Problémy MP4-28 jsme si nechtěli připustit, přiznává McLaren

Pokrok v letošní sezóně si McLaren sám trochu zpomalil tím, že si hned na začátku nepřiznal chyby ve vývoji vozu. Procitl až v Austrálii.
Problémy MP4-28 jsme si nechtěli připustit, přiznává McLaren

Wokingská stáj si prožívá jeden z nejhorších vstupů do sezóny za poslední roky, přitom kdyby si chyby přiznala hned, nemusela se tolik trápit.

"Před Austrálií tu byly náznaky a obavy, ale máte skupinu velmi intelektuálních expertů, kteří budou hledat logická vysvětlení a důvody, přičemž se ne vždy shodnou," popisoval šéf týmu Martin Whitmarsh pro Autosport.

"Někteří přiznají problém, jiní ho budou popírat. To je lidská přirozenost. Ale my jsme toho v pátečním tréninku (v Austrálii) nemuseli odjet moc, aby se z toho (problému) stala nepopiratelná pravda."

"Nebyli jsme dost rychlí a trochu jsme to popírali. Všechny týmy měly v testech v Jerezu a Barceloně problémy s drolením pneumatik, takže jsme si to (problémy) neuvědomovali. Když se ohlédnete zpět, tak je každá vaše chyba dobře zdokumentovaná, a my ty chyby vidíme, ale uvědomovali jsme si je příliš pomalu."

A jak se týmu, jako je McLaren, mohlo stát, že se bez větších změn pravidel mezi sezónami tak propadl?

"Ve vývoji jsme ztratili cestu a skončili s vozem, který nebyl dost výkonný," vysvětloval Whitmarsh. "Maximální výkon podával jen nárazově a vy musíte řešit následky. Aerodynamickou výkonnost musíte mít v celém provozním okně, a v tom jsme propadli, i když máme ty nárazové vrcholy."

"Můžeme z toho vinit nedostatečné zázemí? Ne. Můžeme z toho vinit špatné procesy a interpretaci? Myslím, že bychom měli. Může se stát, že se necháte příliš vést daty, že jste moc analytičtí a nenecháte si odstup."

Při napravování problémů McLarenu nepomáhá, že je jeho dnes již bývalý technický ředitel Paddy Lowe na odchodu. Podle šéfa týmu ale rozkmotření s Lowem nestojí za špatným zrodem MP4-28.

"Paddy byl pořád v naší společnosti v den představení auta a pracoval pro ni ještě další týden nebo dva poté," připomněl. "To, jak na tom jsme dnes, není spojeno s jeho odchodem. Během tohoto procesu (návrhu vozu) tu byl."

"Není to nejlepší (jeho absence při napravování chyb). Mám k němu velkou náklonnost. Angažoval jsem ho před 22 lety a dlouho jsme spolupracovali. Prožili jsme si několik velkých vrcholů a temných období, já bych to chtěl zakončit pozitivně. Nechci zacházet do výčitek a obviňování těch, kdo už nejsou na palubě."

"Skutečnost je taková, že Paddy byl zapojen do konceptu, vývoje a zrození tohoto vozu, a já bych ho rád měl zpět, aby ho opravil."

Diskuze (68) Další článek: Bianchi jezdí s cílem zapůsobit na Ferrari, ale klidně zůstane u Marussie
17. července | Antonio Giovinazzi nahradí v prvním tréninku Ericssona.
17. července | Mallya chce, aby u týmu zůstali Ocon a Pérez.
17. července | odkaz
17. července | Před třemi lety zemřel Jules Bianchi.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10