FIA od Grand Prix Francie zpřísní testy ohebnosti zadních křídel.
V průběhu Grand Prix Španělska se začalo diskutovat o ohebnosti zadního křídla Red Bullu. Téma vytáhl na světlo světa především Lewis Hamilton, který po kvalifikaci dokonce uvedl, že tím Red Bull získává tři desetiny sekundy na kolo.
Christian Horner samozřejmě popírá, že by Red Bull dělal něco nelegálního. Zadní křídlo podle něj prošlo přísnými testy FIA.
Ohebnost křídel se už v minulosti řešila, ale týkalo se to předních křídel. FIA postupně zpřísnila testy jejich ohebnosti. Podobný krok nyní chystá u zadních křídel.
Ohýbající se zadní křídlo může mít jednoduchou výhodu – na rovince „jde dolů“, což pomáhá zvýšit rychlost. V zatáčce se vrátí do normální pozice.
Podle Autosportu FIA v úterý informovala týmy o dalších krocích. Obává se, že týmy využívají designů zadních křídel, které projdou statickými testy, ale při jízdě se prohýbají více, než je zdrávo.
FIA uvádí, že si je vědoma designů, které odpovídají současným testům, ale „přesto vykazují nadměrné odchylky, když jsou auta v pohybu.“ A dodává: „Věříme, že takové deformace mohou mít významný vliv na aerodynamický výkon vozu.“
Federace má v rukou možnost, jak testy zpřísnit. V článku 3.9.9 Technických pravidel F1 se uvádí, že si FIA vyhrazuje právo zavést další testy zatížení / deformace u jakékoli části karoserie, u které se zdá (nebo je u ní podezření), že se ohýbá, když je vůz v pohybu.
Současné testy kontrolují, zda se karoserie neprohýbá o jeden stupeň horizontálně nebo o 3 mm vertikálně, když na ni působí určité síly.
FIA už pracuje na nových zátěžových testech ve vertikálním i horizontálním směru. Křídlo se nebude smět ohnout (pootočit) dozadu o více než stupeň.
Některé týmy budou muset svá křídla posílit, takže se s testy začne až od 15. června, což znamená od Grand Prix Francie.