Prodrive s formulí 1 váhá kvůli sporům o rozpočtový strop

David Richards chce dobré obchodní podmínky a konkurenceschopnost.
David Richards se chtěl s Prodrivem do formule 1 vrátit již minulý rok, ale kvůli sporům o zákaznické vozy musel ustoupit. Letos čelí podobné situaci, protože původní návrh FIA na rozpočtový strop možná nebude platit.

"Vždy jsem jasně říkal, že to se vstupem do formule 1 v roce 2010 myslíme vážně, za předpokladu, že to bude proveditelné z obchodního hlediska a že budeme mít potenciál být konkurenceschopní," řekl Richards pro GPWeek.

Tato kriteria splňuje dobrovolný rozpočtový strop ve výši 40 miliónů liber, který s sebou přináší větší technickou volnost při vývoji vozů. Současné stáje ho ale odmítají, protože pokud by se mu nepodřídily, platila by pro ně mnohem restriktivnější technická pravidla.

"Nová pravidla vyhlášená FIA jsou v souladu s tím, co jsme očekávali a věřím, že mají potenciál týmu umožnit fungování po obchodní stránce, hlavně vzhledem k obtížným ekonomickým podmínkám, kterým dnes čelíme. Také chceme, aby nám pravidla nabídla potenciál být konkurenceschopní. Nechtěli bychom být ve formuli 1 jen do počtu," pokračoval Richards.

Rozpočtový strop v navrhované formě s dvojími technickými pravidly ale vzbuzuje velký odpor a Ferrari se dokonce snaží zabránit jeho zavedení prostřednictvím civilního soudu. Z tohoto důvodu Prodrive zatím nepotvrdil, zda se o místo na startovním roštu bude skutečně ucházet.

"Pro nás a naše partnery je důležité, aby v tomto sportu byla stabilita spolu s jasně vytyčenou budoucností formule 1. A to bude klíčový faktor při našem rozhodování, zda předložit žádost o zápis," dodal Richards.

Svůj úmysl podat na konci května žádost o zápis do příštího ročníku již potvrdily týmy USF1, Lola a Litespeed. Ovšem zatímco USF1 neohrozí ani případné zrušení rozpočtového stropu a disponovat by měl v příštím roce 60 milióny dolarů, zbylé dvě stáje svojí kandidaturu rozpočtovým stropem podmiňují.
Další článek: Williams přiznal, že za rychlé časy v trénincích vděčí lehkému vozu

11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.