Mercedes na tom byl v Austinu v pátek dobře. Russell ztratil na „pole position“ pro sprint jen 0,012 sekundy. V dalších fázích víkendu na tom ale už Mercedes tak dobře nebyl...
Kromě poklesu formu měli jezdci Mercedesu také problémy se udržet na trati. Viděli jsme několikery hodiny a Hamilton skončil už na začátku závodu v kačírku. Brit po závodě zamýšlel nad tím, zda nemohou být příčinou vylepšení, která Mercedes v Austinu nasadil. Kvůli víkendu se sprintem měl navíc k dispozici jen jeden trénink pro jejich otestování.
„To je otázka za milion dolarů,“ řekl James Allison k tématu, proč to Mercedesu od soboty nejelo tak dobře, jako tomu bylo v pátek.
„Můj odhad je, že jsme až příliš koketovali se zemí. Tyto vozy jezdí rády nízko a většinou získáte čas na kolo, když můžete auto dostat blíže k zemi. Když to ale přeženete, auto se začne chovat nepříjemně,“ řekl Allison.
„Když prostě trefíte nerovnost ve špatnou chvíli nebo vás zastihne boční vítr ve špatnou dobu, tak jste za to potrestáni. Myslím, že jsme příliš pokoušeli štěstí, pokud jde o to, jak blízko jsme byli k zemi, a byli jsme tuzí.“
Balíček vylepšení byl ale podle Allisona zřejmě v pořádku.
„Vše, co jsme naměřili, naznačovalo, že se modernizační balíček chová tak, jak bychom očekávali. Přítlak tam byl.“
Allison si proto nemyslí, že by nové díly mohly za Hamiltonovu nehodu nebo za jeho hodiny v tréninku.
„Nezaznamenali jsme, že by se před hodinami něco porouchalo na proudových strukturách pod vozem. Máme všechny důvody si myslet, že aktualizace byly dobré, a budeme si to užívat po zbytek roku.“
„Smyky, které jsme viděli a které nás v neobvyklém počtu případů vrhly do bariér, byly způsobeny tím, že jsme měli auto příliš nízko, příliš tuhé, a v důsledku toho se nepřijatelně zhoršila ovladatelnost.“