Problém pro Red Bull? Honda ukončila spolupráci s AVL

Honda podle Autobild.de ukončila spolupráci s rakouskou AVL.
Problém pro Red Bull? Honda ukončila spolupráci s AVL

Red Bull vyvíjí maximální úsilí, aby byla Honda pro start letošní sezóny v nejlepší možné kondici. Už vloni juniorský tým Red Bullu nasazoval jednu komponentu za druhou, aby mohla Honda testovat na trati. Objevily se i spekulace, že Red Bull přímo investuje do vývoje Hondy.

Letos jsme významně zlepšili spolehlivost, říká Honda

Letos jsme významně zlepšili spolehlivost, říká Honda

Nyní se podle německého Autobildu objevil první problém. Honda ukončila spolupráci se společností AVL. Jedná se o největší nezávislou společnost pro vývoj, simulaci a testování pohonných jednotek a motorů – od těch spalovacích až po elektromotory.

Honda mohla na testovacích stolicích ve Štýrském Hradci testovat svou pohonnou jednotku. Spolupráce ale skončila. Podle Bildu došlo k hádkám mezi vedoucím projektu AVL a inženýry Hondy. Ze stejného důvodu skončila před časem také spolupráce mezi AVL a Ferrari.

Autobild se obrátil s dotazem na Helmuta Marka a ten ukončení spolupráce mezi firmami potvrdil.

Skončila také spolupráce mezi Hondou a motorářem Mario Illienem. Japoncům měl pomoci vyřešit vibrace spalovacího motoru. Pokud by Honda problém odstranila, mohla by zvýšit výkon. Illien však žádný recept nenašel. Honda chce problém vyřešit sama.

Foto: Getty Images / Clive Mason

Diskuze (94) Další článek: Chci vytvořit jeden z největších týmů v paddocku, říká Stroll
18:00 | Dobrá zpráva: F1 bude vysílat živě první předsezónní testy. Špatná zpráva: V rámci F1TV, která není v ČR dostupná.
15:33 | Takhle si McLaren představuje F1 budoucnosti odkaz
22. ledna | Zdá se, že Ticktum má smůlu. Účastní se zimní asijské F3, ale body za super licenci podle Autosportu nedostane. FIA totiž požaduje, aby měla série alespoň 5 závodů a tato má jen 3.
22. ledna | Kuan-jü Čou bude vedle závodění ve F2 pracovat jako vývojový jezdec Renaultu. Čínský závodním prošel Jezdeckou akademií Ferrari.