Problémy MP4-28 jsme si nechtěli připustit, přiznává McLaren

Pokrok v letošní sezóně si McLaren sám trochu zpomalil tím, že si hned na začátku nepřiznal chyby ve vývoji vozu. Procitl až v Austrálii.
Problémy MP4-28 jsme si nechtěli připustit, přiznává McLaren

Wokingská stáj si prožívá jeden z nejhorších vstupů do sezóny za poslední roky, přitom kdyby si chyby přiznala hned, nemusela se tolik trápit.

"Před Austrálií tu byly náznaky a obavy, ale máte skupinu velmi intelektuálních expertů, kteří budou hledat logická vysvětlení a důvody, přičemž se ne vždy shodnou," popisoval šéf týmu Martin Whitmarsh pro Autosport.

"Někteří přiznají problém, jiní ho budou popírat. To je lidská přirozenost. Ale my jsme toho v pátečním tréninku (v Austrálii) nemuseli odjet moc, aby se z toho (problému) stala nepopiratelná pravda."

"Nebyli jsme dost rychlí a trochu jsme to popírali. Všechny týmy měly v testech v Jerezu a Barceloně problémy s drolením pneumatik, takže jsme si to (problémy) neuvědomovali. Když se ohlédnete zpět, tak je každá vaše chyba dobře zdokumentovaná, a my ty chyby vidíme, ale uvědomovali jsme si je příliš pomalu."

A jak se týmu, jako je McLaren, mohlo stát, že se bez větších změn pravidel mezi sezónami tak propadl?

"Ve vývoji jsme ztratili cestu a skončili s vozem, který nebyl dost výkonný," vysvětloval Whitmarsh. "Maximální výkon podával jen nárazově a vy musíte řešit následky. Aerodynamickou výkonnost musíte mít v celém provozním okně, a v tom jsme propadli, i když máme ty nárazové vrcholy."

"Můžeme z toho vinit nedostatečné zázemí? Ne. Můžeme z toho vinit špatné procesy a interpretaci? Myslím, že bychom měli. Může se stát, že se necháte příliš vést daty, že jste moc analytičtí a nenecháte si odstup."

Při napravování problémů McLarenu nepomáhá, že je jeho dnes již bývalý technický ředitel Paddy Lowe na odchodu. Podle šéfa týmu ale rozkmotření s Lowem nestojí za špatným zrodem MP4-28.

"Paddy byl pořád v naší společnosti v den představení auta a pracoval pro ni ještě další týden nebo dva poté," připomněl. "To, jak na tom jsme dnes, není spojeno s jeho odchodem. Během tohoto procesu (návrhu vozu) tu byl."

"Není to nejlepší (jeho absence při napravování chyb). Mám k němu velkou náklonnost. Angažoval jsem ho před 22 lety a dlouho jsme spolupracovali. Prožili jsme si několik velkých vrcholů a temných období, já bych to chtěl zakončit pozitivně. Nechci zacházet do výčitek a obviňování těch, kdo už nejsou na palubě."

"Skutečnost je taková, že Paddy byl zapojen do konceptu, vývoje a zrození tohoto vozu, a já bych ho rád měl zpět, aby ho opravil."

Další článek: Bianchi jezdí s cílem zapůsobit na Ferrari, ale klidně zůstane u Marussie

23. července | Jezdci Ferrari opět testovali ve Fioranu s vozem SF71H. Důvod není znám, ale může to souviset s kalibrací nového simulátoru, která právě probíhá...
20. července | V Silverstonu pokračují letošní testy 18palcových pneumatik. Nastoupí Red Bull (jen dnes) s Albonem. Dále Aston Martin a Haas (dnes a zítra a nasadí závodní jezdce).
19. července | Testovací jezdec Ferrari Callum Ilott se zúčastní Le Mans. Pojede za tým Iron Lynx s vozem Ferrari.
18. července | Verstappen byl propuštěn z nemocnice.

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 31. července 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00