Proč jsme viděli v Austrálii dvě zaváděcí kola?

Velká cena Austrálie byla o jedno kolo kratší. Jezdci totiž museli absolvovat dvě zaváděcí kola. Proč?
Proč jsme viděli v Austrálii dvě zaváděcí kola?

K druhému zaváděcímu kolu se jezdci vydají v případě, že je startovní procedura přerušena. Závod je pak samozřejmě o kolo kratší kvůli množství paliva.

„Přerušil jsem start, protože tam existovala nejistota a já chci mít vždy jistotu nebo si být tak jistý, jak to jen jde,“ uvedl Charlie Whiting pro Motorsport.com. 

Kde byl problém? „Pérez zastavil v nesprávné pozici. Po pár sekundách se začal posouvat vpřed. Kromě toho maršál odpovědný za světelný panel vedle Kvjatova auta stiskl žluté tlačítko, což naznačuje problém.“

„Já a ani mí kolegové v řídicí místnosti nevěděli, o jaký problém se jedná, tak jsem cítil, že nejbezpečnějším řešením je start zrušit a poslat je do dalšího zaváděcího kola.“ 

S Toro Rosso nic nebylo. Maršál zřejmě zmáčkl tlačítko nechtěně.

Foto: Getty Images / Adam Pretty

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
16:06 | McLaren nejspíše do testů po závodě nasadí dvě auta (jedno bude jezdit pro Pirelli). Je to náhrada za zrušený brazilský test.
10:42 | Usain Bolt si vyzkoušel Porsche z Porsche Carrera Cup
22. listopadu | Je to oficiální: v testech v Abú Dhabí pojedou za Williams Kubica a Sirotkin.
21. listopadu | V Daytoně bychom kromě Alonso mohli vidět i Lance Strolla.
21. listopadu | Fernando Alonso je v Alcañiz. Na okruhu Motorland Aragón by měl testovat Ligier JS P217 týmu United Autosports, se… odkaz

GP Abú Dhabí 2017

Pátek 24. listopadu 2017
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 25. listopadu 2017
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. listopadu 2017
Závod 14.00