Loňskou (a nejen tu) Velkou cenu Rakouska doprovázely problémy s dodržováním tzv. traťových limitů. Letos proto na Red Bull Ringu přibyly nové štěrkové zóny.
Dodržování traťových limitů je v současné F1 velkým tématem. Především pak u závodů, kde jsou tyto limity pravidelně porušovány.
Dvojnásob to pak platí pro Red Bull Ring, kde se o tomto víkendu pojede další Velká cena Rakouska. Okruh ve Spielbergu je známý tím, že zde jezdci limity tratě často porušují, především pak v zatáčkách číslo 9 a 10 (jde o poslední dvě zatáčky rakouské dráhy).
Velké problémy s nedodržováním traťových limitů byly na Red Bull Ringu zejména vloni. Řečí čísel: sportovní komisaři evidovali více než 1200 prohřešků (!) a po závodě udělili hned tucet penalizací v podobě časových trestů (a to nepočítáme tresty rozdané během závodu).
Aby se situace letos neopakovala, instaloval okruh za obrubníky v zatáčkách 9 a 10 úzké štěrkové zóny, které by měli jezdce od porušování traťových limitů odradit.
„Každý, kdo do štěrku vjede nebo se ho dotkne, se dostane se do nevýhody. Tím se problém automaticky vyřeší,“ vysvětlil šéf Red Bull Ringu Ernst Wolf pro web Motorsport-Magazin.com.
Okruh toto opatření zavedl na základě diskuzí s FIA, ale například i s motocyklovou FIM.
V případě Red Bull Ringu jde však o dočasné řešení, jelikož po závodě F1 štěrková zóna zmizí, a to i kvůli srpnovému závodu motocyklového šampionátu MotoGP.
Je však otázkou, nakolik je toto řešení dlouhodobě udržitelné, jelikož instalace dočasné štěrkové zóny přináší organizátorům mimořádné náklady.
„Náklady řešíme. Musíme to vyřešit. Chceme být i nadále jedním z nejlepších závodních okruhů na světě,“ dodal Wolf.