a jel hlavou.”


Lotus

Romain Grosjean (8.)

Francouz při svém třetím startu v ulicích Monte Carla poprvé viděl cíl a hned dojel na bodech. „Neděle pro nás začala velmi špatně, když jsem v prvním kole dostal defekt poté, co do mě Adrian (Sutil) najel. Výjezd safety caru nám příliš nepomohl, jelikož jsem zrovna vyjel na nových pneumatikách, to je ale Monako. V závodě můžete mít spoustu smůly, ale přesto z toho na konci mohou být body!”

Pastor Maldonado (nestartoval)

Venezuelana vyřadil ze závodu problém s palivovým čerpadlem. „Motor se po 30 sekundách vypnul. Když jsme najížděli na rošt, vůz a pohonná jednotka pracovaly dobře. Je to smůla, očekával jsem solidní závod, měli jsme připravenu dobrou strategii.”

Federico Gastaldi (zástupce šéfa týmu)

„Se štěstím jsme získali nějaké body, celkově pro nás byl ale víkend zklamáním. Víme, že stále musíme tvrdě pracovat a Monako nám rozhodně nesvědčilo.”


Marussia: Po loňské Brazílii jsme pařili hodně, ale počkejte dnes!

Marussia: Po loňské Brazílii jsme pařili hodně, ale počkejte dnes!

Force India

Nico Hülkenberg (5.)

Němec je za páté místo a deset bodů do průběžného hodnocení rád. „Posledních dvacet kol bylo opravdu těžkých, jelikož superměkké pneumatiky byly na konci své životnosti a bylo obtížné držet vozy za sebou a vyhnout se bariérám. Bylo tam několik těsných momentů, kdy jsem políbil zeď.”

Sergio Pérez (nedokončil)

Pro Mexičana závod skončil už v prvním kole. „Bojoval jsem s Nicem jedoucím přede mnou a normálně jsem najel na apex zatáčky. Byl jsem v závodní stopě před Jensonem (Buttonem), když narazil do mého zadního kola a já se roztočil do bariéry. Nečekal jsem, že tam bude, jelikož tam nebylo žádné místo pro další vůz.”

Vidžaj Mallya (šéf týmu)

„Dnes jsme dosáhli našeho nejlepšího výsledku v Monaku, takže jsem s Nicovým výkonem samozřejmě velmi spokojen. Předvedl také jeden z nejkrásnějších předjížděcích manévrů letošní sezóny, takže si myslím, že si bude dlouho tento den pamatovat.”


Sauber

Esteban Gutiérrez (nedokončil)

Mexičan ze závodu odstoupil po chybě v zatáčce Rascasse. „Byla to pravděpodobně ta nejbolestivější chyba v mém životě. V zatáčce Rascasse jsem trefil bariéru a roztočil se, což znamenalo konec závodu. Opravdu bych se rád omluvil všem v týmu, jelikož dnes odvedli vážně skvělou práci.”

Adrian Sutil (nedokončil)

Cíl neviděl ani jeho týmový kolega Sutil. „V páté zatáčce se jeden vůz roztočil, a když jsem projížděl zatáčkou, spousta vozů přede mnou bohužel zastavila, já si poškodil přední křídlo a musel jet do boxů. Na výjezdu z tunelu jsem pak udělal chybu při brzdění, ztratil jsem kontrolu nad zadní částí vozu a narazil do bariéry.”

Monisha Kaltenborn (šéfka týmu)

„Rozhodně jsme měli šanci získat nějaké body, z Monaka ale odjíždíme s prázdnou. Adrian a Esteban zajížděli dobré časy na kolo a drželi se s ostatními. To ukazuje, že vůz dnes byl konkurenceschopný, a pro celý tým je důležité tohle vědět.”


Toro Rosso

Jean-Éric Vergne (nedokončil)

Francouz si v závodě vedl dobře, nejprv jej však srazila penalizace, potom zastavila technická závada: "Závod probíhal dobře, tempo bylo opravdu povzbudivé. Pak mě můj inženýr informoval o penalizaci za nebezpečné vypuštění z boxů a nakonec přišel problém s výfukem, který můj závod definitivně ukončil. Je to taková škoda! Myslím, že jsme dnes měli na páté místo."

Daniil Kvjat (nedokončil)

Závod nedokončil ani mladý Rus Kvjat, kterého technika zradila už v úvodu: "Jsem zklamaný, že jsem dnes musel odstoupit, zejména protože jsme tu po celý víkend vypadali konkurenceschopně a měli velkou šanci dojet na bodech. Na startu se mi povedlo udržet pozici a dokonce se posunout na osmé místo, než jsem musel odstoupit. Takové věci se bohužel stávají."

Franz Tost (šéf týmu)

"Startovat do dnešního závodu ze sedmého a devátého místa a vidět oba vozy odstoupit rozhodně není výsledek, který jsme očekávali. Oba vozy potkal problém s výfukem. Jean-Éric i Daniil dnes předvedli dobrý výkon, my jsme jim ale nebyli schopni dát auto, se kterým by dojeli tam, kde si zasloužili."


Caterham

Marcus Ericsson (11.)

Švéd v barvách caterhamu dnes díky smůle soupeřů skončil jen těsně za body „Pro mě to bylo dobré, i když celý tým je samozřejmě zklamaný tím, jak to skončilo. Dokončit svou první Velkou cenu Monaka pro mě byla obrovská zkušenost a fakt, že jsem dnes dosáhl nejlepšího výsledku týmu, je skvělý.”

Kamuj Kobajaši (13.)

Japonského jezdce naštvalo počínání Julese Bianchiho v závodě. „I když jsme dojeli na 13. místě, nejsem příliš spokojen. Jsem přesvědčen, že bych dojel na bodech, kdyby mě Bianchi nevyboxoval při snaze dostat se přede mně. Vůz byl potom neovladatelný, a tak pouze dokončit závod je dobrý výsledek. Bianchi do mě narazil z boku a já musel střihnout šikanu, abych zabránil dalším kontaktům. Nevím, proč s tím nikdo nic nedělal.”

Cyril Abiteboul (šéf týmu)

„Všichni vědí, že Monako může být bláznivý závod, a ten dnešní byl. Je to zvláštní pocit, jelikož i když je to náš nejlepší výsledek vůbec, stále máme pocit, že jsme měli šanci získat naše první body, jako se to povedlo Marusii.”

Diskuze (7) Další článek: Hamilton musel ke konci jezdit se zavřeným okem
20. dubna | Kvjat odjel 118 kol ve Fioranu v rámci testů pro Pirelli. Giovinazzi včera 124 kol. Testovalo se na mokré trati.
20. dubna | Kvjat ve Fioranu jezdí s Ferrari. Testuje pro Pirelli.
20. dubna | Williams Grand Prix Holdings klesly celkové tržby ze 167,4 mil. na 166,2 milionů a zisk z 15,5 na 10,8 milionů liber.
20. dubna | Tým Williams vloni vydělal 125,6 milionů liber (předloni to bylo 116,7 milionů). Za nárůstem jsou zřejmě peníze od… odkaz
20. dubna | Pro GP Francie nominovalo Pirelli ultraměkkou, superměkkou a měkkou směs.

GP Ázerbájdžánu 2018

Pátek 27. dubna 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 28. dubna 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. dubna 2018
Závod 14.10