Problém pro Red Bull? Honda ukončila spolupráci s AVL

T.E.CH  |  06. 01. 2019 22:32
Stoffel Vandoorne Rover78  |  06. 01. 2019 23:23

Moc hezký, teď si to srovnej s ostatníma motorama, a něco nešulinovskýho z toho vyvoď, s čistým svědomím 😁

T.E.CH  |  06. 01. 2019 23:37

Hezký viď.

To přenechám Elseňorovy.

T.E.CH  |  06. 01. 2019 19:32

Koukám že se to tu zase zkresluje a mění historie. takže se vraťme na začatek roku 2017.

Honda po 9 měsících vyrobila-vymyslela motor a protože nestíhala, byl jen jeden měsíc na mapování a přípravu. Motor byl vložen do šáska Mclarenu a bylo zjištěno, že funguje jako Trabant na principu náhodných výbuchů. A to nebylo jen tohle, výrobně byl špatně zkonstruován HONDOU MGU-H . ( Zde Elseňor lže, že ho vyráběl Mclaren) . Bylo toho více, ale logicky, nebyl čas....

Motor měl špatný výkon, byl i špatně navrhnut ICE, Honda neměla zkušenost s mapováním, prostě to byl celkově průšvih. Muselo se to začít řešit, Honda protože viděla, že tohle je fakt průšvih, začala souhlasit s pomocí zvenčí. A ano , je to zde zmiňovaná firma AVL a Mário illien. Takže v průběhu roku 2017 a celý rok 2018, tito "lidé" pomohli velkou měrou Honda motor vylepšovat a dostat, tam kde je byl na konci roku 2018, což byl slušný výkon. Sama Honda by to zcela jistě nezvládla, protože s tím neměla zkušenoti.To ještě Elseňor vše opěvoval, testovaní na více místech, progres, investice no všichni jsme to četli.Nakonec nic proti, byl to slušný výkon a myslím že i dobrá spolupráce a byl tam jednoznačný posun v před. Bohužel poslední specifikace , tedy verze 3, tak ač byl výkon na stolici pěkný, viz prohlášení Marka, nestihla Honda tento motor (logicky, málo času) správně namapovat, aby ten výkon dostala na trať. Samozřejmě je i otázka jakou má Honda motor vydrž. ( tam mělo s AVL problém Ferrari). Jinak je jasné, že jde o oscilace motoru a jsou ve sporu, jak to řešit a přišel bod zlomu, že to museli rozseknout, jak dál, protože nejsou tam kde měli být. Čas se krátí.Tak se rozhodli jít svou cestou, zkušenosti už mají, takže je to na nich to posouvat a vymyslet jak dostat výkon na silnici, bez oscilací, s kterými bojují už od začátku.Buď to tam dostanou a nebo budou muset tlumit. Vše je na nich. Jen pro zajímavost, Honda zaměstnala specialistu z Mclarenu , který má na starosti zabudovaní motoru do šási formule 1. Takže zvěsti že za oscilace mohl Mclaren, jsou zcela liché. Problém byl v návrhu motoru....a posléze v mapování... když to dali dokupy,( ano AVL+illien pomohl-a) tak i Mclaren se postupně a ne o málo zlepšoval.

To že teď se tito tři rozcházejí, sice něco znamená, v krátkém horizontu, ale zcela jistě to nic neznamená dlohodobě. Vše je na Hondě a jak si s tím poradí uvidíme v dalších ročnících formule 1. Je jasné, že nejsou tam kde chtěli být, ale to nemusí za 6 měsíců platit. Takhle bych to viděl. V každém případě to Honda nebude mít jednoduché.

Tož tak no....

Pierre Gasly Ferda.  |  06. 01. 2019 19:45

Jen pro zajímavost, Honda zaměstnala specialistu z Mclarenu , který má na starosti zabudovaní motoru do šási formule 1. .................

Co to bylo za specialistu, když se motor do vozu nevlezl a Honda musela v testech narychlo předělávat olejovou vanu, aby odjeli alespoň pár kilometrů.
Vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby si Mekáč myslel, že kolem jejích šasi se bude točit svět i mnoha dalších případech.

T.E.CH  |  06. 01. 2019 20:42

Olejová vana se předělávala ze zcela z jiných důvodů.

Když předělaly motor, styl alá Mercedes, tak vystupující kompresor zasáhl prostor pro olejovou nádrž, čímž zkreslil její tvar. Proto čelili problémům v oblasti acc / de-acc a v zatáčkách, kdy nebyli schopni olej řádně dodat kam byl potřeba.Proto to museli předělat....

Pierre Gasly Ferda.  |  06. 01. 2019 20:59

Ten problém přišel až po úpravě vany díky větší zadní nápravě Mekáče kvůli kterému se motor do šasi nevlezl. Snad přece víš, že olejová vana je nejspodnější část motoru.
A jaké následky zmenšení vany sebou přineslo jsme pak viděli ve spolehlivostí motoru.
A to vše jen díky diletanskému přístupu Mekáče.

Stoffel Vandoorne Rover78  |  06. 01. 2019 21:49

Ono se řekne vana Ferdo, ale taková suchá vana, tu můžeš vozit třebas na střeše 😁. No jinak Tec z úcty k tradici jemu vlastní, zkomolil a překopal půlku historie, třebas se mu bude líp spát......

T.E.CH  |  06. 01. 2019 22:19

Tak tu neplač bazarovej kowboji......a napiš jak to je, nemusím mít ve všem pravdu a rád se poučím a nebo změním názor. Hlavně že se tu vyjádříš, ale k věci jako obvykle nic. Jen kecy o dnu .....zkus se zlepšit.

Stoffel Vandoorne Rover78  |  06. 01. 2019 23:26

Ti to píšu celou dobu, ale ty se furt kroutíš a přicházíš s kravinama. Když nechceš tak mi polib, víš jak, a už sem měl 4 dneska, takže už sem jenom krásně ale chytrej ne e 😁. A stejnak seš zaujatej, to je házení perel svinim.......

T.E.CH  |  06. 01. 2019 23:39

Tak jindy, když piješ. Pravda, chtělo by to diskuzi někde jinde, tady to skončí vždycky nesmyslama a i já , uznávám jsem se nechal unést. Teď se ale snažím....

Pierre Gasly Ferda.  |  06. 01. 2019 23:43

Myslíš tam kde jsou povolené pouze pohádky a pravda tvrdě zakázaná?

" Honda zaměstnala specialistu z Mclarenu , který má na starosti zabudovaní motoru do šási formule 1. Takže zvěsti že za oscilace mohl Mclaren, jsou zcela liché."

To je nepodložené tvrzení. Pokud McLaren nedodal informace, které byly důležité, tak prostě je vina na straně McLarenu. Ten člověk mohl být u Hondy zaměstnán z mnoha jiných důvodů. Navíc byl podřízen někomu v McLarenu. Jestliže by McLaren pracoval dobře, neměl důvod odcházet k Hondě. Je nutné se zamyslet i nad motivací, proč vůbec někdo odchází od někoho někam. Od dobře fungujícího se zpravidla neodchází někam, kde vládne chaos nebo není šance se dále přiučit a rozvíjet, že ano.

Podobně bych mohl napadnout některé další úsudky. Ale proč bych to dělal, když známe své lidi

Příspěvek byl 2× upraven, naposled 09. 01. 2019 12:25

Tak to je zlé! Honda to sama nezvládne!

Stoffel Vandoorne Rover78  |  06. 01. 2019 21:58

Neboj, to dáš!!! 🤣

Jinak se dist casto uvadi, ze autobild je dost neverohodnej platek a hlavne, ze se tento ckanek vztahuje ke 3.spec motiru roku 2018. Takze v dnesni dobe a pro motor 2019, ktery Honda vyvijela po 3.spec asi o nicem.
Testy jsou za chvili a uvidime. Okurkova sezona nam jiste prinese spoustu dalsich soekulaci

RBHonda rychl. kvalda Aus 2019: | Po vyhrany kvalde zareju do zlucaru | Do 0,3s povinnost | Ztrata 0,3-0,7s zklamani | Vice jak 0,7s jebu RB-Honda do vejfuku, dam 3 zavody hajeni | RB-H 2019 vice jak 500b?

T.E.CH  |  06. 01. 2019 19:43

Ta poslední specifikace Hondy 2018, je nevyladěný základ pro rok 2019, kde jsi vykřikoval, že Renault byl předběhnut.

Oganesson  |  06. 01. 2019 11:29

Jde vidět že Honda je stále mimo realitu F1 . To že nedokáží spolupracovat s ostatními a získávat tak rychleji znalosti a využívat zkušenosti jiných je obrovské mínus . Myslel jsem že rozpad vztahu s McLarenem je v tomhle nakopne a vypadalo to že se poučili , ale moc dlouho jim to teda nevydrželo . Tohle je rána pro RB , ten určitě takový rozchod s AVL vidět nechtěl .

jurgenb  |  06. 01. 2019 13:12

Ty vidíš přesně, co stálo za rochodem AVL-Honda (krom zmíněných vágních sdělení)? Ty víš, zda náhodou Honda už není ve vývoji dále než samotné AVL? Ty víš, co se RB líbí a co ne?
Tak nám zkus něco ze zákulisí sdělit, ale prosím konkrétně.

To, že s někým přestaneš spolupracovat, nemusí zákonitě znamenat problém. Třeba se AVL již "vydalo" a nemělo v rukávu nic přínosného.
Taky si doma nenecháš vyšmajdané tenisky jen proto, že to byly Adidasky, ne? Prostě když už neslouží nebo nepřinášejí užitek, zbavíš se jich. To je klasické ekonomické chování a myšlení. Nic neděláš pro to, aby náklady byly vyšší než přínos (užitek) nebo zisk.

Oganesson  |  06. 01. 2019 13:50

Kdyby AVL již nebyla schopna Hondě pomoci , věř že by si to Marko nenechal pro sebe . Tady to vypadá na ty neshody a neochotu Hondy sdílet svou technologii a přijímat pomoc mimo svůj krám . Ale klidně si mysli opak a oslavuj rozpad s AVL , Honda už je tak daleko že AVL jim nemá co nabídnout , zaručeně


1 2 3 4 5

Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

15:33 | Takhle si McLaren představuje F1 budoucnosti odkaz
16:32 | Zdá se, že Ticktum má smůlu. Účastní se zimní asijské F3, ale body za super licenci podle Autosportu nedostane. FIA totiž požaduje, aby měla série alespoň 5 závodů a tato má jen 3.
22. ledna | Kuan-jü Čou bude vedle závodění ve F2 pracovat jako vývojový jezdec Renaultu. Čínský závodním prošel Jezdeckou akademií Ferrari.
21. ledna | HWA bude spolupracovat ve F2 s týmem Arden. Šance pro juniory Mercedesu...