Problémy s převodovkou i extrémní degradace pneumatik. Kubica prožil těžký debut v DTM

Prestižní šampionát cestovních vozů DTM odstartoval o minulém víkendu novou sezonu v belgickém Spa a v Ardenách nechyběl ani Robert Kubica. Polák na svůj debut v seriálu ale nebude vzpomínat v dobrém.
Foto: DTM
Problémy s převodovkou i extrémní degradace pneumatik. Kubica prožil těžký debut v DTM | Foto: DTM

Vítěz kanadské Grand Prix formule 1 z roku 2008 v tomto roce závodí v DTM s vozem BMW M4 Turbo francouzské zákaznické stáje ART a v sobotním volném tréninku před úvodním závodem ve Spa ukazoval na mokré trati dobré tempo. Pro kvalifikaci i celý zbytek závodního víkendu však trať oschla a s tím se snížila i Kubicova rychlost.

Polákovo BMW za suchých podmínek nefungovalo správně, v sobotní kvalifikaci skončil rodák z Krakova až čtrnáctý a na stejné pozici dokončil i první závod.

Kubica v sobotu nebodoval, na úvod sezony DTM zvítězil ve Spa Müller

Kubica v sobotu nebodoval, na úvod sezony DTM zvítězil ve Spa Müller

„Nebyl to lehký den, čelili jsme několika problémům. Na mokré trati ve volném tréninku jsme byli od začátku celkem konkurenceschopní. Naneštěstí za suchých podmínek jsme ale hodně ztráceli, kvalifikace nebyla ani zdaleka tak dobrá jako volný trénink, navíc jsem měl problémy s převodovkou v mém nejrychlejším kole, což mě stálo několik desetin a několik míst na startovním roštu,“ řekl polský závodník.

„V závodě jsme si potom nevedli špatně, boj o body byl možný. Bohužel jsme ale měli problém během zastávky v boxech, což nás v podstatě vyřadilo ze závodu. I tak jsme závod dokončili, abychom získali co nejvíce dat a zkušeností. Zjišťovali jsme informace o pneumatikách, které byly tady ve Spa velkým tématem. Trpěl jsem velkou degradací,“ podělil se o čerstvé zkušenosti z nového prostředí Robert Kubica ve videu na své facebookové stránce.

V neděli dopoledne se Kubicovi a jeho stáji ART dařilo o něco lépe. Polák skončil v kvalifikaci dvanáctý a zlepšil své osobní maximum na jedno kolo. Jeho sobotní nejlepší kvalifikační čas měl hodnotu 2:07.870, zatímco v neděli se dostal na úroveň 2:06.169.

DTM: Audi ve Spa dominovalo i v neděli, Kubica opět bez bodů

DTM: Audi ve Spa dominovalo i v neděli, Kubica opět bez bodů

Závod byl ale pro pětatřicetiletého závodníka velkým bojem s technikou od prvního do posledního kola. Kubicu trápilo především značné opotřebení pneumatik a nakonec dojel opět čtrnáctý daleko za bodovanou desítkou.

„Za nedostatek zkušeností jsme draze zaplatili. Změnili jsme nastavení, ale už od prvního kvalifikačního kola jsem věděl, že to nebude fungovat. Očekával jsem proto těžký závod, jenomže realita byla ještě horší. Celkově z toho mám smíšené pocity. Nashromáždili jsme množství dat, která nyní budeme analyzovat. Z našich chyb se chceme poučit,“ řekl Polák pro web polské verze televize Eurosport.

Audi bylo v jiném světě, řekl Wittmann

Úvodní závodní víkend nové sezony DTM zcela ovládly vozy Audi, bavorská konkurence v podobě BMW naopak výkonnostně propadla.

Když koronavirus pomáhá. Jak dostala pandemie Neweyho syna do DTM?

Když koronavirus pomáhá. Jak dostala pandemie Neweyho syna do DTM?

V sobotní kvalifikaci získaly vozy se čtyřmi propojenými kruhy ve znaku první čtyři místa, nejlépe postavený pilot BMW pátý Sheldon van der Linde ztratil na vítěze kvalifikace Robina Frijnse šest desetin sekundy.

V závodě skončily vozy Audi na prvních pěti místech, šestý Philipp Eng za volantem BMW na vítězného Müllera po 55 minutách a jednom kole ztratil více než pětatřicet sekund.

Nedělní situace byla pro BMW ještě horší. Van der Linde sice dostal své BMW na čtvrté místo na roštu, na pole position úřadujícího šampiona Reného Rasta však ztratil téměř osm desetin. Debakl BMW byl dokonán v závodě. Audi opět obsadilo prvních pět míst, Nico Müller tentokrát dojel druhý za Rastem.

Russell málem zakotvil v DTM, pak si ho všiml Mercedes

Russell málem zakotvil v DTM, pak si ho všiml Mercedes

„Je pro nás obtížné pochopit, proč jsme byli tak daleko za Audi. Všichni víme, že loni byli silní a bylo jasné, že silní budou i letos, ten rozdíl je ale vážně značný,“ rozpovídal se dvojnásobný šampion z let 2014 a 2016 Marco Wittmann pro web motorsport.com.

„Prostě nám chybí rychlost. A nemluvíme o jedné až dvou desetinách. Ve výsledku jsme na Audi ztráceli sedm desetin až jednu sekundu. To už je vážné.“

„Jedna sekundu je obrovský rozdíl, je to jiný svět. Síla motoru tady byla důležitá, je to trať (Spa) s rovinkami a rychlými zatáčkami. Je ale třeba si říct, že za vším nestojí jen motor.“

Vyhozeného Abta nahradí v elektrickém Audi René Rast

Vyhozeného Abta nahradí v elektrickém Audi René Rast

„V sobotu se všechna BMW trápila s degradací pneumatik a v neděli jsme nemohli Audi konkurovat v závodní rychlosti. Síla motoru je na takové trati třeba, myslím si ale, že více bychom se měli zabývat potížemi s pneumatikami,“ uzavřel Wittmann své hodnocení.

Sezona DTM bude pokračovat na Lausitzringu 15. a 16. srpna.

Další článek: Nehody, defekty a další nejlepší videa z Grand Prix Velké Británie 2020

15:31 | Nürburgring prodal první várku lístků (5 tisíc kusů) za 2 hodiny. Bylo by to možná i rychleji, ale pod náporem zájemců padaly servery. Další lístky budou k dispozici v pátek.
22. září | Lewis Hamilton může tento víkend vyrovnat Schumacherův rekord v počtu vítězství. I proto bude Netflix natáčet tento týden právě u Mercedesu.
21. září | Fernando Alonso navštívil továrnu Renaultu.
21. září | Velká cena Eifelu nebude bez fanoušků. Na Nürburgringu počítají s prodejem 20 tisíc vstupenek. Prodej začne zítra.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10