Proč jsme viděli v Austrálii dvě zaváděcí kola?

Velká cena Austrálie byla o jedno kolo kratší. Jezdci totiž museli absolvovat dvě zaváděcí kola. Proč?
Proč jsme viděli v Austrálii dvě zaváděcí kola?

K druhému zaváděcímu kolu se jezdci vydají v případě, že je startovní procedura přerušena. Závod je pak samozřejmě o kolo kratší kvůli množství paliva.

„Přerušil jsem start, protože tam existovala nejistota a já chci mít vždy jistotu nebo si být tak jistý, jak to jen jde,“ uvedl Charlie Whiting pro Motorsport.com. 

Kde byl problém? „Pérez zastavil v nesprávné pozici. Po pár sekundách se začal posouvat vpřed. Kromě toho maršál odpovědný za světelný panel vedle Kvjatova auta stiskl žluté tlačítko, což naznačuje problém.“

„Já a ani mí kolegové v řídicí místnosti nevěděli, o jaký problém se jedná, tak jsem cítil, že nejbezpečnějším řešením je start zrušit a poslat je do dalšího zaváděcího kola.“ 

S Toro Rosso nic nebylo. Maršál zřejmě zmáčkl tlačítko nechtěně.

Foto: Getty Images / Adam Pretty

Další článek: Williams měl v Austrálii nejrychlejší zastávku

11:50 | Pirelli bude sponzorem závodu v Imole. Celý název závodu tak bude: Formula 1 Pirelli Gran Premio del Made in Italy e dell’Emilia Romagna
25. února | Vůz Astonu Martin ponese označení AMR21.
25. února | Haas bude mít prezentaci 4. března v 9:00. Není jasné, zda uvidíme nové auto, tým píše o novém zbarvení.
24. února | Ferrari dnes potvrdilo, že se vrací do nejvyšší třídy v Le Mans! V roce 2023 vstoupí do WEC se svým hypercarem.