Proč jsme viděli v Austrálii dvě zaváděcí kola?

Velká cena Austrálie byla o jedno kolo kratší. Jezdci totiž museli absolvovat dvě zaváděcí kola. Proč?
Proč jsme viděli v Austrálii dvě zaváděcí kola?

K druhému zaváděcímu kolu se jezdci vydají v případě, že je startovní procedura přerušena. Závod je pak samozřejmě o kolo kratší kvůli množství paliva.

„Přerušil jsem start, protože tam existovala nejistota a já chci mít vždy jistotu nebo si být tak jistý, jak to jen jde,“ uvedl Charlie Whiting pro Motorsport.com. 

Kde byl problém? „Pérez zastavil v nesprávné pozici. Po pár sekundách se začal posouvat vpřed. Kromě toho maršál odpovědný za světelný panel vedle Kvjatova auta stiskl žluté tlačítko, což naznačuje problém.“

„Já a ani mí kolegové v řídicí místnosti nevěděli, o jaký problém se jedná, tak jsem cítil, že nejbezpečnějším řešením je start zrušit a poslat je do dalšího zaváděcího kola.“ 

S Toro Rosso nic nebylo. Maršál zřejmě zmáčkl tlačítko nechtěně.

Foto: Getty Images / Adam Pretty

Další článek: Williams měl v Austrálii nejrychlejší zastávku

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)