Stewardi zrušili penalizaci pro Antonelliho. Ital se vrátil na čtvrté místo | Foto: Getty Images

Foto: Getty Images

Stewardi zrušili penalizaci pro Antonelliho. Ital se vrátil na čtvrté místo

Andrea Kimi Antonelli odjel dobrý první závod ve F1. V cíli závodu čekala na mladíka Mercedesu penalizace. Sportovní komisaři ji však 2,5 hodiny po skončení závodu zrušili.

Andrea Kimi Antonelli dojel v závodě na čtvrtém místě. Čekala na něj ale penalizace 5 sekund za „nebezpečné vypuštění“. Kvůli tomu se nakonec propadl na páté místo se ztrátou 2,362 s na Alexe Albona.

Více než 2,5 hodny po skončení závodu ale byla penalizace zrušena. 

Mercedes podal žádost o přezkum. Postup je vždy takový, že sportovní komisaři nejdříve posoudí, zda existují nové relevantní prvky, které v době svého rozhodnutí neměli k dispozici. Většinou následuje zamítnutí už v tomto bodě.

V případě žádosti Mercedesu ale sportovní komisaři tyto nové prvky uznali a žádostí se dále zabývali. Nakonec penalizaci zrušili.

Novým prvkem byl záznam z kamery na ochranném oblouku (onboard kamera), který nebyl v době incidentu k dispozici a který mohl technický tým F1 stáhnout až po závodě. Během závodu totiž FOM využíval kameru v Antonelliho helmě. 

„Po prozkoumání nového videa a dalšího videa, které dříve nebylo k dispozici a bylo pořízené z vrtulníku, se rozhodli změnit své předchozí rozhodnutí. V důsledku toho se trest pro vůz 12 v dokumentu č. 43 ruší a není třeba podnikat žádné další kroky.“

Podle stewardů nešlo o nebezpečné vypuštění. Z nových záběrů bylo zřejmé, že Antonelli přejel do rychlého pruhu v boxové uličce až ve větší vzdálenosti od boxů a teprve poté, co zkontroloval zpětné zrcátko a ujistil se, že má Hülkenberg dostatek prostoru. Kamera na voze podle nich ukazuje, že měl dostatek prostoru, aby bezpečně projel kolem boxů McLarenu, aniž by ohrozil mechaniky McLarenu.

Původní penalizace

K incidentu došlo ve 44. kole, kdy jezdci přezouvali z hladkých pneumatik zpět na přechodné. 

Nico Hülkenberg opustil své boxové stání – Sauber měl kvůli loňskému poslední místu v Poháru konstruktérů v Melbourne hned první garáž – a projížděl boxovou uličkou, když před něj vyjel Antonelli. Hülkenberg musel na brzdy a stočit volant mírně doleva.

Brzdění a úhybný manévr zmínili také sportovní komisaři ve zdůvodnění udělení trestu.

Podobné incidenty jsou obvykle chybou týmu. Jezdec z boxového stání nemůže blížící vůz vidět. Jediné, co sleduje, je semafor a ten se v případě Antonelliho rozsvítil zeleně. 

Doporučujeme

Články odjinud