Problémy Renaultu s MGU-K pokračují. Hülkenberg se penalizacím zatím asi vyhne

Nico Hülkenberg neviděl cíl Velké ceny Číny. Podle všeho šlo opět o problém s MGU-K.
Problémy Renaultu s MGU-K pokračují. Hülkenberg se penalizacím zatím asi vyhne

Kinetický motorgenerátor se jeví jako největší slabina Renaultu. Francouzský výrobce měl s touto částí pohonné jednotky problémy už v minulosti a letos je situace ještě horší.

V Číně nasadili jezdci Renaultu a McLarenu nové MGU-K. Hülkenberg se přesto nebo právě proto problémům nevyhnul. 

„Zastavili jsme v boxech a vrátili se do provozu,“ řekl Hülkenberg, který stavěl v 11. kole. „Pak jsem pocítil ztrátu výkonu. Snažili jsme se to opravit, protože to vypadalo jako softwarový problém, ale nebylo to možné a museli jsme zastavit. Hledáme příčinu, ale vypadá to jako problém související s MGU-K.“

Softwarový problém

Pokud by Hülkenberg v Baku nasadil nový MGU-K, byl by to jeho třetí a musel by si vybrat penalizaci 10 míst.

„Je příliš brzy na to, abych přesně řekl, co se stalo,“ uvedl Cyril Abiteboul pro Motorsport.com. „Ale měli jsme problém v Melbourne (u Sainze, pozn. reakce) a velmi rychlou reakci v Bahrajnu pro jednu komponentu – bylo to jen pro Carlose.“

„Museli jsme masivně tlačit na produkci, abychom získali více dílů, což znamenalo, že jsme museli zrychlit některé procesy. V podstatě se nasadilo něco, co jsme neměli čas řádně vyzkoušet. To není omluva, ale fakt.“

Hülkenbergovi aktuálně hrozí penalizace. Abiteboul si však myslí, že možná nebude nutné novou komponentu nasadit.

„Myslíme si, že je to něco mimo samotnou komponentu. Nemyslíme si, že komponenta, kterou Nico používal, byla poškozena. Podle nás se jedná o softwarový problém.“

Z tohoto důvodu se také Renault snažil změnami nastavení problém vyřešit. To se ale nepovedlo a Hülkenberg musel odstoupit.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Nejrychlejší kola a strategie v GP Číny 2019

14:41 | Roman Staněk skončil ve své první kvalifikaci ve F3 na 10. místě se ztrátou 3 desetin na pole position, které získal Sebastian Fernandez.
13:21 | Sezóna ještě ani pořádně nezačala a Giovinazzi už nasazuje druhou elektroniku řídicí elektroniky.
12:46 | Red Bull potvrdil, že bude mít na FIA dotazy ohledně systému DAS. Mercedes ho v prvním tréninku použil.
10:24 | Roman Staněk ve svém prvním tréninku ve F3 na osychajícím Red Bull Ringu na skvělém třetím místě z 30 jezdců! A navíc 27 kol, nejvíce ze všech.

GP Rakouska 2020

Pátek 3. července 2020
1. trénink Hamilton (1:04.816)
2. trénink Hamilton (1:04.501)
Sobota 4. července 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 5. července 2020
Závod 15.10