Proč jsme viděli v Austrálii dvě zaváděcí kola?

Velká cena Austrálie byla o jedno kolo kratší. Jezdci totiž museli absolvovat dvě zaváděcí kola. Proč?
Proč jsme viděli v Austrálii dvě zaváděcí kola?

K druhému zaváděcímu kolu se jezdci vydají v případě, že je startovní procedura přerušena. Závod je pak samozřejmě o kolo kratší kvůli množství paliva.

„Přerušil jsem start, protože tam existovala nejistota a já chci mít vždy jistotu nebo si být tak jistý, jak to jen jde,“ uvedl Charlie Whiting pro Motorsport.com. 

Kde byl problém? „Pérez zastavil v nesprávné pozici. Po pár sekundách se začal posouvat vpřed. Kromě toho maršál odpovědný za světelný panel vedle Kvjatova auta stiskl žluté tlačítko, což naznačuje problém.“

„Já a ani mí kolegové v řídicí místnosti nevěděli, o jaký problém se jedná, tak jsem cítil, že nejbezpečnějším řešením je start zrušit a poslat je do dalšího zaváděcího kola.“ 

S Toro Rosso nic nebylo. Maršál zřejmě zmáčkl tlačítko nechtěně.

Foto: Getty Images / Adam Pretty

Diskuze (9) Další článek: Williams měl v Austrálii nejrychlejší zastávku
18:22 | Podle Sirotkina je nové přední křídlo Williamsu krokem vpřed.
17:40 | Vypadá to, že by jezdci v Německu mohli mít problém s puchýři, ale v neděli bude možná o něco chladněji.
13:16 | Alonso: Kdo je ten Renault přede mnou? Inženýr: Hülkenberg Alonso: Amatér!
11:47 | Ricciardo nasadil nový MGU-K, baterii a elektroniku. Čekají ho penalizace.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink Ricciardo (1:13.525)
2. trénink Verstappen (1:13.085)
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10