Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek
 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek
 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek
 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek
7
Fotogalerie

Proč se forma Alfy Romeo ve druhé polovině sezóny tak výrazně propadla?

Letošní výsledky Alfy Romeo vypadají, jako kdyby je zajely dva různé týmy. Co stojí za propadem formy švýcarského týmu?

V Poháru konstruktérů probíhá velký souboj o šesté místo. Na čele je zatím Alfa Romeo:

  • Alfa Romeo: 52 bodů
  • Aston Martin: -7 bodů
  • Haas: -18 bodů
  • AlphaTauri: -18 bodů

Pokud bychom si měli vsadit, tak na Aston Martin, kterému se v posledních závodech poměrně solidně daří.

Alfa Romeo má na kontě 52 bodů. Z tohoto počtu ale získala 51 bodů v prvních devíti závodech. V dalších devíti závodech získal tým jen 1 bod.  Částečně za to mohou na body plodné závody v Imole a Kanadě, ale nejde jen o ně.  V prvních devíti závodech bodoval tým sedmkrát. 

V těsném souboji o šesté místo nebo obecně o šesté až deváté místo komplikují situaci pravidla – boduje jen prvních deset jezdců. Před výše zmíněnými týmy jsou  z hlediska rychlosti nejen týmy Red Bull, Ferrari, Mercedes ale také Alpine a McLaren, které mají náskok okolo 3 desetin sekundy. Druhá pětka tak potřebuje mimořádné podmínky nebo odstoupení většího počtu vozů z první pětky. V opačném případě sbírá jen drobky.

Přišli o úvodní výhodu

Nové vozy jsou těžší než jejich předchůdci. Ani dramatické zvýšení minimální hmotnosti některým týmům nestačilo. Alfa Romeo byla od začátku sezóny nejblíže limitu a čím lehčí vůz je, tím je samozřejmě v čase na kolo rychlejší. Rozdíl mohl být v řádu větších desetin sekundy. Některé vozy mají i dnes nadváhu, ale je menší než na začátku sezóny. Alfa Romeo tak přišla o výhodu, kterou neměla díky lepšímu ale spíše lehčímu vozu.

Tým také do Španělska poměrně agresivně vyvíjel. Podle Auto Motor und Sport v Hinwilu předpokládali, že se zcela novými vozy je snazší bodovat na začátku než na konci sezóny.

Vývoj tým nakonec nevzdal ani na konci sezóny. V Japonsku nasadil výrazněji přepracované přední křídlo a nový nos. ěl by přinést větší přítlak v rychlých zatáčkách bez ztráty v pomalých zatáčkách. Protože je nos kratší, musel Sauber absolvovat nárazový test. Novinky ale nemají primárně zvrátit situaci v šampionátu, jsou spíše testem pro příští rok.

Alfa Romeo se také potýká s horší spolehlivostí. Valtteri Bottas nedokončil pět závodů, Čou dokonce šest. A nejde jen o nedokončené závody. Výsledky ovlivňují také penalizace za nové komponenty pohonné jednotky. Pokud odmyslíme výfuky, kterých může jezdec nasadit více, tak Valtteri Bottas je jediným jezdcem, u kterého svítí „sedmička“ v počtu použitých komponent – konkrétně nasadil sedmkrát turbo a MGU-H.

Doporučujeme

Články odjinud