Problémy s KERS jsme identifikovali a vyřešili, říká Williams

Týmu Williams nic nebrání v závodním nasazení systému na rekuperaci kinetické energie už v GP Austrálie, protože se domnívá, že odstranil problémy s jeho nespolehlivostí.
Problémy s KERS jsme identifikovali a vyřešili, říká Williams

Williams měl více zkušenosti se setrvačníkovou verzí KERS, ale ta je pro současné monoposty formule 1 příliš objemná, a tak začal paralelně vyvíjet bateriové řešení, jež používají všechny ostatní stáje. V testech však dělal KERS Williamsu nemalé potíže.

"V zimních testech jsme měli pár problémů se spolehlivostí, ale žádné nebyly velké, snad kromě těch s KERS, které jsme teď vyřešili," potvrdil technický šéf stáje z Grove Sam Michael.

Potíže u systému na rekuperaci kinetické energie působil měnič, který je umístěný mezi jednotkou motorgenerátoru a bateriemi. V případě problémů neposkytoval dostatečnou izolaci a inženýři ho proto museli přepracovat.

Michaela nejvíc potěšilo, že ostatní části vozu, zejména pak radikální převodovka a související komponenty, vykazovaly dobrou spolehlivost. "Je povzbudivé, že jsme neměli žádné problémy v oblasti konceptů, jejichž pomocí jsme posouvali hranice, jako jsou hnací hřídele (v rekordním úhlu 14 stupňů)," pochvaloval. "Během testů jsme úspěšně najeli 4969,2 kilometru."

Williams se proto cítí zcela připraven na úvodní závod v Austrálii. "Určitě. Bývali bychom připraveni také na Bahrajn, taková je podstata formule 1. Vždy jsme připraveni na vše, na co je třeba být připraven. Je dobře, že sezóna už začne, protože je to zvláštní pocit, když v tomhle ročním období ještě nezávodíme," uzavřel technický ředitel Williamsu.

Další článek: Bahrajn ztrácí naději na Grand Prix, vyhlásil výjimečný stav