Problémy s naším pohonem jsou nepřijatelné, kaje se Renault

Technický šéf Renaultu F1 Rob White vzal většinu problémů zákaznických týmů na svoji společnost. Teď je třeba rychle najít řešení.
Problémy s naším pohonem jsou nepřijatelné, kaje se Renault

Viděli jsme jen málo jezdění v podání týmů s motory Renault. Jaké byly problémy?
Rob White: "Neodjeli jsme dost kol, a když jsme jezdili, nebylo to na akceptovatelné úrovni výkonnnosti. Příčiny nejsou jednoznačné, není tu jeden díl nebo systém, který by působil konkrétní problém. Potíže působí několik spolu souvisejících věcí, především kolem řízení a provozu různých subsystémů pohonné jednotky vozu."

"Například první den jsme měli problém se subsystémem úložiště energie, který se netýkal přímo baterie nebo provozu baterie, je to elektronický díl, který je uložen na stejném místě jako baterie. Následně jsme měli problém s turbem a ovládáním ERS, dopady to mělo na navazující systémy pro řízení motoru, což ve svém důsledku působilo mechanická selhání."

Jaké opravy jste nasadili v Jerezu?
RW: "Mezi prvním a druhým dnem jsme ve spolupráci s Red Bullem implementovali novější verzi hardwaru pro zbytek testu, abychom vyřešili problém s úložištěm energie. Ta běžela ve zbývajících dnech. Vedle jezdění v Jerezu náš tým ve Viry pustil testovací programy na dynamometru, aby prošetřil problémy z tratě a navrhnul řešení."

"Identifikovali jsme pravděpodobnou původní příčinu našeho hlavního problému s ovládáním turba, implementovali jsme opatření, která jsme poprvé viděli třetí den a která byla na třech vozech čtvrtý den. Tím jsme položili ten nejmenší základ, na kterém jsme mohli stavět."

Tyto problémy se na dynamometru neukázaly?
RW: "Byli jsme přesvědčení, že naše základní konfigurace představovala robustní výchozí bod pro použití na trati, ale ukázalo se, že to tak není. Na dynamometru jsme dlouho testovali v podobné konfiguraci s minimálními problémy. Teď víme, že rozdíl mezi dynamometrem a autem je větší, než jsme čekali, což mělo za následek, že byly naše původní dojmy neúplné a nepřesné."

Naučili jste se něco při tom omezeném jezdění?
RW: "Určitě, v této fázi je každý kilometr velmi cenný. Uznáváme, že když vozy jezdily, nejezdily na přijatelné úrovni. Jsme daleko od toho, co jsme plánovali a na co jsme se připravovali, z velké části kvůli tomu, jaká dočasná řešení jsme použili, ale všechny informace jsou užitečné."

"Při řešení těch problémů jsme se vzdálili konfiguraci, která nám vyhovovala, což mělo za následek relativně pomalé časy, ale díky tomu jezdění jsme lépe pochopili problémy, kterým čelíme. Očekáváme, že pro příští testy v Bahrajnu budeme mít definitivnější řešení."

Měl každý tým stejné problémy?
RW: "Několik problémů bylo společných pro všechny týmy, protože je pohonná jednotka ve stejné specifikaci ve všech vozech, kromě některých drobných rozdílů v instalaci. Některé problémy jsou specifické pro jednu instalaci, ale je naší zodpovědností je vyřešit všechny."

"Obecně jsme všechny individuální problémy pochopili, v týdnu jsme pracovali se všemi třemi týmy a navzdory tomu, jak to vypadalo, jsme dosáhli užitečného pokroku. Neobjevili jsme žádný velký nový a zásadní problém, i když musíme uznat, že kvůli omezenému jezdění si nemůžeme být jistí."

Jaký je plán do druhého testu v Bahrajnu?
RW: "Pro Bahrajn samozřejmě máme dlouhý seznam úkolů, protože jsme v Jerezu nemohli otestovat mnoho věcí, které jsme chtěli. Další fází je identifikovat původní příčiny problémů, které jsme měli, abychom vyvinuli řešení a posílili náš proces validace, abychom si více věřili, že v Bahrajnu budeme mít normální testy."

Vyvolává u vás obavy skutečnost, že před sezónou dojde ke zmrazení specifikací motorů?
RW: "Konečný termín homologace je na konci února, z hlediska pravidel je zásadní. Poté budou změny možné jen po souhlasu FIA. Změny nejsou zakázané, ale jsou předmětem Sportovních pravidel, a my bychom se na to datum neměli moc vázat."

Jste ve světle těchto testů pořád nakloněni novým pravidlům?
RW: "Ano, určitě. Pravidla o pohonech jsou velkou výzvou, ale také příležitostí, a jsou velmi důležité pro návrat formule 1 na vrchol technologií. Máme potřebné nástroje a odhodlání, abychom uspěli."

"Krok, který musíme udělat, abychom dosáhli přijatelné úrovně výkonnosti ve voze, je větší, než bychom chtěli. Je nepřijatelné, že jsme nedokázali problémům dostatečně předejít, abychom našim partnerům umožnili pořádně jezdit. Tvrdě pracujeme na tom, abychom to napravili pro Bahrajn, chceme si to tam odčinit."

Další článek: Alonso porazí Räikkönena, předpovídá Massa

19:25 | Pérez měl něco jako tiskovou konferenci. Nic nového: Red Bull nebo rok volna. Red Bull rozhodne po konci sezóny...
14:48 | Audi na konci této (2021) sezóny odejde z formule E. Chce se soustředit na elektromobil pro Dakar (2022) a návrat do Le Mans s hypercarem (2023).
14:01 | Nová fotografie z nemocnice... odkaz
10:45 | UPDATE: Grosjeana navštívil šéf týmu. Popáleniny se hojí dobře. Grosjean bude z nemocnice propuštěn v úterý.

GP Sachíru

Pátek 4. prosince 2020
1. trénink 14.30–16.00
2. trénink 18.30–20.00
Sobota 5. prosince 2020
3. trénink 15.00–16.00
Kvalifikace 18.00–19.00
Neděle 6. prosince 2020
Závod 18.10