Proč Hamilton nasadil jen motor? Mercedes hledá inspirací v roce 2006

Lewis Hamilton nasadí v Turecku jen spalovací motor (ICE), takže ho čeká penalizace poklesu o 10 míst.
Foto: Getty Images / Dan Mullan
Proč Hamilton nasadil jen motor? Mercedes hledá inspirací v roce 2006 | Foto: Getty Images / Dan Mullan

Hamilton nasadí první „nadlimitní“ komponentu, takže ho čeká penalizace poklesu o 10 míst. Pokud by nasadil komponent více, startoval by společně se Sainzem z poslední řady.

Mercedes hledá inspiraci v roce 2006. Hamilton tehdy ještě v GP2 dojel druhý po startu z 16. místa.

„Zjistit, jak snadné je předjíždět, je ve skutečnosti docela těžké," řekl šéf traťových operací Mercedesu Andrew Shovlin pro Sky.

„Člověk tuší, které tratě jsou pro předjíždění vhodné. Soči má sice velmi dlouhou rovinku, ale trochu jsme bojovali s nedotáčivostí, což nám zkomplikovalo situaci.“

„Ale tohle je okruh, na kterém (Hamilton) cítil, že je tu hodně příležitostí – vzpomeňte si na Lewise v tom závodě GP2. Mělo by to přinést vzrušující neděli.“

Jak se dnes počítají penalizace za komponenty pohonných jednotek?

Jak se dnes počítají penalizace za komponenty pohonných jednotek?

„Simulujeme všechny závody až do konce roku. Je tu vyvážení rizika problému se spolehlivostí. Věc, kterou rozhodně nechcete mít, je porucha během závodu a pak stejně budete muset absolvovat penalizaci.“

„Pak je tu také prvek výkonu, protože pohonné jednotky během své životnosti trochu ztrácejí výkon. Nejdůležitějším prvkem z hlediska výkonu a spolehlivosti je právě spalovací motor. A je lepší ztratit 10 míst než startovat ze zadních pozic.“

Váš názor Další článek: Jak se dnes počítají penalizace za komponenty pohonných jednotek?