Nico Hülkenberg neviděl cíl Velké ceny Číny. Podle všeho šlo opět o problém s MGU-K.
Kinetický motorgenerátor se jeví jako největší slabina Renaultu. Francouzský výrobce měl s touto částí pohonné jednotky problémy už v minulosti a letos je situace ještě horší.
V Číně nasadili jezdci Renaultu a McLarenu nové MGU-K. Hülkenberg se přesto nebo právě proto problémům nevyhnul.
„Zastavili jsme v boxech a vrátili se do provozu,“ řekl Hülkenberg, který stavěl v 11. kole. „Pak jsem pocítil ztrátu výkonu. Snažili jsme se to opravit, protože to vypadalo jako softwarový problém, ale nebylo to možné a museli jsme zastavit. Hledáme příčinu, ale vypadá to jako problém související s MGU-K.“
Softwarový problém
Pokud by Hülkenberg v Baku nasadil nový MGU-K, byl by to jeho třetí a musel by si vybrat penalizaci 10 míst.
„Je příliš brzy na to, abych přesně řekl, co se stalo,“ uvedl Cyril Abiteboul pro Motorsport.com. „Ale měli jsme problém v Melbourne (u Sainze, pozn. reakce) a velmi rychlou reakci v Bahrajnu pro jednu komponentu – bylo to jen pro Carlose.“
„Museli jsme masivně tlačit na produkci, abychom získali více dílů, což znamenalo, že jsme museli zrychlit některé procesy. V podstatě se nasadilo něco, co jsme neměli čas řádně vyzkoušet. To není omluva, ale fakt.“
Hülkenbergovi aktuálně hrozí penalizace. Abiteboul si však myslí, že možná nebude nutné novou komponentu nasadit.
„Myslíme si, že je to něco mimo samotnou komponentu. Nemyslíme si, že komponenta, kterou Nico používal, byla poškozena. Podle nás se jedná o softwarový problém.“
Z tohoto důvodu se také Renault snažil změnami nastavení problém vyřešit. To se ale nepovedlo a Hülkenberg musel odstoupit.
Foto: Getty Images / Mark Thompson