Proč měly některé týmy v Číně problémy s tlaky pneumatik?

Proč měly některé týmy v Číně problémy s tlaky pneumatik?

Někteří jezdci si po pátečních trénincích v Šanghaji stěžovali na příliš vysoké tlaky pneumatik. Pirelli to vysvětlilo.

Na vysoké tlaky pneumatik si stěžovali Grosjean a Button. „Je to jako kus dřeva, prostě to není ovladatelné,“ řekl Grosjean po trénincích.

Podle Paula Hemberyho některé týmy hledaly způsob, jak začít závod s nižším tlakem. Hodnota tlaků se samozřejmě průběžně mění v závislosti na teplotě pneumatiky.

„Abych byl upřímný, je to složitá oblast, protože oni mluvili o tlacích a nás zajímají startovní tlaky,“ uvedl Hembery pro F1i.com. „Pokud ve volném tréninku mohou jezdit s určitou úrovni tlaků, kterou jsme viděli, pak některé týmy byly schopné zahájit závod s jen minimálním nárůstem toho, co jsme používali vloni.“

„Bohužel, pokud někdo nenašel způsob, jak toho dosáhnout, pak chápu, že to po něj možná nebylo tak snadné.“

„Oni mi vysvětlili, že zátěž je vysoká a museli tak stanovit vysoký tlak v pneumatikách, ale to není má věc,“ říká Grosjean.  

„Rád bych jezdil s normálními tlaky pneumatik. Takže bylo velmi dobré, že jsme o tom diskutovali. Vědí, že jejich pneumatiky nejsou dost dobré, ale my víme, že se netestuje, takže je to pro ně dost těžké. Myslím, že v závodě to bylo docela těžké pro každého, degradace byla dost vysoká, nebylo to ideální.“

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Doporučujeme

Články odjinud