Problém s pneumatikami a rozbitá dynamika týmu. Abiteboul chce akční plán

Renault měl ambici letos snížit ztrátu na první tři týmy a stát se lídrem středu pole. Zatím se mu to příliš nedaří. V Barceloně se opět trápil.
Problém s pneumatikami a rozbitá dynamika týmu. Abiteboul chce akční plán

Renault má na svém kontě po pěti závodech jen 12 bodů a je osmý. V Barceloně se neukázal zrovna v dobré formě.

„Dříve v sezóně jsme měli problémy se spolehlivostí a myslím, že to trochu rozbilo dynamiku týmu,“ řekl Autosport. „A upřímně řečeno, ve sportu, který zahrnuje více než 1000 lidí, včetně dvou jezdců, je to důležité. Způsobilo to určité škody.“

Dalším, a podle Abiteboula hmatatelnějším elementem, bylo to, že Renault musel při některých příležitostech méně riskovat.

„Testy v Barceloně budou důležité pro posouzení některých prvků, které jsme nasadili do auta, ale také pokus o obnovu výkonu, který jsme museli z důvodu spolehlivosti vzdát.“

„Na základě výsledků, zjištění a analýz z prvních pěti závodů, ale také z testů v Barceloně, budeme schopni velmi, velmi jasně vyhodnotit situaci a co je důležitější, mít velmi jasný akční plán toho, co je potřeba udělat.“

Nový motor

Renault v Barceloně nasadil nový motor, který by měl zlepšit spolehlivost a díky tomu také umožní jezdcům používat více agresivní módy. Francouzi tak jdou podobnou cestou, jakou se už v Baku vydala Honda.

Podle Abiteboula měl tým v Barceloně především problémy s pneumatikami, s čímž se podle něj potýká většina startovního pole.

Abiteboul: Red Bull je díky Renaultu tím, čím dnes je

Abiteboul: Red Bull je díky Renaultu tím, čím dnes je

„Rozhodně to není výmluva. Je to další problém, kterému musíme čelit, a během testů v Barceloně se budeme tomuto konkrétnímu problému věnovat.“

„Spolehlivost a výkon motoru jsou vyřešené, ale potřebujeme lépe pochopit, co je potřeba udělat na šasi, aby se pneumatiky dostaly do pracovního okna, což nám podle mého názoru nyní škodí a bude to vyřešeno v krátké době.“

„Ale ve střednědobém a dlouhodobém horizontu musíme dělat věci jinak, protože to, co nyní děláme, nefunguje, pokud jde o snižování ztráty na přední týmy. Je to spíše dlouhodobý cíl, ale neexistuje důvod, proč bychom neměli kroky podnikat už nyní.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Šampion testů se v Barceloně rozpustil, jak medúza na sluníčku, píše italský tisk

21. října | Nicholase Latifiho čekají tři první tréninky v řadě. Může to být příprava na příští rok. Latifi je favoritem na sedačku u Williamsu.
18. října | Alex Albon navštívil Correu v nemocnici. odkaz
18. října | V nejbližších dnech by mělo být oznámeno předčasné ukončení spolupráce mezi McLarenem a Petrobrasem.
18. října | Mladík Red Bullu Patricio O’Ward, který v japonské super formuli nahradil Ticktuma, bude nahrazen Jurim Vipsem. #helmutovagelotinaa

GP Mexika 2019

Pátek 25. října 2019
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 26. října 2019
3. trénink 17.00–18.00
Kvalifikace 20.00–21.00
Neděle 27. října 2019
Závod 20.10