Problém s pneumatikami a rozbitá dynamika týmu. Abiteboul chce akční plán

Renault měl ambici letos snížit ztrátu na první tři týmy a stát se lídrem středu pole. Zatím se mu to příliš nedaří. V Barceloně se opět trápil.
Problém s pneumatikami a rozbitá dynamika týmu. Abiteboul chce akční plán

Renault má na svém kontě po pěti závodech jen 12 bodů a je osmý. V Barceloně se neukázal zrovna v dobré formě.

„Dříve v sezóně jsme měli problémy se spolehlivostí a myslím, že to trochu rozbilo dynamiku týmu,“ řekl Autosport. „A upřímně řečeno, ve sportu, který zahrnuje více než 1000 lidí, včetně dvou jezdců, je to důležité. Způsobilo to určité škody.“

Dalším, a podle Abiteboula hmatatelnějším elementem, bylo to, že Renault musel při některých příležitostech méně riskovat.

„Testy v Barceloně budou důležité pro posouzení některých prvků, které jsme nasadili do auta, ale také pokus o obnovu výkonu, který jsme museli z důvodu spolehlivosti vzdát.“

„Na základě výsledků, zjištění a analýz z prvních pěti závodů, ale také z testů v Barceloně, budeme schopni velmi, velmi jasně vyhodnotit situaci a co je důležitější, mít velmi jasný akční plán toho, co je potřeba udělat.“

Nový motor

Renault v Barceloně nasadil nový motor, který by měl zlepšit spolehlivost a díky tomu také umožní jezdcům používat více agresivní módy. Francouzi tak jdou podobnou cestou, jakou se už v Baku vydala Honda.

Podle Abiteboula měl tým v Barceloně především problémy s pneumatikami, s čímž se podle něj potýká většina startovního pole.

Abiteboul: Red Bull je díky Renaultu tím, čím dnes je

Abiteboul: Red Bull je díky Renaultu tím, čím dnes je

„Rozhodně to není výmluva. Je to další problém, kterému musíme čelit, a během testů v Barceloně se budeme tomuto konkrétnímu problému věnovat.“

„Spolehlivost a výkon motoru jsou vyřešené, ale potřebujeme lépe pochopit, co je potřeba udělat na šasi, aby se pneumatiky dostaly do pracovního okna, což nám podle mého názoru nyní škodí a bude to vyřešeno v krátké době.“

„Ale ve střednědobém a dlouhodobém horizontu musíme dělat věci jinak, protože to, co nyní děláme, nefunguje, pokud jde o snižování ztráty na přední týmy. Je to spíše dlouhodobý cíl, ale neexistuje důvod, proč bychom neměli kroky podnikat už nyní.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Šampion testů se v Barceloně rozpustil, jak medúza na sluníčku, píše italský tisk

11:44 | Někteří jezdci (Vettel, Pérez, Hamilton, Stroll, Bottas) budou po dobu víkendu bydlet v obytném autě přímo na okruhu.
30. června | Ferrari potvrdilo, že první větší novinky přiveze až do Maďarska.
30. června | Sergej Sirotkin zůstává rezervním jezdcem Renaultu. Potvrdil to tým...
29. června | Alex Zanardi prodělal druhou neurochirurgickou operaci. Stále zůstává v umělém spánku a jeho stav je vážný.

GP Rakouska 2020

Pátek 3. července 2020
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 4. července 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 5. července 2020
Závod 15.10