Značka Aston Martin nevyloučena.
Prodrive v krátké době zvažuje vstup do formule 1. Je ale připraven učinit tak pouze tehdy, bude-li F1 ekonomicky přívětivá.
Jaké jsou podmínky a co to vlastně znamená ekonomicky přívětivá? Podle šéfa Prodrivu Davida Richardse musí být rozpočty týmů na rozumné úrovni a stejně mohly vozy bojovat o vítězství.
"V dlouhodobém hledisku chceme i zisk. A důležité je, abychom byli konkurenceschopní, nechceme být ve formuli 1 jen do počtu," řekl David Richards.
Podle něj jsou návrhy FOM a FIA příslibem návratu do dob, kdy vítězil ten nejchytřejší a ne ten, kdo má nejvíce peněz.
"Počkejme a uvidíme, jak budou pravidla příští týden vypadat. Pokud budou podle našeho očekávání, podáme přihlášku."
Prodrive má oproti konkurenci náksok. Již se do formule 1 připravoval v loňském roce, ale diskuze kolem zákaznických šasi tuto jeho snahu zhatily a Prodrive projekt odvolal.
David Richards je také šéfem společnosti Aston Martin. Ve spolupráci s firmou Lola, která taktéž zvažuje návrat do formule 1 (čtěte zde), vyhrál Aston Martin závod 1 000 km Katalánska za volantem s českými závodníky Tomášem Engem a Janem Charouzem. Zda by se ale Richardsův tým ve formuli 1 jmenoval Aston Martin, na to je podle něj příliš brzy.
Ohledně dodávky motorů je Prodrive v jednání se stávajícími dodavateli motorů a navíc Cosworthem, který by se měl stát dodavatelem standardních pohonných jednotek formuli 1.
Pravidla na příští sezonu včetně podmínek kolem rozpočtových stropů, by měla FIA zveřejnit příští týden.