Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Robert Cianflone

Foto: Getty Images / Robert Cianflone

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Mark Thompson
 Foto: Getty Images / Mark Thompson
 Foto: Getty Images / Mark Thompson
 Foto: Getty Images / Mark Thompson
8
Fotogalerie

Problémy v boxech: Haas a teď Ferrari. Náhoda? FIA to prověří

V Austrálii odjeli oba jezdci Haasu z boxů s uvolněným kolem. V Bahrajnu mělo Ferrari nejdříve problémy v tréninku a následně v závodě, kde to skončilo zraněním. Náhoda?

Haas je zákazníkem Ferrari, od kterého odebírá různé díly. Tým sice po Austrálii řekl, že problémy byly na straně selhání lidského faktoru, ale FIA to zřejmě i tak prověří.

Charlie Whiting, kterého cituje RaceFans, uvedl, že incidenty vypadají stále méně a méně jako náhodné.

„Nebezpečné vypuštění Ferrari během Grand Prix Austrálie se zdálo být jiné,“ řekl Whiting. „Ten chlap ani nesundal kolo, což je trochu zapeklité.“

Prověříme to, běžný postup

FIA bude situaci s Ferrari řešit. Jedná se ale o běžný postup. „Alonso při testech přišel o kolo a my jsme to probrali s McLarenem. Podali nám zprávu, diskutovali jsme to s technickou pracovní skupinou, ujistili jsme se, že si všichni ostatní uvědomují, že tyto věci se mohou stát a všichni se z toho poučí.“

Uvolněná pneumatika je něco, co FIA opravdu nemá ráda. Jedná se o velmi nebezpečné situace. V minulosti trefilo kolo kameramana v pit lane (nic se mu nestalo), ale pamatujeme i vážnější incidenty, které skončily smrtí traťového maršála

Budou opatření?

Scuderia dostala za oba incidenty pokuty ve výši 5 a 50 tisíc euro. Je ovšem zajímavé, že se právě pit stopům nevěnuje větší pozornost. Někteří už volají po zavedení minimálního času pit stopu, jako je tomu v některých jiných sériích.

Možná by pro začátek stačilo přidat mechanikovi s pistolí tlačítko, kterým ihned upozorní jezdce na problém. Nyní je odkázán jen na zoufalé mávání rukama.

Přísnější tresty FIA neplánuje

Nebezpečná vypuštění vždy končí tučnou pokutou. „To, že jezdec zastaví na trati, je dostatečně velký trest,“ dodal Whiting s tím, že FIA penalizace v této oblasti upravovat nehodlá.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud