Ačkoliv s Nicholasem Latifim odešli po loňské sezóně formule 1 z Williamsu také někteří jeho významní sponzoři, tým z Grove věří, že je navzdory ztrátě příjmů v lepší obchodní pozici.
Latifi po třech letech spolupráce přišel po loňské sezóně F1 o místo ve Williamsu. Kanadský pilot přitom týmu přinesl řadu významných sponzorů jako Lavazza nebo Sofina.
Williams tento týden spolu se zbarvením svého letošního modelu FW45 představil i nového sponzora, ikonickou značku Gulf Oil.
Podle obchodního ředitele Williamsu Jamese Bowera má tým „víceletý komerční plán toho, jak se přebuduje“ a řekl, že dopad ze ztráty Latifiho sponzorů nebyl tak velký, jak se očekávalo.
„Existuje představa o ztrátě příjmů z nedávných změn. Je tu představa, ale realita je trochu jiná. S příchodem sezóny představujeme také řadu nových partnerů. Myslím, že jako tým jsme v silnější pozici, než jsme byli v posledních letech,“ řekl Bower.
„Jsme ambiciózní a agresivní v našem vystupování na trhu a v investování do budování značky Williams. A samozřejmě, mít Gulf jako součást portfolia komerčních partnerů pro tuto cestu je skutečně vzrušující.“
Williams posiluje v Americe
V rámci prezentace Williams představil také další sponzory jako nezávislou společnost poskytující finanční služby Stephens, americkou značku piva Michelob Ultra a obchodní společnost PureStream.
Dá se očekávat, že tým letos získá nové fanoušky ze Spojených států, jelikož do Williamsu z formule 2 přichází Američan Logan Sargeant.
Na otázku většího zájmu ze strany amerických sponzorů Bower řekl, že Williams již „v našem návrhu na partnerství investoval do řady oblastí“, zejména ve Spojených státech.
„Vlastně máme v Americe kancelář, konkrétně v New Yorku. Máme v ní velký tým pro zapojení fanoušků, který vede bývalý viceprezident pro zapojení fanoušků z NFL (amerického fotbalu), v tomto týmu je řada specialistů na americký sportovní marketing.“
„Investujeme do zapojení fanoušků kolem amerických závodů. Když se tyto všechny věci spojí dohromady, pak s Loganem a Jamie Chadwickovou, která je také v naší akademii a závodí v šampionátu Indy NXT, tím budujeme určitou základnu, která nám pomáhá po komerční stránce.“