Motory Ferrari jsou letos relativně velmi poruchové a Italové řeší, jak zabránit případným penalizacím za použití více než osmi agregátů v jednom voze. V Maranellu přišli na to, že jim uškodil nový typ závodních strategií.
Německý Auto Motor und Sport uvedl, že hlavním problémem motorů Ferrari je únik vzduchu ze systému pneumatických ventilů, který umocňují dopady letošních pravidel. Loni se vzduch do systému doplňoval souběžně s tankováním paliva, letos se ale netankuje a zastávky jsou mnohem kratší.
Situaci nadále komplikuje skutečnost, že v suchých závodech bude letos pravděpodobně dominantní strategie jedné zastávky, která se uskuteční v první třetině závodu. Jezdci při ní vymění měkčí směs pneumatik z kvalifikace za tvrdší a na ní dokrouží až do cíle. To znamená dlouhý čas na trati bez zastávky a možnosti doplnit vzduch do pneumatického systému ventilů. Navíc do systému občas pronikne olej, který sníží objem vzduchu a zvýší tlak, což ve finále odnese vačková hřídel.
Pokud Ferrari prokáže FIA problém se spolehlivostí, mohlo by dostat povolení na úpravu motorů. Ovšem na jednotkách, které alespoň jednou Massa a Alonso použili, by už nemohlo změnit nic. Podle informací FIA oběma pilotům zbývá pět nových jednotek.