Problémy z Austrálie se v Malajsii nebudou opakovat, dušuje se Renault

Provozní šéf Renaultu Sport F1 Rémi Taffin ujistil zákaznické týmy, že se nemusí obávat stejných technických problémů jako v prvním závodě sezóny.
Problémy z Austrálie se v Malajsii nebudou opakovat, dušuje se Renault

V Melbourne vyřadily technické problémy hned pět vozů s francouzskou pohonnou jednotkou, jen tři viděly cíl.

„Po těžkém závodě v Austrálii se opravdu těšíme do Malajsie,“ uvedl Taffin. „Na vozech jsme měli v Melbourne několik problémů, ale navodili jsme je znovu na dynamometru ve Viry. Většina z nich je vyřešená a ty zbývající budou pod kontrolou v pátek v Sepangu.“

Renault tím ale netvrdí, že všechny jeho týmy budou v Malajsii jezdit bezvadně.  „I když předpokládáme, že můžou nastat další problémy, mnohem lépe dokážeme rychle reagovat, abychom minimalizovali jejich dopady,“ dodal Taffin.

Renault ztrácí na Mercedes spíš sekundu než desetinu

Renault ztrácí na Mercedes spíš sekundu než desetinu

Rizika jsou velká už kvůli tomu, že v nové éře formule 1 vystoupal Sepang v žebříčku náročnosti na motory na samý vrchol.

„Sepang je jeden z okruhů, jehož technické nároky se pod novými pravidly změní. V éře osmiválců se z hlediska nároků na motor nacházel tento okruh uprostřed tabulky, ale teď to bude jeden z nejtěžších závodů roku,“ vysvětloval Taffin.

„Z těch šesti hlavních komponent pohonné jednotky bude pod největším tlakem spalovací motor. Vlhkost to atmosférickým motorům trochu ulehčovala, protože s rostoucím množstvím vody ve vzduchu výkon motoru klesá. To znamená, že jsme většinou byli schopní kompenzovat dopady dvou dlouhých rovinek.“

„Letos tenhle luxus mít nebudeme. U turbo motoru je sání vzduchu řízené neustále, nezávisle na okolních podmínkách, takže ty dlouhé rovinky začnou opravdu bolet. V důsledku toho bude Sepang méně tolerantní, jelikož dvakrát během jednoho kola pojedou pohonné jednotky naplno, turbo bude točit téměř 100 tisíc otáček déle než 10 sekund.“

Naopak dobíjení hybridních systémů nebude díky četnému brzdění a zpomalování problém.

Lotus: Austrálie byla tvrdým budíčkem, ale Renault nás znovu dostane dopředu

Lotus: Austrálie byla tvrdým budíčkem, ale Renault nás znovu dostane dopředu

Diskuze (3) Další článek: První závod Vettelovi paradoxně zvedl náladu
15:15 | Podle Mercedesu Hamilton kvůli poškození předního křídla po kontaktech s Oconem a Verstappenem přišel o 0,4 s na kolo. Hamilton po těchto kontaktech zajel ve 47. z 50 kol nejrychlejší kolo závodu.
9:38 | Update o Fittipaldim po včerejší nehodě ve F2. Jeho bratr Pietro Fittipaldi uvedl: Má zlomeninu na pravé patě, ale naštěstí jsou věci mnohem lepší, než jsme všichni očekávali. Děkuji FIA, týmu a veškerému lékařskému personálu zde v Saúdské Arábii.
5. prosince | Théo Pourchaire uveřejnil na twitteru, že je celkově v pořádku, ale neví, zda za týden pojede. Enzo Fittipaldi je podle něj zraněný.

GP Abú Dhabí 2021

Pátek 10. prosince 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 11. prosince 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 12. prosince 2021
Závod 14.00