Velká cena Austrálie byla o jedno kolo kratší. Jezdci totiž museli absolvovat dvě zaváděcí kola. Proč?
K druhému zaváděcímu kolu se jezdci vydají v případě, že je startovní procedura přerušena. Závod je pak samozřejmě o kolo kratší kvůli množství paliva.
„Přerušil jsem start, protože tam existovala nejistota a já chci mít vždy jistotu nebo si být tak jistý, jak to jen jde,“ uvedl Charlie Whiting pro Motorsport.com.
Kde byl problém? „Pérez zastavil v nesprávné pozici. Po pár sekundách se začal posouvat vpřed. Kromě toho maršál odpovědný za světelný panel vedle Kvjatova auta stiskl žluté tlačítko, což naznačuje problém.“
„Já a ani mí kolegové v řídicí místnosti nevěděli, o jaký problém se jedná, tak jsem cítil, že nejbezpečnějším řešením je start zrušit a poslat je do dalšího zaváděcího kola.“
S Toro Rosso nic nebylo. Maršál zřejmě zmáčkl tlačítko nechtěně.
Foto: Getty Images / Adam Pretty